Το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, σύμφωνα με όσα προβλέπει το αναθεωρημένο πρόγραμμα αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου του (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ. Η σύμβαση παραχώρησης του συγκεκριμένου περιουσιακού στοιχεία εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, ενώ οι προδιαγραφές του διαγωνισμού αναμένεται να προσδιοριστούν μέχρι το τέλος του 2021, σύμφωνα με το ADP.
Αναφορικά όμως, με την περίμετρο του διαγωνισμού, το ερώτημα είναι εάν η διαδικασία θα περιλαμβάνει τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που έχουν σχεδιαστεί.
Πρόκειται για μεγάλα επιμέρους έργα που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προτιμούσε να βγάλει σε διαγωνισμούς αυτόνομα, είτε ως δημόσια έργα είτε ως συμπράξεις, ώστε το οικονομικό όφελος να μη διοχετευτεί, όπως όλα τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ, στην εξυπηρέτηση του εξωτερικού χρέους της χώρας. Προκειμένου όμως να μπορέσει να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται πρώτα διαβούλευση με τους πιστωτές και επομένως το ζήτημα αναμένεται να ξεκαθαριστεί αργότερα φέτος.
Αυτό όμως, που είναι βέβαιο είναι ότι η δημοπράτηση της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης θα λάβει χώρα τους επόμενους μήνες κατά πάσα πιθανότητα ως δημόσιο έργο. Το έργο, μήκους 3,8 χλμ. –εκ των οποίων τα 2,4 χλμ. σε σήραγγα– και εκτιμώμενου προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα θα εξυπηρετεί 30.000-35.000 οχήματα.
Ο διαγωνισμός για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού προσελκύει ισχυρό ενδιαφέρον από την Άκτωρ και την Άβαξ που συμμετέχουν στην υφιστάμενη κοινοπραξία παραχώρησης, όπως και από τις υπόλοιπες ελληνικές τεχνικές εταιρείες, όπως και ξένους ομίλους.
Ακόμα όμως και χωρίς τις προεκτάσεις, η Αττική Οδός θεωρείται ο πλέον προσοδοφόρος άξονας προς εκμετάλλευση στη χώρα και από τους σημαντικότερους προς παραχώρηση αυτή την περίοδο πανευρωπαϊκά.
Κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2020, η κυκλοφορία στην Αττική Οδό ήταν αυξημένη κατά 4,10%. Επίσης, η κυκλοφορία ενισχύθηκε, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε ετήσια βάση, κατά 6%, ενώ τον περασμένο Ιούλιο και Αύγουστο η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο άγγιξε τα επίπεδα του 2019, με περίπου 160.000 διελεύσεις ημερησίως.
Από το 2013 οι μέτοχοι της Αττικής Οδού έχουν εισπράξει σε μερίσματα άνω των 720 εκατ. ευρώ.