Τα πρώτα εργοτάξια της Πατρών- Πύργου σε Πύργο και Αχαΐα που έχουν αρχίσει να δουλεύουν, θα επισκεφθούν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής -μάλλον μεθαύριο Πέμπτη- όπως δήλωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης ο οποίος ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο εξετάζει τη στήριξη του τεχνικού κόσμου από τις επιπτώσεις των ανατιμήσεων σε καύσιμα και υλικά στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Σχετικά με τη λύση που δόθηκε προκειμένου να υλοποιηθεί τελικά το έργο της Πατρών -Πύργου ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι: «Προτιμούμε να παίρνουμε δύσκολες αποφάσεις αλλά υπεύθυνες που οδηγούν στην υλοποίηση των έργων. Δεν πρόκειται να εγκαινιάζουμε fake έργα, ούτε μουσαμάδες. Δεν πρόκειται να έχουμε μπουλντόζες που την επόμενη ημέρα θα εξαφανιστούν» και πρόσθεσε ότι «η απόφαση που ελήφθη με πολιτική γενναιότητα και ευθυκρισία δικαιώνεται».

Μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Παραπολιτικά» ανέφερε ότι, εντός του 2024 θα παραδοθούν τα πρώτα 56χλμ. από τον Πύργο, ενώ το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί σε 40 μήνες.

Υπενθύμισε ότι, για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά θα υπάρξει παρέμβαση και στο υπάρχον δίκτυο προκειμένου να αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια.

Ο υφυπουργός Υποδομών έκανε εκτενή αναφορά στο ζήτημα που έχει προκύψει στις κατασκευές από την παγκόσμια ενεργειακή κρίση και τις ανατιμήσεις στα προϊόντα του πετρελαίου.

Διαβεβαίωσε ότι «στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή δεν καθόμαστε με σταυρωμένα χέρια. Έχουμε κάνει ήδη μία συνάντηση με εκπροσώπους των εργοληπτών, οι τεχνικές συναντήσεις συνεχίζονται και το αμέσως επόμενο διάστημα θα δώσουμε λύση με βάση τα δημοσιονομικά της χώρας».

Όπως είπε στις συναντήσεις που γίνονται εκπροσωπούνται όλοι οι εργολήπτες χωρίς εξαιρέσεις, ενώ απώτερος στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να επουλωθούν παθογένειες ετών και να εξορθολογιστεί το σύστημα.

Υπογράμμισε ότι «ήδη αυτό που έχουμε προβλέψει είναι η δημιουργία παρατηρητηρίου τιμών και η ίδρυση Εταιρείας Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Μελετών προκειμένου οι αναπροσαρμογές να γίνονται αυτόματα και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία έκδοσης της σχετικής ΚΥΑ».

Μάλιστα, επισήμανε ότι «για πρώτη φορά το Δημόσιο δίνει ισότιμη συμμετοχή στον ιδιωτικό τομέα κατά 50% λαμβάνοντας έτσι άμεσα υπόψη τα μηνύματα της αγοράς».

 

Γραμμή 4: «Θα αλλάξει την καθημερινότητα των Αθηναίων και την εικόνα της πόλης»

Στη συνέχεια ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα έργα μετρό, τα οποία, όπως τόνισε «πιστεύουμε πάρα πολύ καθώς αναβαθμίζουν τη ζωή των πολιτών».

Σε ό, τι αφορά τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ο κ Καραγιάννης σημείωσε ότι προχωρά ένα διπλό έργο. Το κύριο έργο που αφορά την κατασκευή της νέας γραμμής καθώς και μία ευρεία παρέμβαση που θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θα «πρασινίσει» ολόκληρες περιοχές και θα μετατρέψει κάθε νέο σταθμό σε πνεύμονα πρασίνου.

«Θα κάνουμε αστικές αναπλάσεις σε έκταση 85.000τ.μ., πρόκειται για μία πολύ σοβαρή παρέμβαση», τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

Διεμήνυσε, παράλληλα, ότι κανονικά θα γίνει και ο σταθμός στην πλατεία Εξαρχείων καθώς «η κυβέρνηση είναι ξεκάθαρη ότι δεν θα αφήσει περιοχές στο ημίφως και δεν θα επιτρέψει άβατα. Επιπλέον, στην περιοχή κατοικούν πολίτες που φορολογούνται και οφείλουμε να κάνουμε πιο εύκολη την καθημερινότητά τους».

 

«Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκαταλείψει τη Δυτική Αττική»

Ερωτηθείς για τα έργα που έχουν δρομολογηθεί στη Δυτική Αττική, ο κ. Καραγιάννης σχολίασε ότι «η δήθεν ευαίσθητη κυβέρνηση της «πρώτης φοράς Αριστερά» είχε εγκαταλείψει τη Δυτική Αττική. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη διαπίστωσε σοβαρό αναπτυξιακό έλλειμμα».

Για τον λόγο αυτό, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών, «προχωράμε στην αναβάθμιση των υποδομών που δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, προσελκύει επενδύσεις και αποκαθιστά την εμπιστοσύνη των πολιτών στους θεσμούς».

Υπογράμμισε ότι το καλοκαίρι το Μετρό θα φτάσει στο μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας καθώς θα δοθούν σε λειτουργία οι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο.

Μεταξύ των έργων που προχωρούν είναι η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Αγ. Νικόλαος και ο προαστιακός της Δυτικής Αττικής μέχρι τα Μέγαρα, που θα φέρει πιο κοντά το κέντρο της Αθήνας.