«Πράσινες» εναλλακτικές, σε καθημερινές δραστηριότητες, στους τομείς της μετακίνησης, του τουρισμού, της διατροφής και των αγορών με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των χρηστών, προσφέρει η Lifeprint, η εικονική επιχείρηση των μαθητών του Pierce – Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, με την οποία συμμετέχουν στον 16ο Πανελλαδικό Διαγωνισμό «Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2021» του Junior Achievement Greece, ο τελικός του οποίου διεξάγεται το προσεχές Σάββατο.
Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπεύθυνος καθηγητής Παναγιώτης Σφυρής, ο χρήστης αφού δημιουργήσει λογαριασμό στην υπηρεσία της Lifeprint, συμπληρώνει ένα ειδικό ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό της οικολογικής του συμπεριφοράς και στη συνέχεια αποκτά πρόσβαση σε πληθώρα οικολογικών εναλλακτικών και ενημερώσεων σχετικών με το περιβάλλον.
«Ο χρήστης επιλέγει ανάμεσα σε πέντε κατηγορίες που είναι μετακίνηση, αγορές, διατροφή, ενέργεια και τουρισμός. Στη διατροφή προτείνονται “πράσινα” προϊόντα και καταστήματα, στις αγορές προβάλλονται εταιρείες με πιστοποιήσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης, στις μεταφορές προωθούνται Μέσα με χαμηλό ή μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, στον τουρισμό εμφανίζεται λίστα ξενοδοχείων με Green Key και στην ενέργεια προβάλλονται καταστήματα με ηλιακά πάνελ και άλλες πηγές πράσινης ενέργειας και προωθείται η αύξηση του ποσοστού ανανεώσιμης ενέργειας του νοικοκυριού του χρήστη», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Σφυρής.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς, η εφαρμογή ανταμείβει τις επιστημονικά βέλτιστες πρακτικές μείωσης της εκπομπής ρύπων, με εκπτώσεις των προϊόντων στους χρήστες. Με αυτό τον τρόπο ενισχύει τις «πράσινες συμπεριφορές», δίνοντας ένα επιπλέον οικονομικό κίνητρο στο χρήστη. Συγκεντρώνει και προωθεί μια μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών, που διαθέτουν μια περιβαλλοντική πιστοποίηση και παράλληλα μετρά το αποτύπωμα άνθρακα του χρήστη και τον βοηθά να διατηρήσει τον επιθυμητό του στόχο. Λειτουργεί ως κόμβος ενημέρωσης σχετικά με τα τελευταία νέα της κλιματικής αλλαγής και σχετικά με οικολογικές δράσεις που πραγματοποιούνται, επιχειρώντας να ενισχύσει την οικολογική συνείδηση των χρηστών. Τέλος, μπορεί να γίνει ένα ακόμα εργαλείο για την ομαλή προσαρμογή του κράτους και των επιχειρήσεων στο Green Deal. Στόχος άλλωστε της ομάδας των 25 μαθητών είναι η Lifeprint, που αποτελεί «ένα Behavior Change App, να γίνει σύμμαχός μας στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής».
«Ο σκοπός της επιχείρησης μας είναι ένα πιο πράσινο μέλλον και ένα πιο υγιές περιβάλλον. Είναι ένα ζήτημα που αγγίζει ιδιαίτερα τη νέα γενιά, και συνεπώς με την επισημοποίηση της επιχειρηματικής μας ιδέας, στρωθήκαμε στη δουλειά! Ταυτόχρονα, έχουμε συχνά την ευκαιρία να συμμετάσχουμε σε σεμινάρια, αναπτύσσοντας δεξιότητες, που μπορούμε να αξιοποιήσουμε στον όμιλο. Επιπρόσθετα, εξετάζουμε διαφορετικές πτυχές μιας επιχείρησης, από την κατασκευή της εφαρμογής μας, μέχρι την επικοινωνία με εταιρείες με πιστοποίηση eco-label, έτσι ώστε να αποκτήσουμε ένα δίκτυο συνεργατών. Δουλεύουμε ομαδικά, συνεργατικά και αλληλοβοηθούμαστε. Οι απαιτήσεις είναι ιδιαίτερα αυξημένες, αλλά η ομάδα μας απαρτίζεται από ικανά και ενθουσιώδη μέλη» αναφέρεται σε ανακοίνωση της μαθητικής ομάδας που υπογράφεται από τους Παναγιώτη Σφυρή, υπεύθυνο καθηγητή, Χρήστο Λύτρα, εθελοντή, Γιασμίν Σαμολαδά, Chief Executive Officer, Αριάδνη Παπούλη, πρόεδρο του ΔΣ, Φωτεινή Σφακιανάκη, IT Director και Μαρία Τουρνή, Chief Financial Officer.