Το νέο «ψηφιακό πρόσωπο» του e-ΕΦΚΑ παρουσιάστηκε σήμερα στο διαδικτυακό σεμινάριο που διοργάνωσε ο ISSA European Network (IEN), με αντικείμενο τον ψηφιακό μετασχηματισμό των φορέων κοινωνικής ασφάλισης κρατών που αποτελούν μέλη της Διεθνούς Ένωσης Κοινωνικής Ασφάλισης στην Ευρώπη.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του e-ΕΦΚΑ, «στόχος είναι ο κάθε πολίτης να μπορεί να απολαμβάνει εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου και να αισθάνεται το κράτος και το Δημόσιο σύμμαχό του. Για πρώτη φορά, η Ελλάδα συμμετείχε σε αυτό το σημαντικό γεγονός με ομιλητή τον Α’ υποδιοικητή του e-ΕΦΚΑ, Δρ. Αλέξανδρο Βαρβέρη. Μεταξύ των εκπροσώπων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης δόθηκε η ευκαιρία της ανταλλαγής πρακτικών, εμπειριών, εξειδικευμένων γνώσεων και των υπηρεσιών που ακολουθούνται για τον καθορισμό και την εφαρμογή ψηφιακών στρατηγικών και κοινωνικής πολιτικής ανά τον κόσμο. Σήμερα, ο e-EΦΚΑ βρίσκεται πιο κοντά στους 8.081.000 ασφαλισμένους και τους 2.932.000 συνταξιούχους που βλέπουν μέρα με τη μέρα τις συναλλαγές τους με τον φορέα να πραγματοποιούνται πιο γρήγορα, πιο αποτελεσματικά και σε πολλές περιπτώσεις με μερικά “κλικ” από τον υπολογιστή τους».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η δυναμική πορεία της ψηφιακής μετάβασης στον e-ΕΦΚΑ, που επιταχύνθηκε, με αφορμή την ανάγκη εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης, λόγω της προστασίας των πολιτών από την πανδημία, υλοποιείται με μια σειρά από δράσεις, οι οποίες είναι οι εξής:
«1. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες στους πολίτες
Με 50 νέες διαδικτυακές υπηρεσίες, που έχουν δημιουργηθεί και είναι διαθέσιμες μέσω web, εκ των οποίων 15 είναι διαθέσιμες και μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ), αλλά και μέσω του myEFKALive (υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης για πολίτες), οι συναλλασσόμενοι εξυπηρετούνται άμεσα από οποιαδήποτε τοποθεσία, χωρίς φυσική παρουσία, αναμονή και ταλαιπωρία.
2. Λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου (1555)
Το νέο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών 1555 προσφέρει άμεση, έγκυρη και φιλική εξυπηρέτηση στους πολίτες, οι οποίοι μπορούν να καλούν χωρίς χρέωση, 24 ώρες το 24ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο, με ελάχιστο χρόνο αναμονής, λαμβάνοντας προσωποποιημένη και εξατομικευμένη πληροφόρηση.
3. Διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων του δημόσιου τομέα
Η διασύνδεση αυτή έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την έγκυρη, άμεση και ενημερωμένη παροχή πληροφοριών μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται η ελαχιστοποίηση της απαίτησης των πολιτών να παρέχουν δικαιολογητικά.
4. Ηλεκτρονική ανταλλαγή πληροφοριών κοινωνικής ασφάλισης (EESSI)
Συνδέοντας ηλεκτρονικά περίπου 5.000 ιδρύματα κοινωνικής ασφάλισης των 27 κρατών-μελών της ΕΕ, συμπεριλαβανομένων της Ισλανδίας, του Λιχτενστάιν, της Νορβηγίας, της Ελβετίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, επιταχύνεται και απλοποιείται με ασφαλή τρόπο η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των φορέων κοινωνικής ασφάλισης.
5. Αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών
Τόσο η αντικατάσταση της παλαιάς τεχνολογικής υποδομής με υπερσύγχρονους υπολογιστές όσο και η αναβάθμιση των δικτύων παρέχουν πλέον την καλύτερη ψηφιακή εμπειρία προς τους πολίτες.
6. Ανάπτυξη συστημάτων και εφαρμογών, υπηρεσίες ψηφιοποίησης, παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την υποστήριξη της άμεσης απονομής συντάξεων σε όλους τους ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ
Με τη μείωση της γραφειοκρατίας και του δαιδαλώδους θεσμικού πλαισίου, καθώς και των χειρόγραφων διαδικασιών, η σύνταξη θα φθάσει να αποτελεί μια ολιγόλεπτη διαδικασία για τον πολίτη.
7. Ωρίμανση έργων πληροφορικής για υποβολή πρότασης χρηματοδότησης μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων
Η ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής ιστορίας του e-ΕΦΚΑ, των κεντρικών αρχείων ασφαλιστικών φορέων που συγχωνεύτηκαν στον φορέα, αλλά και η σάρωση, αναγνώριση/καταχώριση και τοποθέτηση των στοιχείων ασφαλιστικού ιστορικού, θα συμβάλουν στη γρήγορη απονομή των συντάξεων και κάθε άλλου ασφαλιστικού αιτήματος.
Ο e-EΦKA, εκπληρώνοντας τον κοινωνικό ρόλο του, θα διασφαλίσει τη μετάβασή του σε μια νέα σελίδα κοινωνικής ασφάλισης, ικανή να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής, στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αγοράς και στην ευημερία των πολιτών.
Στη νέα εποχή του φορέα, οι “ψηφιακές δυνατότητες” εξελίσσονται σε “ψηφιακές ικανότητες”, χτίζοντας μια διαφορετική κουλτούρα μαζί με την ψηφιακή πραγματικότητα» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.