Η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης είναι τόσο μεγάλη που μέσα στα επόμενα χρόνια τα πάντα θα αλλάξουν. Σήμερα τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν λειτουργούν με 400 volt. Αυτό όμως θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια. Την προηγμένη τεχνολογία των 800 volt -αυτήν τη στιγμή- τη χρησιμοποιούν μόλις τέσσερις εταιρείες: Η Audi, η Porsche, η Hyundai και η Kia, οι οποίες έχουν συνάψει συνεργασία με τη Rimac Automobili και μπορούν να πωλούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα 800 volt.
Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το Lucid Air που λειτουργεί με 900 volt και δημιουργήθηκε μετά από αποκλειστική τεχνολογία. Σύμφωνα με την αναφορά που δημοσιεύτηκε στο Automotive News, οι άνθρωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας εργάζονται ήδη σε τεχνολογία 800 volt και σχεδιάζουν να κάνουν διαθέσιμες τις εκδόσεις τους από το 2025.
Η λειτουργία με την υψηλή τάση προσφέρει σε όλα αυτά τα EV μεγάλες ταχύτητες και χαμηλότερους χρόνους φόρτισης που τα καθιστούν περισσότερο ελκυστικά, καθώς μπορούν να φορτιστούν και με ιδιαίτερα μεγάλους ταχυφορτιστές.
Το προφανές πλεονέκτημα που προσφέρει η φόρτιση στα 800 volt είναι η θεωρητική μείωση κατά 50% στον χρόνο φόρτισης. Έτσι, το γέμισμα των μπαταριών ουσιαστικά θα μειώνεται στο μισό και αν υπάρχει ένας γρήγορος φορτιστής τότε μία φόρτιση από 10% έως 80% θα διαρκεί μόλις ελάχιστα λεπτά. Φαίνεται ότι υπάρχει σε αυτό το κομμάτι της αυτοκίνησης συναίνεση, τόσο μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας όσο και των προμηθευτών, ότι το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι 800 volt.
Έτσι, η παραμονή σε έναν ταχυφορτιστή περιορίζεται σημαντικά, επιλύοντας ένα από τα βασικά προβλήματα της ηλεκτροκίνησης. Τα μεγάλα ταξίδια γίνονται μέρος του προγραμματισμού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το μόνο που μένει είναι να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, βελτίωση των υποδομών που θα φέρουν γρήγορους ταχυφορτιστές, ενώ σε δεύτερη φάση θα πρέπει να μειωθεί το κόστος κτήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.