Η οικονομική προσφορά του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έριξε στο καναβάτσο τον εφοπλιστή Θεόφιλο Πριόβολο, ο οποίος ήρθε δεύτερος για μερικά εκατομμύρια ευρώ.
Η παρουσία του κ Προκοπίου στους δύο διαγωνισμούς έδωσε ανάσα στην κυβέρνηση η οποία είχε σηκώσει ψηλά τη σημαία της πώλησης των ναυπηγείων αλλά η απουσία της αμερικανικής ONEX είναι ένας γρίφος ο οποίος θα λυθεί με την τελική επιλογή φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Οικονομικών ως βασικός πιστωτής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον τομέα που βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, εκτός απροόπτου αναμένεται να ανάψει το πράσινο φως στην οικονομική προσφορά του κ Προκοπίου, που θα τον οδηγήσουν στο τιμόνι των ναυπηγείων.
Τι έδωσαν οι δύο εφοπλιστές:
Η εμφάνιση του κ Προκοπίου έφερε τα πάνω κάτω στους σχεδιασμούς του κ Πριόβολου , ο οποίος δεν πρόλαβε να αντιδράσει παρότι είχε κάνει προετοιμασία αρκετών μηνών για τα Ναυπηγεία αλλά όπως λένε έγκυρες πηγές δεν ανέμενε δεύτερη υποψηφιότητα και προσδοκούσε ότι το αυξημένο τίμημα θα τον οδηγούσε στον πολυπόθητο στόχο του. Να σημειωθεί ότι ήταν κατά 7,1 εκατ. ευρώ υψηλότερο σε σχέση με τα 15,1 εκατ. ευρώ που είχε δώσει στον πρώτο διαγωνισμό αλλά δεν έγινε δεκτή η προσφορά από το υπουργείο Οικονομικών και ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος.
Ο εφοπλιστής Προκοπίου έβαλε 25,2 εκατ. ευρώ για το 50% των Ναυπηγείων που έβγαζε προς πώληση ο Ειδικός Διαχειριστής έναντι 22,1 εκατ. ευρώ της εταιρείας Pyletech συμφερόντων του κ Πριόβολου.
Στην ηλεκτρονική δημοπρασία της ΕΤΑΔ για το υπόλοιπο 50% της έκτασης του ναυπηγείου που πωλείται ξεχωριστά (οικόπεδο + δεξαμενή ναυπήγησης), ο εφοπλιστής Προκοπίου έδωσε το ποσό των 37,3 εκατ. ευρώ. Οι εκπρόσωποι του κ Πριόβολου δεν ανέβασαν το τίμημα και η διαδικασία έκλεισε υπερ του κ Προκοπίου.
Η ΕΤΑΔ ανακήρυξε ως το νέο ιδιοκτήτη τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου
Η ΕΤΑΔ με ανακοίνωσή της χαρακτήρισε επιτυχή τη διαδικασία του Ηλεκτρονικού Ανοικτού Πλειοδοτικού Διαγωνισμού για την πώληση του ακινήτου, ιδιοκτησίας της, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στην οποία συμμετείχαν οι εταιρείες «MILINA ENTERPRISES COMPANY LTD» και «PYLETECH INDUSTRIES MAE».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και την απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΤΑΔ, οριστικός πλειοδότης αναδείχτηκε η εταιρεία «MILINA ENTERPRISES COMPANY LTD», συμφερόντων του Έλληνα πλοιοκτήτη, κ. Γεωργίου Προκοπίου, με προσφερόμενο οικονομικό αντάλλαγμα που ανήλθε στα 37.316.041,88 ευρώ, υψηλότερο κατά 21,5% από την τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού των 30,7 εκατ. ευρώ. O Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΑΔ, κ. Στέφανος Δ. Βλαστός, δήλωσε: «σήμερα έχουμε κάθε λόγο ως Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου να είμαστε περήφανοι, καθώς καταφέραμε με τον πλέον επωφελή τρόπο για το Ελληνικό Δημόσιο να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία διαγωνισμού για την αξιοποίηση ενός εμβληματικού ακινήτου με μεγάλη εθνική σημασία για την οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας.»
Το σωματείο ΤΡΙΑΙΝΑ λέει όχι στο τίμημα των 25,2 εκατ. ευρώ.
Το σωματείο των εργαζομένων στα Ναυπηγεία, που έχει την ονομασία ΤΡΙΑΙΝΑ και θεωρείται ισχυρός πόλος στο ζήτημα, κάνει λόγο για κοροϊδία με τις οικονομικές προσφορές των υποτιθέμενων επενδυτών δίνοντας ο ένας 22,1 εκατ. και άλλος 25,2 εκατ. ευρώ. Τονίζοντας μάλιστα ότι η προσφερόμενη τιμή είναι απολύτως εξευτελιστική και δεν ανταποκρίνεται σε καμιά περίπτωση στην πραγματική αξία του Ναυπηγείου, την οποία ανεξάρτητοι εκτιμητές έχουν προσδιορίσει σε πάνω από 100 εκατομμύρια. “Δίνουν 25 εκατομμύρια για το συγκεκριμένο Ναυπηγείο το οποίο είναι σε λειτουργία και το οποίο κατασκευάζει ακόμη και υποβρύχια, ενώ οι ίδιοι προσφέρουν 37 εκατομμύρια για το διπλανό ακίνητο της ΕΤΑΔ, το οποίο είναι μόνο οικόπεδα και μια δεξαμενή”, αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Οι εργαζόμενοι με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του σωματείου, η οποία εκφράζει το σύνολο των εργαζομένων, δεν πρόκειται να αποδεχτούν αυτή τη εξέλιξη. “Καλούμε τον ειδικό διαχειριστή, καλούμε και την κυβέρνηση να μην αποδεχτούν αυτό το ξεπούλημα. Καλούμε το διαχειριστή να μην αναδείξει πλειοδότη.
