Σταθερή ανάπτυξη αναμένεται να καταγράψει την επόμενη πενταετία η παγκόσμια αγορά “έξυπνων” οικιακών συσκευών. Παρά την αστάθεια, που φέρνει στην αγορά η πανδημία και ο αντίκτυπος της στις αλυσίδες εφοδιασμού και παρά απανωτά σοκ σε επίπεδο ζήτησης, η παγκόσμια αγορά “έξυπνων” οικιακών συσκευών θα κινηθεί ανοδικά τα επόμενα πέντε.
Το 2021 οι πωλήσεις smart home αυξήθηκαν κατά 11,7%, σε σύγκριση με το 2020, με περισσότερες από 895 εκατ. συσκευές να διατίθενται στην παγκόσμια αγορά, σύμφωνα με το Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker της IDC, ενημερώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας – ΣΕΠΕ. Καθώς οι χρήστες “έξυπνων” κατοικιών επεκτείνουν τα οικοσυστήματα των smart homes και αναζητούν πιο εξελιγμένες συνδεδεμένες εμπειρίες, η αγορά, σύμφωνα με τις προβλέψεις, θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με διψήφιο ποσοστό έως το 2026.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι θετικά για την αγορά του smart hοme θα λειτουργήσουν και τα αυξανόμενα ποσοστά των ευρυζωνικών συνδέσεων. Στον αντίποδα, αποτρεπτικά για την ακόμη ταχύτερη ανάπτυξη της αγοράς λειτουργούν οι ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων, ο προβληματισμός για το κόστος και οι αμφιβολίες ως προς τη διαλειτουργικότητα συσκευών και συστημάτων.
“Οι “έξυπνες” οικιακές συσκευές έχουν αποδείξει την αξία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προσθέτοντας ουσιαστική αξία στη ζωή των ανθρώπων στο σπίτι. Πλέον, η αγορά είναι έτοιμη για σταθερή ανάπτυξη παρά τις συνεχιζόμενες αρρυθμίες στις αλυσίδες εφοδιασμού και τη γεωπολιτική και οικονομική αστάθεια”, αναφέρει η εταιρεία.
Βασικές αγορές
“Ως ατμομηχανή της αγοράς smart home σε παγκόσμιο επίπεδο λειτουργεί η τόνωση της ευρυζωνικής διείσδυσης, η αύξηση των διαθέσιμων εισοδημάτων και η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τις “έξυπνες” οικιακές συσκευές και την εξοικονόμηση κόστους, την ευκολία και την ενεργειακή απόδοση που μπορούν να προσφέρουν”, αναφέρουν οι αναλυτές.
Η Βόρεια Αμερική κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων “έξυπνων” οικιακών συσκευών, παγκοσμίως, το 2021, με την αγορά να διευρύνεται κατά 11,4% σε ετήσια βάση. Η περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά σε όγκο πωλήσεων για τα smart homes, συγκεντρώνοντας το 31% των συνολικών πωλήσεων, με ρυθμό ανάπτυξης 10,8% από έτος σε έτος.
Την ίδια περίοδο, η Δυτική Ευρώπη και η Λατινική Αμερική σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη με 14,8% και 11,2% αντίστοιχα.
Όσον αφορά τις επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες, οι συνδεδεμένες συσκευές ψυχαγωγίας – βίντεο – όπως “έξυπνες” τηλεοράσεις και αποκωδικοποιητές συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο – κατείχαν τον μεγαλύτερο όγκο αποστολών με μερίδιο 34,7%. Η συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία αύξησε τις πωλήσεις της 4,8% σε ετήσια βάση το 2021.
Στο μεταξύ, οι συσκευές “έξυπνου” φωτισμού προβλέπεται να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία του κλάδου με πενταετή σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 23,6%.