Οι καταναλωτές δεν θα προλάβουν να χαρούν τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών της χώρας με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ρεύματος και την απαλλαγή από τη ρήτρα ΥΚΩ ( Υπηρεσία Κοινής Ωφέλειας), που σε ετήσια βάση συγκεντρώνονται περισσότερα από 700 εκατ. ευρώ για να πληρωθούν οι παραγωγοί ρεύματος που συντηρούν μονάδες παραγωγής ενέργειας στα νησιά.
Η ΔΕΗ ήταν ο βασικός παραγωγός ενέργειας βάζοντας σε λειτουργία μονάδες που το κόστος ανά Mwh σήμερα διαμορφώνεται σε 120 ευρώ ενώ σε πιο «ήρεμες» περιόδου το κόστος ήταν υψηλότερο από 30 έως 40 ευρώ από την τρέχουσα ΟΤΣ.
Τα οφέλη από τον περιορισμό των ΥΚΩ καθώς σταδιακά γίνονται οι διασυνδέσεις των νησιών με το σύστημα του ΑΔΜΗΕ θα μείωναν τους λογαριασμοί ρεύματος αλλά όπως όλα δείχνουν θα αντικατασταθεί με νέα κατηγορία ΥΚΩ. .
Ότι θα γλίτωναν οι καταναλωτές από τη ρήτρα ΥΚΩ χάρη στη διασύνδεση να προετοιμάζονται για την παραμονή των ΥΚΩ που θα συμβάλουν στην επέκταση του δικτύου αγωγών φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα.
Έρχονται ΥΚΩ στη χρήση του Φυσικού Αερίου
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ( ΡΑΕ) έχει δώσει εντολή σε εξωτερικό συνεργάτη να εκπονήσει μελέτη επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου και το κόστος θα το αναλάβουν οι καταναλωτές μέσω των νέων ΥΚΩ.
Ουσιαστικά θα υπάρξει μελέτη για επιβαρύνσεις σε όλους τους καταναλωτές αερίου όλης της χώρας με τη μέθοδο των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ). Υπενθυμίζεται ότι για το ρεύμα οι χρεώσεις ΥΚΩ καλύπτουν τις ηλεκτροδοτήσεις νησιών, πολυτέκνων και και ευάλωτων καταναλωτών.
Όπως αναφέρεται η μελέτη που θα εκπονηθεί από εξωτερικό σύμβουλο και θα έχει τίτλο «Διαμόρφωση σχεδίου διατάξεων για τη Θέσπιση Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας για τη τροφοδότηση απομακρυσμένων δικτύων διανομής φυσικού αερίου».
Υπενθυμίζεται ότι τι Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) και ο Οδικός Χάρτης για το Φυσικό Αέριο προβλέπουν την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου και με χρήση κινητών μέσων (φορτηγών, πλοίων) με συμπιεσμένο (CNG) ή υγροποιημένο (LNG) φυσικό αέριο. Ουσιαστικά μέσα από χρεώσεις ΥΚΩ αναμένεται να χρηματοδοτηθούν οι αναπτύξεις των δικτύων.
Στόχος τώρα είναι να δημιουργηθεί ένα ενιαίο πλαίσιο για όλη τη χώρα μας διαμοιρασμό βαρών καθώς οι τεχνολογίες CNG ή LNG όπως αναφέρθηκε έχουν μεγάλα κόστη.
Η μελέτη θα είναι το πρώτο βήμα αλλά για την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα απαιτηθεί νομοθετική παρέμβαση από το ΥΠΕΝ.
Ο καταναλωτής στην παρούσα φάση δυσκολεύεται να πληρώσει τον καθαρό λογαριασμό ρεύματος και στο ενδεχόμενο να προστεθούν και άλλες επιβαρύνσεις το πρόβλημα θα καταλήξει στους προμηθευτές και παρόχους ενέργειας που θα βλέπουν να αυξάνεται ο χρόνος πληρωμής των λογαριασμών .