Οι ισχυροί δεσμοί φιλίας και συνεργασίας μεταξύ Ελλάδος και Ιταλίας και οι δυνατότητες που παρουσιάζονται για περαιτέρω ενίσχυση των εμπορικών τους σχέσεων, παρουσιάστηκαν στο webinar: «Doing Business in Italy-COVID 19 Challenges and Opportunities», το οποίο διοργάνωσε την Τρίτη 23 Νοεμβρίου, η Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου), σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στη Ρώμη.
Στη διαδικτυακή εκδήλωση, η οποία εστίασε στον κλάδο των τροφίμων, οι εγγεγραμμένοι συμμετέχοντες ξεπέρασαν τους 180.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, κοινή ήταν η διαπίστωση πως οι εμπορικές συναλλαγές βρίσκονται σε εξαιρετικό επίπεδο, με την αξία των ελληνικών εξαγωγών, το 2020, να ξεπερνά τα 3 δισ. ευρώ, γεγονός που δείχνει τη δυναμική που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των δύο χωρών. Τα βασικά εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα είναι το ελαιόλαδο, οι μηχανές επεξεργασίας δεδομένων, τα ιχθυηρά, το αλουμίνιο και τα φαρμακευτικά.
Ωστόσο υπάρχουν μεγάλα περιθώρια και τεράστιες ευκαιρίες για περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας σε πολλούς τομείς. Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου (ITC), η ευκαιρία ανάπτυξης των εξαγωγών μας προς την Ιταλία μπορεί να αυξηθεί κατά 1 δισ. δολάρια εστιάζοντας και σε άλλα προϊόντα, όπως είναι τα φαρμακευτικά, τα αλιεύματα, τα τυριά, οι ελιές, το αλουμίνιο, ο χαλκός και τα παρασκευάσματα τροφίμων.
Εκπρόσωποι των επιχειρήσεων οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ιταλία, συμμετείχαν στο διάλογο και αντάλλαξαν απόψεις, προτάσεις και βέλτιστες πρακτικές, για την είσοδο και την εδραίωση των ελληνικών προϊόντων στην ιταλική αγορά.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε κατά τη διάρκεια του webinar, στο πόσο απαιτητική είναι η αγορά της Ιταλίας, καθώς και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες εξαγωγείς. Παρατηρείται πάντως σημαντική διεισδυτικότητα των ελληνικών προϊόντων στα ιταλικά σούπερ μάρκετ, με τους συμμετέχοντες να αναφέρονται και στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται, ειδικά για τα ποιοτικά προϊόντα delicatessen, για τα οποία υπάρχει αυξημένη ζήτηση. Επισημάνθηκε μάλιστα και το πόσο έχει συμβάλει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ενίσχυση, την προώθηση και την εμπορία αγρο-διατροφικών προϊόντων υψηλής ποιότητας.
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση και αναφερόμενη στην συνεργασία των δύο χωρών, η εντεταλμένη σύμβουλος της Enterprise Greece, Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, δήλωσε: «Η Ιταλία καταλαμβάνει την 1η θέση στη λίστα των χωρών προορισμού ελληνικών προϊόντων και αυτό αντιπροσωπεύει σχεδόν το 11% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών για το 2020. Ωστόσο, συνεχίζει να υπάρχει ανεκμετάλλευτη δυναμική και για αυτό η Enterprise Greece, θέλοντας να ενισχύσει περαιτέρω τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών, συστήνει στις ελληνικές επιχειρήσεις και τους παραγωγούς, συνεργασία και εξωστρέφεια, ενώ για την επόμενη χρονιά σχεδιάζει δράσεις, προγράμματα και υπηρεσίες που βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση».
Από την πλευρά του, ο Παναγιώτης Ζάραγκας, προϊστάμενος του Γραφείου ΟΕΥ της πρεσβείας της Ελλάδος στην Ιταλία τόνισε ότι: «Ελλάδα και Ιταλία συνθέτουν δύο ισχυρούς κρίκους στην αλυσίδα της εταιρικής, στρατηγικής σχέσης τους. Το πεδίο των εμπορικών σχέσεών μας ταυτοποιείται δικαιωματικά από την πρωταγωνιστική θέση της ελληνικής εξωστρέφειας. Ο αγροδιατροφικός τομέας διακρίνεται, εμβληματικά, για την αναγνωρισιμότητα, αποδοχή διεισδυτικότητα και τις ευρείες προοπτικές διεύρυνσής του στην ιταλική αγορά. Η πρωτοβουλία της ενημερωτικής παρέμβασής μας, εστιάζει σε διττή στοχοθεσία, στην ανάδειξη των ιδιαιτεροτήτων και απαιτήσεων της αγοράς, αλλά και στη διαμόρφωση βέλτιστων όρων ανταπόκρισης των ελληνικών επιχειρήσεων. Προφανή σκοπό της κοινής δράσης με την Enterprise Greece, συνιστά η ενθάρρυνση και ενίσχυση της συντεταγμένης μετεξέλιξης των επιχειρήσεων μας που επιδιώκουν να τοποθετηθούν και να μεγεθύνουν την παρουσία τους με ποιοτικά και ανταγωνιστικά προϊόντα».