Μείωση του χρόνου αποκατάστασης των βλαβών στα λεωφορεία με αποτέλεσμα περισσότερα λειτουργικά λεωφορεία στην κυκλοφορία προς όφελος του επιβατικού κοινού, οικονομία κλίμακας (λιγότεροι άνθρωποι και τεχνικοί πόροι) αλλά και εκσυγχρονισμό στον τομέα των Οδικών Συγκοινωνιών φέρνει το «Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών» της ΟΣΥ ΑΕ που παρουσιάστηκε την Τρίτη παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από τη διοίκηση της Εταιρείας στην κεντρική επισκευαστική βάση στου Ρέντη.
Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα εκσυγχρονισμού της ΟΣΥ, η οποία αναδιαρθρώνεται προκειμένου να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες προκλήσεις στον τομέα των Οδικών Συγκοινωνιών.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σε δηλώσεις του μετά την επίσημη έναρξη εργασιών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, εξήγησε ότι το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών δημιουργεί οικονομίες κλίμακος και δίνει τη δυνατότητα οι βλάβες να επισκευάζονται πολύ πιο γρήγορα. Επίσης λειτουργεί συνεπικουρικά με τα οκτώ συνεργεία στα άλλα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, τα οποία θα ασχολούνται αποκλειστικά και με μεγαλύτερη ταχύτητα με τις μικρότερες και πιο απλές βλάβες. Επομένως η λειτουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών σημαίνει: Ακόμα περισσότερα λεωφορεία στον δρόμο. Εκσυγχρονισμός του στόλου. Ασφάλεια στις μετακινήσεις.
«Σε αυτά τα δύο χρόνια έχει γίνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια», τόνισε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι το 2019 οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών βρισκόντουσαν στην κυριολεξία υπό κατάρρευση.
«Μεθοδικά και βήμα- βήμα, με ένα σχέδιο πολύ συγκεκριμένο, προσπαθήσαμε να ανατάξουμε αυτό το οποίο λέμε, δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα», σημείωσε, αναφέροντας ότι έγιναν προσλήψεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια και ενισχύθηκε ο στόλος των αστικών λεωφορείων.
«Ήδη σήμερα κυκλοφορούν 500 περισσότερα λεωφορεία, είτε με το leasing, είτε με τα ΚΤΕΛ, στο δίκτυο της ΟΣΥ», προσέθεσε.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι αφού έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στο επόμενο βήμα, με την προμήθεια λεωφορείων, μεταξύ των οποίων ηλεκτρικά και CNG.
«Αυτό θα προικίσει την ΟΣΥ για να κοιτάξει το μέλλον με αισιοδοξία και δείχνει και αποδεικνύει και στους εργαζομένους ότι πιστεύουμε πραγματικά σε αυτό που λέμε, δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών» εκτίμησε, σημειώνοντας επίσης ότι υπάρχει συνεργασία, όπου χρειάζεται, με τον ιδιωτικό τομέα, έτσι ώστε το επιβατικό κοινό να απολαμβάνει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κλείνοντας ευχαρίστησε τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς για την προσφορά τους στη λειτουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών, αλλά και γιατί όπως τόνισε “έβαλαν πλάτη” κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σημείωσε ότι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη ήταν από τις λίγες πόλεις στην Ευρώπη, στις οποίες σε καιρό πανδημίας και ενώ η ζήτηση για συγκοινωνίες μειώνονταν, αυξήθηκε η προσφορά. Και τόνισε: «Αυξήσαμε τα λεωφορεία, αυξήσαμε τους συρμούς σε μία πολύ δύσκολη φάση και αυτό δείχνει ότι όταν μπορούμε να συνεργαζόμαστε όλοι μαζί, το δημόσιο, ο ιδιωτικό τομέας, οι εργαζόμενοι, τελικά κερδισμένοι βγαίνουνε αυτοί που όλοι πρέπει να τους έχουμε πάντα στην πρώτη γραμμή, το επιβατικό κοινό και οι πολίτες».
Τη σπουδαιότητα του έργου που προσδίδει υπεραξία στη λειτουργία της ΟΣΥ ΑΕ επισήμανε και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος.
«Με τη δημιουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών, η ΟΣΥ αποκτά τη δυνατότητα να αντιμετωπίζει γρήγορα και με λιγότερο κόστος τις βλάβες που προκύπτουν σε καθημερινή βάση. Οι έμπειροι και ικανοί τεχνίτες των Οδικών Συγκοινωνιών θα έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίζουν μεγαλύτερη διαθεσιμότητα οχημάτων για την εξυπηρέτηση των επιβατών. Είναι, επίσης, εντυπωσιακό ότι το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών δίνει τη δυνατότητα στην ΟΣΥ να φέρει έσοδα, αναλαμβάνοντας δουλειές από την αγορά.
Η προσπάθεια αναβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών του υπουργού Κώστα Καραμανλή, αλλά και της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη κεφαλοποιείται προς όφελος της κοινωνίας και αυτό οι πολίτες το αντιλαμβάνονται», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς επισήμανε «τη σκληρή δουλειά που έχουν κάνει την τελευταία διετία, όχι μόνο οι διοικήσεις των οργανισμών, αλλά και οι τεχνίτες, οι οποίοι έβαλαν και βάζουν πλάτη για να αυξηθεί το συγκοινωνιακό έργο».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ΑΕ Στέφανος Αγιάσογλου τόνισε πως ο ψηφιακός ανασχηματισμός της εταιρείας με την αλλαγή της παραγωγικής διαδικασίας στη συντήρηση εκσυγχρονίζει την ΟΣΥ στις πλέον Σύγχρονες Δημόσιες Αστικές συγκοινωνίες».
Η λειτουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών της ΟΣΥ ΑΕ ακολουθεί τη διεθνή πρακτική στον τομέα των μεταφορών, είναι σύγχρονα εξοπλισμένο και με τους πολύ έμπειρους τεχνίτες που διαθέτει η εταιρεία, αυξάνει την παραγωγή. Ταυτόχρονα μειώνει το κόστος των επισκευών, δίνει τέλος στον κατακερματισμό της εργασίας και μειώνει τον χρόνο αποκατάστασης βλαβών, καθώς μέχρι σήμερα θα έπρεπε να λύνονται οι κινητήρες και να στέλνονται στην κεντρική επισκευαστική ζώνη. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε λιγότερο από έναν μήνα λειτουργίας του Συνεργείου, έχουν επιδιορθωθεί 19 κεωφορεία, γεγονός αδύνατο με την μέχρι τώρα λειτουργία της επισκευής.
Η συγκέντρωση των εργασιών επισκευής έχει σημαντικά οφέλη όπως:
* Αποσυμφόρηση του έργου των 9 αμαξοστασίων
* Ταχύτερη και πιστοποιημένη αποκατάσταση των βλαβών (το όχημα που θα επιστρέφει στην κυκλοφορία θα παραμένει για μεγάλο διάστημα χωρίς βλάβη).
* Οικονομία κλίμακας (λιγότεροι ανθρώπινοι και τεχνικοί πόροι)
* Αύξηση της παραγωγής
* Δυνατότητα επαναφοράς οχημάτων που είναι επί μακρόν παροπλισμένα λόγω σοβαρών βλαβών
* Παύση του χωρικού κατακερματισμού και της πολυδιάσπασης παραγωγής και ανταλλαγής εξαρτημάτων μεταξύ των Αμαξοστασίων.
* Δυνατότητα συνολικής επισκευής του οχήματος (ταυτόχρονη επισκευή και μικρών βλαβών).