Τα σχέδια για νέο μοντέλο οργάνωσης και παραγωγής, η πολυεθνική εξάπλωση και το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης στην Ελλάδα του Γερμανού κατασκευαστή e-cars
Σε στάδιο αξιολόγησης όλων των δεδομένων για την εγκατάσταση της επένδυσής της που αφορά γραμμή παραγωγής των καινοτόμων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της βρίσκεται η Next.e.GO Mobile. Έτσι «σκανάρει» πιθανές περιοχές (20 περιοχές της χώρας έχουν βρεθεί στο επίκεντρο, ενώ ειδικά δύο περιοχές με λιμάνι και με σιδηροδρομική γραμμή είναι στο μικροσκόπιο), ενώ εξετάζει και τα κίνητρα για την εγκατάσταση μιας επένδυσης που σε πλήρη ανάπτυξη μπορεί να φτάσει και τα 100 εκατομμύρια ευρώ, δίνοντας παράλληλα ώθηση, όπως αναφέρουν στελέχη που είναι κοντά στην γερμανική εταιρία, σε μια μεγάλη αλυσίδα αξίας εγχώριων εταιρειών.
Παράλληλα, όπως έγραψε χθες το economix.gr, στο πλαίσιο εκδήλωσης στην Αθήνα για την παρουσίαση του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου της e.Go Life, η e.GO ανακοίνωσε πως οι Έλληνες καταναλωτές σύντομα μπορούν να ξεκινήσουν τις προπαραγγελίες για το e.GO Life από το εργοστάσιο της Γερμανίας, το οποίο βρίσκεται ήδη σε παραγωγή, και αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2022. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι πέρα από την παραγωγή του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, σχεδιάζει να λειτουργήσει στη χώρα μας ένα διεθνές Customer Experience Center αλλά και να δημιουργήσει τμήμα R&D, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, για την ηλεκτροκίνηση γενικά αλλά ιδίως για έρευνα των επιπτώσεων των μπαταριών και τη σχέση και αλληλεπίδραση με το θερμό κλίμα. Παράλληλα, η εταιρεία αναπτύσσει τις υποδομές πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών, για να υποστηρίξει την επέκτασή της στην Ελλάδα.
Όπως τόνισε χτες ο καθηγητής Ούλριχ Χέρμαν, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα, που στήριξε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. σκοπός δεν είναι μόνο η κυκλοφορία νέων μικρών αυτοκινήτων πόλης σε προσιτές τιμές αλλά και η αλλαγή του τρόπου παραγωγής τους.
Άλλωστε η Next.e.GO Mobile που αξιοποιεί τμήματα μηχανολογικού εξοπλισμού από τη Bosch προωθεί ένα καινοτόμο τρόπο παραγωγής χωρίς μεγάλα κεντρικά εργοστάσια. Όπως ανέφερε το στέλεχος της εταιρίας η καινοτομία, πέρα από τις γραμμές της «έξυπνης» παραγωγής στηρίζεται σε μια σειρά μικροεργοστασίων, δυνατότητας παραγωγής έως 30.000 οχημάτων ετησίως, αλλά τα οποία μπορούν να είναι κερδοφόρα με ακόμη και 10.000 οχήματα ετησίως.
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής η γερμανική εταιρεία θέλει να εγκατασταθεί στη χώρα μας αξιοποιώντας και τη γειτνίαση με τη Βουλγαρία, όπου υπάρχουν και μονάδες της Bosch, αλλά και μια υπό κατασκευή μονάδα δική της
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη ένα εργοστάσιο βρίσκεται στο Άαχεν της Γερμανίας απ’ όπου ξεκίνησε η εταιρεία και το δεύτερο κατασκευάζεται στο Λόβετς της Βουλγαρίας.
Μάλιστα στη γειτονική χώρα οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις δόθηκαν μέσα σε διάστημα ολίγον μηνών ενώ η συμφωνία με τη βουλγαρική κυβέρνηση υπεγράφη στις 15 Ιουλίου.
Το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται στα 143 εκατ. ευρώ ενώ έχει συμφωνηθεί η κρατική επιδότηση της επένδυσης με το ποσό των 34 εκατ. ευρώ, το οποίο θα πληρωθεί σε τρεις δόσεις με την πρώτη να καταβάλλεται όταν θα ξεκινήσει η παραγωγή αυτοκινήτων και η τελευταία όταν η παραγωγή φτάσει τα 20.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, η γερμανική εταιρεία εξετάζει την εισαγωγής της σε χρηματιστήριο, είτε της ΕΕ είτε των ΗΠΑ. ώστε να αντλήσει περαιτέρω κεφάλαια. Ήδη έχει συγκεντρώσει κεφάλαια ύψους 310 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία ιδρύθηκε το 2015 από τον καθηγητή Günther Schuh στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, και η βασική ιδέα του ήταν να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο το δυνατόν πιο απλά και φθηνά.
Το 2019 με αφορμή χρηματοοικονομικά προβλήματα, που οδήγησαν σε αίτηση πτώχευσης το 2020, εισήλθε η ND Group ως επενδυτής.