Το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στις επιβατικές και εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές παρουσίασε η ΕΡΓΟΣΕ μέσω μίας λεπτομερούς καταγραφής των υπό εξέλιξη έργων, αλλά και των διοικητικών -νομοθετικών αλλαγών τις οποίες προώθησε, προκειμένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων και να υπερκεραστούν διαχρονικά εμπόδια που προκαλούν καθυστερήσεις σε δημοπρατήσεις και ενεργές συμβάσεις.
Σύμφωνα με το ecopress.gr, σε μία παρουσίαση των πεπραγμένων δύο ετών ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, κατέγραψε όλες τις εξελίξεις στο σιδηροδρομικό τοπίο από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ, θέλοντας να παρουσιάσει το πλαίσιο πρωτοβουλιών και διαρθρωτικών αλλαγών τις οποίες προώθησε η σημερινή διοίκηση με στόχευση να προχωρήσουν έργα και διαδικασίες που θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Στην προμετωπίδα, της παρουσίασης βρέθηκε το πλέγμα των σιδηροδρομικών έργων. Ειδικότερα έγινε ειδική αναφορά στη δημοπράτηση έργων μέσω μειοδοτικών διαγωνισμών συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ ευρώ τα οποία αφορούν στην αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου ΠΑΘΕΠ, με την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών. Και βεβαίως, η δημοπράτηση των έξι έργων του Ανταγωνιστικού διαλόγου συνολικού προϋπολογισμού 4 δις που βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη. Πρόκειται για τα έργα που συνδέουν τους λιμένες της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, και Αλεξανδρούπολης με το τρένο και ενισχύουν τη σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.