Κυρώθηκε από την ολομέλεια της Βουλής η δεκαετής σύμβαση του Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ «για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών». Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ, ενώ οι βουλευτές της αντιπολίτευσης καταψήφισαν τη σύμβαση, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Σύμφωνα με τον παριστάμενο υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, το Δημόσιο θα δίνει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ 50 εκατ. ευρώ ετησίως για δέκα χρόνια, ωστόσο, από τα 500 εκατ. ευρώ, τα 453 θα επιστρέψουν στο ελληνικό δημόσιο σε επενδύσεις. Σημείωσε επίσης, ότι το συνολικό όφελος για την ελληνική οικονομία (μαζί με το μισθολογικό κόστος κά) ανέρχεται σε περίπου 2,2 δισ. ευρώ.
Για το πρόγραμμα ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, είπε ότι έχουν δημοπρατηθεί, με τη διαδικασία της μελέτης-κατασκευής, έργα ύψους 4,5 δισ. ευρώ, και ότι βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναβάθμισης και εξηλεκτρισμού του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του ΟΣΕ, το οποίο, στα τρία χρόνια κυβέρνησης ΝΔ είναι στα 59,3 εκατ. ευρώ, ενώ στα 4,5 χρόνια κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν 12,3 εκατ. ευρώ. «Επί της παρούσας κυβέρνησης, έχουμε αυξήσει το ΠΔΕ για τον ΟΣΕ κατά 480%’ είπε ο κ. Καραμανλής.
Νωρίτερα, ο εισηγητής της μειοψηφίας Νίκος Παππάς είχε επικρίνει την κυβέρνηση ότι, το 2019, ο κ. Καραμανλής προέβλεπε επενδύσεις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύψους 780 εκατ. ευρώ, ενώ, σήμερα, μόλις 163 εκατ. ευρώ. «600 εκατ. ευρώ επενδύσεις σε τροχαίο υλικό, ψηφιακή και κτιριακή αναβάθμιση έγιναν αέρας» είπε ο κ. Παππάς.
«Το κεντρικό πρόβλημα είναι η υλοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης στο θέμα του σιδηροδρόμου, από ποια αφετηρία ξεκινά και πώς αντιμετωπίζονται οι σχετικές διαδικασίες» επισήμανε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής, Κ. Σκανδαλίδης, τονίζοντας ότι η έως τώρα πρακτική της κυβέρνησης είναι οι «απευθείας αναθέσεις σε συγκεκριμένες εταιρείες και με συγκεκριμένο τρόπο».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης είπε ότι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με την πολιτική της ΕΕ για την πλήρη απελευθέρωση των σιδηροδρόμων, ότι οι υποδομές παραδίδονται σε ιδιώτες, σκανδαλωδώς, και ότι η λύση θα ήταν η κοινωνικοποίηση με λαϊκή εξουσία.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης, Αντώνης Μυλωνάκης είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ξεπούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ότι η ΝΔ της δίνει προίκα 50 εκατ. τον χρόνο.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης είπε ότι επιδοτούμε έναν σιδηρόδρομο, κάνοντάς τον λιγότερο βιώσιμο, για χάρη μιας δημόσιας εταιρείας, άλλης χώρας, της TRAINITALIA.