Επιβάτες που δεν θα υφίστανται ταλαιπωρία και αεροπορικές εταιρείες που δεν θα επιβαρύνονται με έξοδα που θα μπορούσαν να είχαν αποφύγει, είναι οι …κερδισμένοι από την εικονική επιχείρηση οκτώ μαθητών της Γ’ Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Καντά στα Βριλήσσια Αττικής. Η PASS&BOARD, είναι η εφαρμογή που δημιούργησαν, η οποία καταγράφει τις απαιτήσεις κάθε χώρας όσον αφορά στα ταξιδιωτικά έγγραφα που απαιτούνται, τα συγκεντρώνει από τους ταξιδιώτες και στη συνέχεια ενημερώνει την αεροπορική εταιρεία αν ο επιβάτης μπορεί να ταξιδέψει.
«Ειδικά στην Covid εποχή, οι περιορισμοί στα ταξίδια, καθώς και τα έγγραφα ή τα πιστοποιητικά υγείας που απαιτούνται, άλλαζαν από χώρα σε χώρα, από μέρα σε μέρα. Από μία βίζα για χώρες εκτός ΕΕ, εμβόλια για χώρες της Αφρικής, μέχρι τους έκτακτους περιορισμούς και απαιτήσεις των κρατών, είναι όλα συγκεντρωμένα στην εφαρμογή που σχεδίασαν τα παιδιά», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η οικονομολόγος Μαρία Τζώρτζη, εκπαιδευτικός στα εκπαιδευτήρια Καντά.
Ο επιβάτης «κατεβάζει» δωρεάν την PASS&BOARD και ανάλογα με τον προορισμό του, βλέπει τη λίστα των εγγράφων που πρέπει να διαθέτει, τα οποία συγκεντρώνει και στη συνέχεια τα ανεβάζει στην εφαρμογή. «Η επιχείρηση των παιδιών θα ελέγχει τα έγγραφα, θα τα μεταφράζει στην αγγλική γλώσσα -διότι οι διαφορετικές γλώσσες αποτελούν πρόβλημα- ενώ το σημαντικότερο είναι ότι όλη αυτή τη διαδικασία θα μπορούν να την κάνουν οι ταξιδιώτες από όποιο χώρο θέλουν νωρίτερα και όχι στο αεροδρόμιο την τελευταία στιγμή», εξηγεί η κ. Τζώρτζη.
Όλες αυτές οι πληροφορίες ανεβαίνουν σε ένα cloud, διασφαλίζοντας τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, ενώ η αεροπορική εταιρεία απλώς σκανάροντας το QR CODE όπου εμφανίζεται ο κωδικός του επιβάτη, βλέπει μόνο την κάρτα επιβίβασης και αν έχει την άδεια να ταξιδέψει ή όχι. «Σε περίπτωση που τα έγγραφα του επιβάτη είναι λανθασμένα ή πλαστά, οι αεροπορικές εταιρείες είναι υπεύθυνες για τον επαναπατρισμό του, κάτι που συνεπάγεται κόστος, ενώ επιπλέον τους επιβάλλεται και πρόστιμο. Η ιδέα των παιδιών έχει σκοπό να εκμηδενίσει αυτά τα προβλήματα», συμπληρώνει η εκπαιδευτικός.
Για τη δημιουργία της PASS&BOARD συνεργάστηκαν η Πηνελόπη, η Σταυριάνα, η Εβελίνα, η Κάτια, ο Νικηφόρος, ο Θανάσης, η Ειρήνη και ο Χάρης, οι οποίοι, μετά την απόφαση να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» του SEN JA GREECE, εξέτασαν πολλές ιδέες, αλλά κατέληξαν σε αυτήν λόγω της μοναδικότητάς της παγκοσμίως. Όσο για τα ερεθίσματα για τη λήψη της απόφασης, αυτά ήρθαν από προσωπικές εμπειρίες του περιβάλλοντός τους. «Η μητέρα μου εργάζεται στο αεροδρόμιο και μου μεταφέρει καθημερινά την ταλαιπωρία που βιώνει ο κόσμος στο check in, ειδικά αυτήν την περίοδο», λέει η 15χρονη Πηνελόπη. Από την άλλη πλευρά, ο Νικηφόρος μετέφερε στους συμμαθητές του ότι ο τόπος καταγωγής του, η Κάλυμνος, αναδείχτηκε ως ο δημοφιλέστερος προορισμός για αθλητική αναρρίχηση παγκοσμίως, μετά το 2006, που απέκτησε αεροδρόμιο. Έτσι αποφάσισαν να συμβάλλουν στην ανοικοδόμηση της εναέριας κυκλοφορίας, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.
Τα οφέλη που αποκόμισαν ήδη οι έφηβοι μαθητές, είναι ότι κατανόησαν την έννοια της επιχείρησης, τις λειτουργίες και την οργάνωσή της, αλλά επίσης απέκτησαν εξειδικευμένες γνώσεις για το πώς λειτουργεί η αεροπορική βιομηχανία. «Συζητήσαμε με τον διευθυντή ασφαλείας της Aegean, που μας έλυσε όλες τις απορίες, ενώ ενδιαφέρουσες ήταν οι επαφές με όλους τους χορηγούς του πρότζεκτ μας», επισημαίνει η Εβελίνα. Επίσης οι μαθητές απέκτησαν γνώσεις πάνω σε θέματα marketing, πωλήσεων και επιχειρηματικότητας, αλλά όπως τονίζουν, το σημαντικότερο όφελος ήταν ότι εντρύφησαν στο πεδίο της συνεργασίας. «Είμαι πολύ περήφανος για την επιχείρησή μας, αλλά περισσότερο για την ομάδα μας. Δουλέψαμε ομαδικά, φτάσαμε σε ικανοποιητικό αποτέλεσμα και ελπίζω εξίσου θετικό να είναι και το αποτέλεσμα του διαγωνισμού», λέει ο Χάρης.
Η PASS&BOARD έχει ήδη προκριθεί στον τελικό του Πανελλαδικού Διαγωνισμού «Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2021» του Junior Achievement Greece, ο τελικός του οποίου διεξάγεται σήμερα