Δύο φορές τουλάχιστον άλλαξαν τιμές σε μία ημέρα αρκετά πρατήρια καυσίμων της Αττικής όταν διαπίστωσαν ότι οι Αθηναίοι θέλουν να εγκαταλείψουν τον Κλεινόν Άστυ μετά από δύο χρόνια. Εμφανίστηκαν πρόθυμοι να πληρώσουν όσο- όσο τη βενζίνη για να εγκαταλείψουν την πρωτεύσασα.
Την Μεγάλη Παρασκευή οι τιμές της βενζίνης είχαν στην κυριολεξία «απογειωθεί» σε σχέση με τις τιμές της βενζίνης αρχής της Μεγάλης Εβδομάδας.
Εταιρικό πρατήριο στο Γαλάτσι σε διάστημα τριών ωρών άλλαξε την τιμή της απλής βενζίνης. Στις 5 το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής η τιμή της αμόλυβδης ήταν στα 2,020 ευρώ το λίτρο και στις 8 το βράδυ η τιμή είχε τσιμπήσει 0, 8 λεπτά του ευρώ με τη τελική τιμή να ανέρχεται στα 2,028.
Να σημειωθεί ότι στο πρατήριο δεν είχε μεσολαβήσει ανεφοδιασμός των δεξαμενών έτσι ώστε να δικαιολογεί την άνοδο της τελικής τιμής της βενζίνης 95.
Η αλλαγή της τιμής παρότι το αρνήθηκαν οι υπεύθυνοι, διαπίστωσαν αύξηση των οχημάτων που επισκέπτονταν το πρατήριο για το γέμισμα των ρεζερβουάρ.
Η διοίκηση των πρατηρίων σε περιόδους εξόδου προσπαθεί να κλείσει την ψαλίδα ανάμεσα στην απλή βενζίνη 95 σε σχέση με την τιμή της αμόλυβδης 100 ώστε ο πελάτης να επιλέξει την πιο ακριβή, η οποία όπως λένε οι αρμόδιοι δίνει μεγαλύτερη αυτονομία στο αυτοκίνητο διανύοντας περισσότερα χιλιόμετρα και την ίδια στιγμή καθαρίζει τον κινητήρα του ΙΧ.
Τα πρατήρια της ευρύτερης περιοχής είχαν από νωρίς υψηλές τιμές που σε κάποιες περιπτώσεις έφταναν τα 2,087 ευρώ.
Η πικρία των οδηγών
Οι οδηγοί που πήγαιναν να φουλάρουν το ΙΧ τους ήθελαν 105 ευρώ για ένα γέμισμα όταν πέρυσι το πλήρες γέμισμα του ρεζερβουάρ ήταν αρκετά τα 75 ευρώ.
Πάντως αρκετοί οδηγοί θα επιθυμούσαν στην έξοδο να είχαν λάβει το επίδομα καυσίμου αλλά οι γραφειοκρατικές διαδικασίες συνέβαλαν η πλατφόρμα να τεθεί σε λειτουργία μετά το ΠΆΣΧΑ.
Πάντως έμπειρος κρατικός υπάλληλος , επισήμανε ότι το επίδομα θα ανέβαζε κι άλλο τις τιμές των καυσίμων καθώς θα έπεφτε έξτρα χρήμα στην αγορά, το οποίο να σημειωθεί ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.
Το Παρατηρητήριο Τιμών
Τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών αποδεικνύουν περίτρανα ότι οι οδηγοί ΙΧ έφαγαν «καπέλο» και η έξοδος του κόστισε κάτι παραπάνω.
Την περασμένη Κυριακή 17 Απριλίου η μέση τιμή της βενζίνης ήταν στα 2,04 για να ανέλθει στα τέλη της εβδομάδας ανήλθε στα 2,074 .
Πάντως η ζήτηση σε καύσιμα θα είναι μειωμένη το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.
Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτώση 15% στους όγκους πωλήσεων των καυσίμων.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τα έσοδα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Καυσίμων του πρώτου τριμήνου.
Τα έσοδα του ΦΠΑ των καυσίμων ανήλθαν σε 566 εκατ ευρώ από 330 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Ο στόχος του Κρατικού Προϋπολογισμού ήταν για έσοδα 469 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου,.
Οι υψηλές τιμές των καυσίμων στην λιανική έφεραν επιπλέον 97 εκατ. ευρώ, τα οποία τα επιστρέφει η κυβέρνηση με την μορφή επιδότησης των καυσίμων.
Τα έσοδα από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης ανήλθαν σε 959 εκατ. ευρώ τα οποία ήταν κατώτερα του αρχικού στόχου που προέβλεπε έσοδα 1,042 δις ευρώ. Στο πρώτο τρίμηνο του 2021 ήταν στα 811 εκατ. ευρώ.