Kαφέ κάδοι για τα οργανικά απόβλητα και στη Θεσσαλονίκη
οργανικά απόβλητα - φύλλα σε χάρτινη σακούλα
Kαφέ κάδοι για τα οργανικά απόβλητα και στη ΘεσσαλονίκηΠηγή Εικόνας: Jasmin Sessler / Pixabay

Από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ξεκινά στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο η διαχείριση οργανικών αποβλήτων, με τον Φορέα Διαχείρισης Αστικών Αποβλήτων της περιοχής, να εξοπλίζει από τον προσεχή Ιούνιο τους 35 δήμους, με 35.000 καφέ κάδους, ειδικά απορριμματοφόρα και κλαδοτεμαχιστές, εξοπλισμό που προμηθεύτηκε μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ, ύψους 10 εκατ. ευρώ. Αυτά επισήμανε ο πρόεδρος του ΦΟΣΔΑ Κεντρικής Μακεδονίας, Μιχάλης Γεράνης, στο πλαίσιο της περιπατητικής συνέντευξης που δόθηκε σήμερα, ενόψει του 16ου πολυσυνεδρίου Καινοτομία & Ανάπτυξη, που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη στις 28/5, με θέμα τις «Προοπτικές του Αγροδιατροφικού Κλάδου».

Όπως ανέφερε ο ίδιος με τη διανομή του ειδικού εξοπλισμού για τη διαχείριση των οργανικών αποβλήτων, οι δήμοι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα τρέξουν καμπάνια ενημέρωσης για τους πολίτες, ενώ πρόσθεσε ότι «με τη συλλογή τους από τον Σεπτέμβριο, ο ΦΟΣΔΑ θα κάνει ένα πολύ καλό εδαφοβελτιωτικό υλικό, δηλαδή λίπασμα που θα γυρνάει πίσω στους δήμους και τους πολίτες».

Στους καφέ κάδους, «βάζουμε το υπόλοιπο της κουζίνας μας, όπως μαγειρεμένο φαγητό, φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, ακόμη και χαρτοπετσέτες», διευκρίνισε ο κ Γεράνης, και τονίζοντας ότι η διαχείριση απορριμμάτων αποτελεί δείκτη πολιτισμού, επισήμανε: «Θα δημιουργήσουμε μία πλατιά κοινωνική συμμαχία αλλάζοντας την κουλτούρα διαχείρισης απορριμμάτων. Η Θεσσαλονίκη γίνεται πυξίδα για όλη την επικράτεια. Θα εκτρέψουμε το οργανικό απόβλητο από την ταφή, ήρθε η ώρα να αξιοποιήσουμε ενεργειακά τα απόβλητα».

«Ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι ο πρωταθλητής της ανακύκλωσης στην Ελλάδα, με το ποσοστό να φτάνει στο 26%, όταν ο μέσος όρος στην χώρα είναι στο 17%», υπογράμμισε ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στους «city farmers» -παραγωγούς πόλεων- αλλά και στις προκλήσεις του επισιτιστικού τομέα. Τόνισε δε ότι η λειτουργία της νέας αγοράς Μοδιάνο, αλλά και το ανακαινισμένο Καπάνι, θα αποτελούν επιπρόσθετο «συν» για την εικόνα του κέντρου της πόλης και την επισκεψιμότητα σε αυτό.

«Λένε πως είμαστε ό,τι… τρώμε» και η φράση αυτή, «δεν αποτελεί έναν ακόμη μύθο αλλά μία αλήθεια», επισήμανε η διοργανώτρια του 16ου πολυσυνεδρίου Καινοτομίας και Ανάπτυξης, Ραλλιώ Λεπίδου, υπογραμμίζοντας ότι «μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω κορονοϊού, το ka-business.gr, διοργανώνει το συνέδριο δια ζώσης, στις 28/5». Μεταξύ άλλων, χαρακτήρισε τον αγροαδιατροφικό κλάδο ως έναν από τους πλέον δυναμικούς της ελληνικής οικονομίας, καθώς και «υπερόπλο» για τις ελληνικές εξαγωγές.

Ως έναν απόλυτο γαστρονομικό προορισμό, χαρακτήρισε τη Θεσσαλονίκη η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού , Μαρία Καραγιάννη και γνωστοποίησε ότι είναι υπό κατάρτιση το κανονιστικό πλαίσιο που θα επιτρέψει τη λειτουργία βιολογικής αγοράς στο δήμο.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Ιωάννης Κουφίδης, παρουσίασε την καινοτόμα δράση του επιμελητηρίου Taste Halkidiki που έχει επίκεντρο την γαστρονομία και ανέφερε ότι στόχος είναι να αναδειχθεί ο νομός και ως γαστρονομικός προορισμός σημειώνοντας ότι στις 18/6 θα πραγματοποιηθεί το 2ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας στον Νέο Μαρμαρά.

Για τις βιολογικές λαϊκές αγορές στο νομό Θεσσαλονίκης, μίλησε ο επικεφαλής των βιοκαλλιεργητών, Ιωάννης Παπαδόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι παρά το γεγονός ότι το κόστος παραγωγής για τους παραγωγούς είναι πολύ υψηλότερο έναντι των αγροτών που καλλιεργούν συμβατικά «τα βιολογικά προϊόντα δεν κοστίζουν ακριβότερα και είναι απόλυτα ασφαλή για κατανάλωση». Διευκρίνισε δε ότι οι βιοκαλλιεργητές δεν έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις των προϊόντων τους κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, ούτε στην πανδημία, αλλά και του πολέμου σήμερα.

Όπως είπε, στο νομό Θεσσαλονίκης λειτουργούν πέντε βιολογικές λαϊκές αγορές, δύο σε Καλαμαριά και άλλες τρεις στους δήμους Κορδελιού-Ευόσμου, Νεάπολης-Σταυρούπολης και στην Περαία και επανέλαβε το αίτημά τους για τη δημιουργία μιας ακόμη στο δήμο της πόλης.

Σημείωσε ότι από το 2001 η ετήσια αύξηση επισκεψιμότητας κινείται στο +15% έως 20%, ενώ διευκρίνισε ότι «την τελευταία διετία, έχουμε αύξηση 100%. Μέχρι και πριν λίγο καιρό ξεπουλούσαμε πραγματικά. Σήμερα, λόγω των συνθηκών παγκοσμίως, αλλά κυρίως συνεπεία της αύξησης σε ενέργεια και καύσιμα, διαπιστώνουμε ότι οι καταναλωτές περιόρισαν σημαντικά τις ποσότητες που προμηθεύονται για το οικογενειακό τραπέζι».