Τα νοικοκυριά, οι οδηγοί αυτοκινήτων και οι μεταφορές πληρώνουν από 25% έως 1.233% παραπάνω τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης καυσίμων στην Ελλάδα σε σχέση με αυτούς που ορίζει ο κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως κατώτερα όρια.
Διαχρονικά το υπουργείο Οικονομικών δεν ακολουθεί την Ευρώπη στην αγορά καύσιμων με αποτέλεσμα η διακίνηση λαθραίων καυσίμων να αποτελεί πεδίο δόξης λαμπρόν.
Το υπουργείο Οικονομικών τιμωρεί τους πολίτες καθώς κρατά τους φόρους στα καύσιμα μακριά από όσα ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση παρότι η χώρα μας είναι προσανατολισμένη στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια.
Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης μπορεί να οριστεί στα 21 ευρώ ανά 1000 λίτρα αλλά ο μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών τον έχει ορίσει στα 280 ευρώ ανά 1000 λίτρα , ο οποίος είναι 1.233% υψηλότερος από το κατώτατο όριο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στη βενζίνη ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στη χώρα μας είναι στα 700 ευρώ ανά 1000 λίτρα όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει ως κατώτατο όριο τα 359 ευρώ ανά 1000 λίτρα. Δηλαδή οι Έλληνες πολίτες πληρώνουν κατά 48,7% υψηλότερο φόρο. Στο πετρέλαιο κίνησης ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ανέρχεται στα 410 ευρώ ανά 1000 λίτρα και μαζί με το Πράσινο Τέλος ανέρχεται στα 440 ευρώ.
Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ως κατώτατο όριο για κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα 330 ευρώ ανά 1000 λίτρα. Στην Ελλάδα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης είναι υψηλότερος κατά 25% σε σύγκριση με το κατώτατο όριο της Ε.Ε.
Ο κρατικός προϋπολογισμός προβλέπει έσοδα 4,2 δις ευρώ για το 2022 από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων ενώ εάν η Ελλάδα είχε ενσωματώσει τα κατώτερα όρια τα έσοδα θα έπεφταν στα 2,1 δισ ευρώ.
Τα παραπάνω στοιχεία έδωσε η πρόεδρος Σοφία Κατσίκα, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας (Ο.Τ.Υ.Ε.), μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής που είχε ως θέμα συζήτησης τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/262 του Συμβουλίου της 19ης Δεκεμβρίου 2019 για τη θέσπιση του γενικού καθεστώτος των ειδικών φόρων κατανάλωσης.
Η πρόεδρος των Τελωνειακών Υπαλλήλων κατέθεσε πρόταση στην Επιτροπή για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα Καύσιμα σε ποσοστό 50%. Πάντως ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, δεν σχολίασε την πρόταση της προέδρου κας Σοφία Κατσίκα.