Σε κάθε περίπτωση οι 750 εργαζόμενοι δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι το Ναυπηγείο δεν πρόκειται να παραδοθεί σε κανένα επενδυτή για ένα κομμάτι ψωμί. Δεν πρόκειται να χαρίσουμε τα 200 εκατομμύρια που μας χρωστάει η εταιρεία , από τα οποία πάνω από 30 είναι οι αποζημιώσεις μας, σε κανένα”, τονίζουν στην επίσημη ανακοίνωση, που κυκλοφόρησε κανονικά από διεύθυνση eMail του σωματείου σε domain της εταιρείας.
Η παρουσία του κ Γ Προκοπίου. Ποια είναι τα σχέδια του.
Ως κίνηση του Μαξίμου ερμηνεύεται η εμφάνιση του εφοπλιστή Προκοπίου , ο οποίος οδήγησε τον όμιλο Πριόβολο να ρίξει …άγκυρα στα σχέδια του, τα οποία στερούνταν γενναιοδωρίας βάζοντας χαμηλά τον πήχη της οικονομικής προσφοράς.
Η παράταση του διαγωνισμού που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Ειδικού Διαχειριστή και στη συνέχεια εξαφανίστηκε, αποδεικνύεται ότι οι «φύλακες» είχαν γνώση για τον κ. Προκοπίου και την ίδια στιγμή διαμορφώθηκε η άποψη στον Όμιλο Πριόβολου ότι θα ήταν ο μοναδικός υποψήφιος στη διαδικασία. Το σκηνικό της παράτασης μέσω μιας ανάρτησης που στη συνέχεια αποσύρθηκε έστειλε λάθος μήνυμα καθησυχάζοντας το επιτελείο του εφοπλιστή. Ο κ. Προκοπίου στοχεύει, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η έκταση της ΕΤΑΔ να αξιοποιηθεί ως εμπορευματικό πάρκο δίνοντας την ευκαιρία στις ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν ένα ακόμη χώρο ως logistics.
Ωστόσο η ενασχόληση του κ. Προκοπίου με τη ναυπήγηση δεν είναι ούτε πρόσφατη ούτε ευκαιριακή, αλλά γνωστή στα καθ’ημάς σε άλλη κλίμακα. Ο κ. Προκοπίου είναι περισσότερο γνωστός ως εφοπλιστής επικεφαλής τριών μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, των Dynacom, Dynagas και Sea Traders, αλλά και ως μεγαλοεπενδυτής σε ακίνητα και real estate, ιδίως στην Αθήνα και τα προάστια της, με έμφαση στα νότια. Όμως έχει δείξει ιδιαίτερη έφεση στη ναυπήγηση ή καλύτερα στην πλήρη επισκευή και εκτεταμένη ανακαίνιση πολυτελών θαλαμηγών, των γνωστών mega yachts – και όχι μόνο. Αφορμή η ιδιαίτερη ενασχόληση του με τη δημιουργία του πλωτού του παλατιού, της θαλαμηγού Dream, που με δική του επιστασία ανακατασκευάστηκε, με εργασίες 10ετιας, σε mega yacht. Λίγοι εκτός του κύκλου των “σκαφάτων” γνωρίζουν όμως ότι ο Γιώργος Προκοπίου εμπλέκεται ακόμη περισσότερο με τη ναυπηγοεπισκευή. Και αυτό γιατί μία από τις καλύτερες μαρίνες της χώρας, η Olympic Marine στο Λαύριο είναι συμφερόντων του. Εκεί μια ιδιόκτητη, πλήρως εξοπλισμένη και στελεχωμένη ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα βρίσκεται εντός της Olympic Marine, γεγονός που την καθιστά τη μοναδική μαρίνα στην Αττική που προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και αναβάθμισης σκαφών, με μόνιμο προσωπικό 30 ειδικευμένων εργαζομένων διαφόρων ειδικοτήτων. Μάλιστα πληροφορίες του Economix αναφέρουν ότι ο γνωστός εφοπλιστής περνά πολύ χρόνο εκεί, κυρίως επιβλέποντας κατασκευές σε δικά του σκάφη, ενώ “θρυλικές” στο παρασκήνιο είναι οι κόντρες που ακούγονται για την ποιότητα των ανακαινίσεων μεταξύ γνωστών επιχειρηματιών που χρησιμοποιούν και αυτοί τις ίδιες εγκαταστάσεις. Ίσως το βήμα από την μικρή ναυπηγοεπισκευή στα μεγάλα Ναυπηγεία να μην είναι εντέλει τόσο μεγάλο – αν και κακές γλώσσες λένε ότι ο πολιτικός μηχανικός Γιώργος Προκοπίου κάνει real estate στον Σκαραμαγκά. Ίσως αυτές οι γλώσσες θα πρέπει να εξετάσουν τα συμφέροντα ενός εφοπλιστή αλλά και το γεγονός ότι με τα 4 παιδιά του ο κ. Προκοπίου έχει διάδοχη κατάσταση και σχεδιάζει – το έχει αποδείξει στα ακίνητα – για τί μέλλον. Βέβαια ο ίδιος σπανίως τοποθετείται δημοσίως – αυτή τη φορά απλώς επιβεβαίωσε την προσφορά αγοράς των Ναυπηγείων – οπότε ο στρατηγικός σχεδιασμός του για αυτήν την εντυπωσιακή κίνηση αποτελεί πρακτικά ερωτηματικό.