Σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να έχει εγκριθεί η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ΟΛΠ που έχει κατατεθεί από το 2018 για το λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα επέκτασης της προβλήτας κρουαζιέρας(Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Νότια Ζώνη) που διακόπηκαν προσωρινά, βάσει και τη σχετικής πρόσφατης απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας που υποχρεώνει την εταιρεία «να έχει στα χέρια της» τη συγκεκριμένη μελέτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, το υπουργείο Ναυτιλίας στη συνέχεια αναμένεται να επισπεύσει άμεσα τις διαδικασίες για τη σύγκληση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων προκειμένου να εγκρίνει εκ νέου το υπάρχον master plan.
Σύμφωνα με πηγές από τον ΟΛΠ συνεργεία της εταιρείας προχώρησαν ήδη σε διευθέτηση του χώρου των έργων στο νότιο προβλήτα και ασφάλιση των μηχανημάτων. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, από το 2001 υπάρχει μία ευρωπαϊκή οδηγία που λέει ότι όταν κάνεις ένα χωροταξικό σχέδιο master plan για κάποιο λιμάνι θα πρέπει να έχει προηγηθεί στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δηλαδή όλα αυτά συνολικά τι επίπτωση έχουν στο περιβάλλον.
Επεσήμαναν ότι τα λιμάνια έχουν ένα ειδικό θεσμικό πλαίσιο, που λέει ότι όταν έχει προηγηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν απαιτείται να γίνει και στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αφού έχεις κάνει μία φορά την εκτίμηση των επιπτώσεων και δεν την ξανακάνεις. Πρόσθεσαν ότι σε αυτή τη λογική τα master plan όλων των λιμανιών ξεκίνησαν να γίνονται οι πρώτες Στρατηγικές Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αλλά τα έργα προχωρούσαν ξεχωριστά, αφού σύμφωνα με τη φιλοσοφία του εθνικού νόμου τα λιμάνια είναι παραγωγικά, αποτελούν πλουτοπαραγωγικοί πόροι της χώρας και πρέπει να αποδίδουν γρήγορα προς όφελος της εθνικής οικονομίας.
Το ΣτΕ έκρινε ότι ο σχετικός νόμος είναι αντίθετος με την ευρωπαϊκή οδηγία.