Υπέρβαρο το καλάθι του Αδωνι με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ την πρώτη μέρα να …διαγωνίζονται στο «βάρος» ενώ είχαν «εντολή» να το ελαφρύνουν με βάση τις τιμές των προϊόντων που το πλαισίωναν.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατά την χθεσινή πρωινή του επίσκεψη στόχευσε και επέκρινε τις πρακτικές «υπερφόρτωσης» και ανέδειξε ότι οι το ζητούμενο είναι οι τιμές. Βέβαια ένας άλλος παρατηρητής θα έλεγε ότι ο καταναλωτής ήδη τον απασχολεί το βάρος του πληθωρισμού που καλείται να σηκώσει και δεν χρειάζονται επιπλέον δοκιμασίες.

Τα επιτελεία των σούπερ μάρκετ την τελευταία μέρα ασχολήθηκαν με τη σύσταση του καλαθιού καθώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος με την ερμηνεία των ΚΥΑ και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και λιγότερο με την ουσία της συγκεκριμένης αποστολής.

Από τα 10 «βαριά» ονόματα του λιανεμπορίου, η LIDL έβγαλε καλάθι με 51 προϊόντα που ήταν η ελάχιστη συμμετοχή το My Market με 52 προϊόντα εκ των οποίων τα 41 είναι επώνυμα προϊόντα τα οποία εμπιστεύονται οι καταναλωτές της αλυσίδας.

Οι υπόλοιπες αλυσίδες έκαναν ακόμη πιο «βαρύ» το «καλάθι του Άδωνι» με την αλυσίδα, Market IN με 97 προϊόντα, ο «Γαλαξίας» με 91,το «Baazar» 86,ο Βασιλόπουλος 74, ο Μασούτης 71, ο «SYNKA» με 65,ο «Σκλαβενίτης» 63 και ο Κρητικός με «58».

Το «καλάθι του Άδωνι» έχει ως σκοπό από τους 50.000 κωδικούς μίας αλυσίδας να βγουν στην άκρη 51 κωδικοί οι οποίοι θα έχουν χαμηλότερες τιμές όσο αυτό είναι εφικτό.

Πιο φθηνό το καλάθι αλλά ακόμη άγνωστο πόσο!

Οι καταναλωτές από την πρώτη ματιά διαπιστώνουν ότι τα προϊόντα του καλαθιού είναι πιο φθηνά σε σχέση με τα ίδια προϊόντα εκτός καλαθιού.

Στην πρώτη ημέρα παρουσίασης υπήρχε το ελληνικό προϊόν φέτα των 400 γραμμαρίων από 5,44 έως 5,94 ευρώ σε αρκετές λίστες ενώ απουσίαζε σε κάποιες άλλες. .

Το φρέσκο γάλα ιδιωτικής ετικέτας το λίτρο διαμορφώνεται στο 1,12 ευρώ το λίτρο ενώ τα επώνυμα απουσιάζουν από το καλάθι.

Τα πιο επώνυμα εμφανίζονται με τιμές από 1,21 ευρώ με την τιμή τους να απέχει και 20 λεπτά από το φρέσκο γάλα της βιομηχανίας με υψηλά μερίδια αγοράς.

Οι αναρτήσεις των σούπερ μάρκετ έχουν δώσει τιμές ανά τεμάχιο και παράλληλα είχαν βάλει ως σύγκριση την τιμή του κιλού.

Πάντως οι Έλληνες καταναλωτές έχουν εμπιστοσύνη στα επώνυμα προϊόντα. Τα αντίστοιχα της ιδιωτικής ετικέτας καλύπτουν το 29% της συνολικής αγοράς όταν σε χώρες της Ευρώπης το ποσοστό ξεπερνά το 50% και φτάνει στο 60%.

Το καλάθι της Τετάρτης 2 Νοεμβρίου «φωνάζει» ότι λείπει η βιομηχανία τροφίμων καθώς όπως λένε εκπρόσωποι της δεν είναι δικό μας το καλάθι αλλά των σούπερ μάρκετ.

Βέβαια η συνδρομή της θα κινηθεί σε τεντωμένο σχοινί στην περίπτωση που λάβει την απόφαση να δώσει ..χείρα βοήθειας θα είναι στο μέτρο που δίνει και σήμερα με τις προωθητικές προσφορές σηματοδοτώντας την βραχυχρόνια παρουσία της στην εκστρατεία του καλαθιού.

Τα επιτελεία των σούπερ μάρκετ γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι οι εγχώριοι καταναλωτές αποφεύγουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όταν το ποσοστό τους στο σύνολο της αγοράς ανέρχεται στο 29% όταν σε άλλες χώρες το ποσοστό είναι σχεδόν στο 50%.

Οι αλυσίδες σε μία εβδομάδα θα είναι σε θέση να αποτιμήσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών όπως και τους τζίρους που πραγματοποιεί το καλάθι. Πάντως η παραμονή των PL προϊόντων σε ποσοστό άνω του 50% κινδυνεύει να το θέσει εκτός αγοράς διότι οι έλληνες καταναλωτές θέλουν να ψωνίζουν επώνυμα προϊόντα.