ς - Αγορές με κάρτα στο internet
ς - Αγορές με κάρτα στο internetΠηγή Εικόνας: negative space στο pexels

Πρόθυμοι να ζητήσουν από τις εταιρείες να παρακολουθούν τη συμπεριφορά τους στο Διαδίκτυο με αντάλλαγμα εκπτώσεις (45%), μεγαλύτερη ευκολία στο Internet (43%) και “δωρεάν υπηρεσίες/αγαθά” (40%) είναι οι Ευρωπαίοι πολίτες. Σχεδόν 9 στους 10 (87%) Ευρωπαίους χρήστες του Διαδικτύου είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα με ιστότοπους και εφαρμογές με αντάλλαγμα τη δωρεάν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky, που διερευνά τη σημασία και τις ανησυχίες των Ευρωπαίων σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων, αποκαλύπτεται ότι παρά τους προβληματισμούς περί απορρήτου, οι χρήστες είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα data τους.

Παρ’ όλο που σχεδόν κάθε Ευρωπαίος χρήστης του Διαδικτύου (95%) πιστεύει ότι η ιδιωτικότητα των δεδομένων είναι σημαντική, μόνο οι μισοί (52%) εκτιμούν ότι ελέγχουν πραγματικά πόσοι οργανισμοί έχουν πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα. Αυτό έχει προκαλέσει ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικότητας των δεδομένων σε ολόκληρη την Ευρώπη, με περισσότερους από 8 στους 10 (84%) ερωτηθέντες να ανησυχούν ότι τα προσωπικά τους δεδομένα θα πέσουν σε λάθος χέρια τα επόμενα δύο χρόνια.

Εξάλλου, τα δύο τρίτα (66%) ανησυχούν ότι τα δεδομένα τους θα κλαπούν και θα χρησιμοποιηθούν με κακόβουλο τρόπο. Αλλά αυτές οι ανησυχίες δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα και συμπεριφορές.

Κοινή χρήση δεδομένων

Όσον αφορά την κοινή χρήση προσωπικών δεδομένων με οργανισμούς, οι καταναλωτές σε όλες τις χώρες έχουν, επίσης, χαμηλό επίπεδο εμπιστοσύνης.

Συνολικά, η Amazon και η Google είναι οι πιο αξιόπιστοι οργανισμοί, που φροντίζουν τα δεδομένα με ασφάλεια και υπευθυνότητα. Ωστόσο, αυτό ισχύει για λιγότερο από τους μισούς (49% η κάθε μία), ακολουθούμενο από την κυβέρνηση του ερωτηθέντος (47%) και την Apple (45%). Από όλες τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, η εμπιστοσύνη στο Facebook για την προστασία προσωπικών δεδομένων θεωρείται η χαμηλότερη για μόλις το 29%.

Ταυτόχρονα, ωστόσο, το δέλεαρ των βολικών υπηρεσιών Διαδικτύου έχει κάνει για πολλούς καταναλωτές λιγότερο πιθανό να λάβουν προφυλάξεις για να προστατεύσουν το απόρρητο των δεδομένων τους ή να πάρουν τον έλεγχο των προσωπικών τους πληροφοριών από αυτούς τους οργανισμούς. Στην πραγματικότητα, σχεδόν 6 στους 10 (58%) θα αποδεχτούν όλα τα cookies, όταν περιηγούνται βιαστικά σε έναν ιστότοπο.

Ανησυχητικό είναι, μάλιστα, ότι οι 3 στους 10 (30%) χρησιμοποιούν τον ίδιο κωδικό πρόσβασης σε πολλούς διαφορετικούς ιστότοπους ή εφαρμογές. Αυτό είναι ακόμη υψηλότερο στη Δανία, σε ποσοστό 35%.

Τη μικρότερη ανησυχία

Η Δανία είναι, επίσης, η χώρα της οποίας οι κάτοικοι έχουν τη μικρότερη ανησυχία ότι τα προσωπικά τους δεδομένα θα καταλήξουν σε λάθος χέρια (μόλις 77%, έναντι 94% στην Πορτογαλία). Αντίθετα, η Γαλλία είναι η χώρα, που αισθάνεται λιγότερο τον έλεγχο της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων της σε μόλις 35%.

Αυτό οδήγησε, επίσης, τη χώρα αυτή στα χαμηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης σε οποιονδήποτε οργανισμό με τα προσωπικά τους δεδομένα – μόλις το 36% εμπιστεύεται την κυβέρνησή του ότι φροντίζει με ασφάλεια τα δεδομένα του.

“Πλέον, τα περισσότερα από τα προσωπικά μας δεδομένα βρίσκονται στο Διαδίκτυο. Και με μια μεγαλύτερη παρουσία δεδομένων στο Διαδίκτυο, αυξάνεται ο κίνδυνος αυτές οι πληροφορίες να πέσουν σε λάθος χέρια”, αναφέρεται στην έρευνα της Kaspersky.

Πηγή άρθρου: ΣΕΠΕ / sepe.gr