Στην αγορά του Λονδίνου έχει απευθυνθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω ειδικευμένου γραφείου broker που γνωρίζει την αγορά των LNG. Πρόκειται για διαγωνιστική διαδικασία ενοικίασης καραβιού για έναν χρόνο καθώς η αγορά είναι εξίσου δύσκολη άσκηση διότι τα αντίστοιχα πλοία είναι περιζήτητα και οι σημερινοί ιδιοκτήτες δύσκολα θα τα έβγαζαν στο σφυρί. Η διαδικασία θα γίνει σε δύο φάσεις.
Στην πρώτη θα δοθούν οι αρχικές προσφορές με το γραφείο να επιλέγει τις πιο συμφέρουσες οι οποίες θα περάσουν στο τελικό στάδιο δίνοντας τις τελικές προσφορές. Ο χρόνος και η πολυπλοκότητα των εξελίξεων με τη Ρωσία καθιστούν ακόμη δύσκολη τη συμμετοχή διότι αν η Ε.Ε. δεν παραλαμβάνει φυσικό αέριο από τη Ρωσία όλες θα αναζητούν καράβια για μεταφορά LNG. Από την στιγμή που θα γίνει η επιλογή η ΡΑΕ θα πρέπει να εγκρίνει το κόστος της ενοικίασης το οποίο θα επιβαρύνει τους χρήστες του LNG.
Στα 77,73 Twh οι εισαγωγές φυσικού αερίου
Να σημειωθεί ότι το 2021 οι εισαγωγές φυσικού αερίου έφθασαν τις 77,73 Twh εκ των οποίων οι 35,37 Twh προήλθαν από τη Ρωσία, οι 24,72 Twh από τη Ρεβυθούσα , οι 13,61 Twh ήταν αζέρικο φυσικό αέριο και από τους Κήπους του Έβρου 4,02 Twh.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2022 οι συνολικές εισαγωγές φυσικού αερίου ανήλθαν σε 21,33 Twh. Από τη Ρωσία παραλάβαμε 7,83 Twh, οι ποσότητες αζέρικου φυσικού αερίου ήταν 3,8 Twh και από του Κήπους του Έβρου μόλις 0,47 Twh έναντι 0,94 Twh πέρυσι.
Στο πρώτο τρίμηνο η Ρεβυθούσα βρέθηκε στην κορυφή των εισαγωγών φθάνοντας τα 9,22 Twh από 5,82 Twh του πρώτου τριμήνου του 2021.
Στην περίπτωση που κλείσει η στρόφιγγα από τη Ρωσία η Ρεβυθούσα πρέπει να ξεφορτώνει ένα καράβι ανά δύο ημέρες και οι ποσότητες που θα αποθηκεύει ανά καράβι θα πρέπει να ανέρχονται σε 180.000 κ.μ.
Να σημειωθεί οι συνολική χωρητικότητα της Ρεβυθούσας καλύπτει ανάγκες 15 ημερών σε φυσικό αέριο φυσικού αερίου με τη συνολική χωρητικότητα των δεξαμενών να αγγίζει 280.000 κ.μ. Ο σχεδιασμός για νέα πλωτή δεξαμενή θα αυξήσει την αποθήκευση των ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αέριου σε 460.000 κ.μ.