Η επιλογή γαλλικών φρεγατών «θόλωσε» το μέλλον των Ναυπηγείων, διότι πρέπει να αναζητηθεί κατασκευαστικό έργο από τον ιδιωτικό τομέα.
Η ΟΝΕΧ ως εκπρόσωπος αμερικανικών συμφερόντων δεν «επιθυμεί» να επενδύσει σε ένα ναυπηγείο που θα ψάχνει για πελάτες όταν μάλιστα χάθηκαν οι σίγουρες εργασίες από το Πολεμικό Ναυτικό.
Το ενδιαφέρον της ONEX παραμένει όπως και η συμμετοχή του ιταλικού ναυπηγικού ομίλου Fincantieri και είναι πραγματικό (!!!) διότι κανένας από τους ενδιαφερόμενους δεν χρειάστηκε να πιστοποιήσει ή να αποδείξει στην πράξη το ενδιαφέρον του αφού δεν έχει έρθει η ώρα να βάλουν «ζεστό χρήμα».
Να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των μετοχών των ναυπηγείων και το αρχικό ποσοστό 20% του αείμνηστου Νίκου Ταβουλάρη παραχωρήθηκε στην ONEX έναντι συμβολικού τιμήματος του 1 ευρώ.
Ναυπηγεία Ελευσίνας:
Η εμφάνιση του ιταλικού ναυπηγικού ομίλου Fincantieri δεν είναι καθόλου τυχαία καθώς πρόκειται για ένα βασικό εταίρο του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού και μετά την επιλογή των γαλλικών φρεγατών, η ΟΝΕΧ αναζήτησε στον ιταλικό όμιλο μια στρατηγική συνεργασία για να βγει από το απροσδόκητο αδιέξοδο μετά τον αποκλεισμό των αμερικανικών φρεγατών για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
Η ONEX για να μετριάσει τον οικονομικό αντίκτυπο από τις γαλλικές φρεγάτες εκτός από τη συμμετοχή του ιταλικού ναυπηγικού ομίλου Fincantieri ,επιδιώκει να μειώσει το κόστος εξυγίανσης του ναυπηγείου.
Τα πιστοποιημένα χρέη του Ναυπηγείου αποτιμώνται περίπου σε 250 εκατ. ευρώ τα οποία η ONEX δεν θέλει να τα αναλάβει διότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πουλήθηκαν προς 62,5 εκατ. ευρώ στον κ Προκοπίου. Η διαφορά τιμήματος απόκτησης των δύο ναυπηγείων προκαλεί επι της ουσίας αθέμιτο ανταγωνισμό όταν η ΟΝΕΧ αναλάβει την αποπληρωμή των χρεών των 250 εκατ. ευρώ.
Τα δύο ανταγωνιστικά ναυπηγεία ξεκινούν από διαφορετική αφετηρία με βάση το κόστος απόκτησης.
Το σχέδιο εξυγίανσης «λυτρώνει» την ΟΝΕΧ
Η ONEX του κ Πάνου Ξενοκώστα , επιθυμεί με το σχέδιο εξυγίανσης τα χρέη να περάσουν σε μία νέα εταιρεία που θα αναλάβει τις τρέχουσες στρατιωτικές υποχρεώσεις και θα λογοδοτεί στο Ελληνικό Δημόσιο ενώ θα αποπληρώνει με βάση τις οικονομικές δυνατότητές της.
Την ίδια στιγμή στο σχέδιο εξυγίανσης θα περιλαμβάνεται μία εμπορική εταιρεία που θα αποκτήσει το καθαρό ενεργητικό των ναυπηγείων απαλλαγμένο από βάρη και υποχρεώσεις.
Με βάση το προσχέδιο το κόστος της ONEX αναμένεται να διαμορφωθεί περίπου σε 70 εκατ. ευρώ δηλαδή κοντά στα επίπεδα που αποκτήθηκαν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Το καλύτερο σενάριο για την ΟΝΕΧ θα είναι οι Ιταλοί να χρηματοδοτήσουν τη εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας , οι οποίοι όπως μας πληροφορούν είναι πρόθυμοι να βάλουν περίπου 100 εκατ. ευρώ, για την εκκίνηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας βγάζοντας από το αδιέξοδο τόσο την ΟΝΕΧ όσο και την Κυβέρνηση που επιθυμεί διακαώς τη λειτουργία του ναυπηγείου σε νέα βάση. Την ίδια στιγμή η ΟΝΕΧ είναι ο πρόθυμη να παραχωρήσει την πλειοψηφία των μετοχών του Ναυπηγείου στους Ιταλούς και να κρατήσει ένα μειοψηφικό πακέτο.