Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τα υπέρ κέρδη της ενέργειας φέρνουν στο πολιτικό προθάλαμο και το σενάριο της αναζήτησης των υπερ κερδών του τομέα των καυσίμων όπως και το πολιτικό κόμμα που θα φέρει το ζήτημα στη Βουλή των Ελλήνων.

Η κυβέρνηση κρατά κλειστά τα χαρτιά της προς το παρόν αλλά είναι πρόθυμη να τα ανοίξει εάν προκληθεί.

Τα οικονομικά μεγέθη του διυλιστηρίου της Motor Oil είναι εντυπωσιακά καθώς τα καθαρά κέρδη τριπλασιάστηκαν στο πρώτο τρίμηνο του 2022 παρότι το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει νομοθετήσει για σταθερό μικτό περιθώριο κέρδους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει εξαγωγικό προσανατολισμό καθώς το 60% των πωλήσεων πραγματοποιείται στις αγορές του εξωτερικού και μόλις το 40% αφορά την εγχώρια αγορά καυσίμων.

Το ράλι των τιμών της βενζίνης του πετρελαίου έχουν καταστήσει τις μετακινήσεις ασύμφορες για τους ιδιοκτήτες των ΙΧ που αναγκάζονται να πληρώσουν το ένα λίτρο βενζίνης στην Αττική κοντά στα 2,5 ευρώ. Στην επαρχία και σε ορισμένα νησιά η τιμή του λίτρου της απλής βενζίνης έχει φτάσει στα 2,7 ευρώ.

Το διυλιστήριο της Motor Oil λόγω της αύξησης της τιμής της πετρελαίου έχει μεγαλύτερα κέρδη διότι όταν η τιμή του βαρελιού ανεβαίνει ακόμη και με σταθερό το μικτό περιθώριο κέρδους αποδίδει κέρδη. Πολύ απλά το περιθώριο κέρδους με το βαρέλι στα 110 δολάρια φέρνει καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την τιμή του βαρελιού να είναι στα 60 δολάρια.

Η άνοδος των διεθνών τιμών του «μαύρου χρυσού» φέρνει κέρδη στην Motor Oil . Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου εκτινάχθηκαν στα 3,2 δισ ευρώ το πρώτο τρίμηνο του έτους από 1,88 δις ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Ανάλογη πορεία είχε και η καθαρή κερδοφορία, η οποία διαμορφώθηκε στα 197 εκατ. ευρώ έναντι 64,8 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για κερδοφορία τριμήνου που δεν έχει επιτευχθεί ποτέ στο παρελθόν.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 318 εκατ. ευρώ έναντι 82 εκατ. στο 4ο τρίμηνο του 2021 και 129 εκατ. κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Σε συγκρίσιμη βάση, αφού δηλαδή αφαιρεθεί η επίπτωση των διεθνών τιμών, τα λειτουργικά κέρδη ήταν 189 εκατ. έναντι 72 εκ. στο 4ο τρίμηνο του 2021 και 80 εκατ. κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021. Η εταιρεία προτείνει συνολικό μέρισμα για το 2021 ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή.

Όπως τονίζεται στις οικονομικές καταστάσεις, στο πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφηκε μεγάλη άνοδος της τιμής του πετρελαίου στα 102 δολάρια το βαρέλι έναντι 80 δολ. στο τέλος του 2021 και υποχώρηση της ισοτιμίας του ευρώ. Η συνολική αγορά σημείωσε άνοδο 15% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021, οι πωλήσεις ωστόσο εξακολουθούν να υπολείπονται κατά 10% σε σχέση με το 2019.

Την ίδια περίοδο οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου έφτασαν και ξεπέρασαν τα 120 δολάρια το βαρέλι.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Wood η ελληνική αγορά πετρελαίου και φυσικού αερίου είναι εντυπωσιακά καλή, τόσο καλή που κάποιος δύσκολα μπορεί να φανταστεί καλύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις εταιρείες του κλάδου του πετρελαίου και του φυσικού αερίου στην Ελλάδα. Τα περιθώρια διύλισης σπάνε ρεκόρ ενώ η ζήτηση συνεχίζει να ανακάμπτει μετά την πανδημία.

Η Wood αυξάνει σημαντικά τις τιμές στόχους για τη μετοχή της Motor Oil στα 21,3 ευρώ από 17,8 ευρώ προηγουμένως και για τα Ελληνικά Πετρέλαια στα 8,29 ευρώ από 6,90 ευρώ προηγουμένως.