Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Κομισιόν δημοσίευσε χθες τις εκθέσεις των Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft και Google σχετικά με τα μέτρα που έλαβαν τον Ιούνιο για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης σχετικά με τον κορονοϊό.

Οι σημερινοί υπογράφοντες και η Επιτροπή καλούν επίσης και άλλες εταιρείες να προσχωρήσουν στον κώδικα δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση, καθώς θα συμβάλει στη διεύρυνση του αντικτύπου του και θα τον καταστήσει πιο αποτελεσματικό.

Η Αντιπρόεδρος κ. Βιέρα Γιούροβα, αρμόδια για τις αξίες και τη διαφάνεια, δήλωσε: «Το πρόγραμμα παρακολούθησης της παραπληροφόρησης για τον κορονοϊό μας βοηθά να αποκτήσουμε μια εικόνα των σημαντικών μέτρων που εφαρμόζουν οι διαδικτυακές πλατφόρμες. Καθώς οι νέες μεταλλάξεις του ιού εξαπλώνονται και οι εμβολιασμοί συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς, είναι ζωτικής σημασίας να τηρηθούν οι δεσμεύσεις. Προσβλέπουμε στην ενίσχυση του κώδικα δεοντολογίας.»

 Ο κ. Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, πρόσθεσε: «Η ΕΕ τήρησε την υπόσχεσή της να χορηγήσει επαρκείς δόσεις για τον ασφαλή εμβολιασμό κάθε πολίτη της ΕΕ. Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη πρέπει τώρα να αναλάβουν την ευθύνη τους για την αντιμετώπιση της επιφυλακτικότητας απέναντι στα εμβόλια, την οποία προκαλεί η παραπληροφόρηση. Ενώ ο κώδικας δεοντολογίας ενισχύεται, συγκεντρώνοντας περισσότερες πλατφόρμες και υπογράφοντες, καλούμε και άλλους φορείς να τον υπογράψουν και να συμμετάσχουν στον αγώνα κατά της παραπληροφόρησης».

Για παράδειγμα, η εκστρατεία του TikTok για την υποστήριξη του εμβολιασμού σε συνεργασία με την ιρλανδική κυβέρνηση συγκέντρωσε πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές και πάνω από 20.000 «μου αρέσει» (likes).

Η Google συνέχισε να συνεργάζεται με τις αρχές δημόσιας υγείας για την παρουσίαση πληροφοριών σχετικά με τις τοποθεσίες εμβολιασμού στην Αναζήτηση και τους Χάρτες της Google, μια λειτουργία που είναι διαθέσιμη στη Γαλλία, την Πολωνία, την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Ελβετία.

Στο Twitter, οι χρήστες μπορούν πλέον να εκπαιδεύουν αυτοματοποιημένα συστήματα για τον καλύτερο εντοπισμό παραβιάσεων της πολιτικής της πλατφόρμας όσον αφορά την παραπληροφόρηση για τον κορονοϊό.

Η Microsoft επέκτεινε τη συνεργασία της με την NewsGuard, μια επέκταση του προγράμματος πλοήγησης Edge που προειδοποιεί για τους δικτυακούς τόπους που διαδίδουν ψευδείς πληροφορίες.

Το Facebook συνεργάστηκε με διεθνείς υγειονομικές αρχές για την αύξηση της ενημέρωσης του κοινού σχετικά με την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των εμβολίων, καθώς και με ερευνητές του Κρατικού Πανεπιστημίου του Michigan (MSU) για τον καλύτερο εντοπισμό και την αναγνώριση των deepfake.

Αυτές οι κοινές προσπάθειες πρέπει να συνεχιστούν λόγω των συνεχιζόμενων, πολύπλοκων προκλήσεων που εξακολουθεί να παρουσιάζει η παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο. Το πρόγραμμα της Επιτροπής για την παρακολούθηση της παραπληροφόρησης για τον κορονοϊό παρατάθηκε έως το τέλος του 2021 και οι εκθέσεις θα δημοσιεύονται πλέον κάθε δύο μήνες. Η επόμενη δέσμη εκθέσεων θα δημοσιευθεί τον Σεπτέμβριο.

Μετά το πρόσφατα δημοσιευθέν έγγραφο καθοδήγησης, τα υπογράφοντα μέρη ξεκίνησαν τη διαδικασία για την ενίσχυση του κώδικα και δρομολόγησαν κοινή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για άλλους φορείς που μπορεί να ενδιαφέρονται να υπογράψουν.