Ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας, για τον «εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής».
Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία. Υπέρ της αρχής του τάχθηκαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ το καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΕΛ.ΛΥ και ΜεΡΑ25.
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν και οι τροπολογίες του υπουργείου Ανάπτυξης και του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η πρώτη, που αφορά την θέσπιση ανώτατου ορίου κέρδους 3% για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία και χωρίς καμία αρνητική ψήφο, με ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ να την υπερψηφίζουν και ΚΚΕ, ΕΛ.ΛΥ και ΜεΡΑ25 να δηλώνουν «παρών».
Η δεύτερη τροπολογία, που προβλέπει απαγόρευση κυκλοφορίας προσώπων ή οχημάτων, σε δασικά οικοσύστηματα, άλση, πάρκα και περιοχές «Νατούρα» κατά τις ημέρες υψηλού κινδύνου για εκδήλωση πυρκαγιάς, ψηφίστηκε από ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ καταψηφίστηκε από τα υπόλοιπα κόμματα της Αντιπολίτευσης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κλείνοντας την συζήτηση, έκανε λόγο για ένα νομοσχέδιο που εκσυγχρονίζει και ενισχύει το ελληνικό γιότινγκ. Απέρριψε παράλληλα αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι δεν έγινε επαρκής διαβούλευση, αντιτείνοντας ότι, «το νομοσχέδιο εκπονήθηκε μετά από εντατικές και μακρόχρονες συζητήσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς και το υπουργείο έλαβε υπόψη του τις προτάσεις και παρατηρήσεις τους».
«Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου που παγιώνει και διασφαλίζει τη θέση της Ελλάδας στην ομάδα των ισχυρών, έχοντας σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Κάνουμε μια ουσιαστική αναβάθμιση, εκσυγχρονίζοντας το ελληνικό γιότινγκ, δίνοντάς του παράλληλα ένα έντονο αναπτυξιακό χαρακτήρα», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και συμπλήρωσε: «Για εμάς, είναι εξόχως σημαντικό το κεφάλαιο γιότινγκ, γι’ αυτό το στηρίζουμε με ολιστικές και όχι αποσπασματικές λύσεις και αναχρονιστικές αντιλήψεις που βάζουν φρένο στην ανάπτυξη. Το νομοσχέδιο αυτό σηματοδοτεί μια νέα εποχή στο ελληνικό γιότινγκ με την Ελλάδα να πρωταγωνιστεί και να έχει πολλά σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία».
Το νομοσχέδιο δέχτηκε την έντονη κριτική σύσσωμης της αντιπολίτευσης, η οποία εστίασε τα πυρά της κυρίως στη διάταξη για τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής άνω των 35 μέτρων. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατηγόρησαν την κυβέρνηση για «περίεργες, σκόπιμες και φωτογραφικές διατάξεις» ενώ επεσήμαναν ότι αντί να δώσει κίνητρα για να ενισχύσει την ελληνική σημαία, διευκολύνει τα σκάφη αναψυχής με σημαία από τρίτες χώρες.