Ήδη οι κατασκευάστριες εταιρείες αναζητούν τρόπους για να μειώσουν το κόστος κατασκευής, καθώς αυτό σε πολλές περιπτώσεις, λόγω της ακριβής τεχνολογίας, είναι σχεδόν το ίδιο με το κόστος αυτοκινήτων της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Όσο και να υπάρξει συμπίεση των εξόδων, των εργατικών και των πρώτων υλών, τα αυτοκίνητα πόλης σε περίπτωση που συνεχίσουν να βγαίνουν στην παραγωγή δεν θα μπορέσουν να είναι φθηνά. Αυτό αποτελεί σημαντικός λόγος για να πάρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσεις μείωσης ή αναστολής των παραγωγών ορισμένων μοντέλων που ανήκουν στην κατηγορία Α.
Μειωμένες πωλήσεις σημειώνονται σε όλες τις αγορές της Ευρώπης όπου η κατηγορία Α συμπιέζεται σε μεγάλο βαθμό. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα που τα τελευταία στοιχεία δείχνουν μεγάλη συρρίκνωση της κατηγορίας η οποία βρίσκεται κοντά στο 8% του συνόλου των πωλήσεων.
Μελέτες δείχνουν ότι πλέον είναι ασύμφορη η παραγωγή νέων μοντέλων με μικρό μήκος, ανεξαρτήτου αν πρόκειται για τρίπορτο ή πεντάπορτο όχημα. Τα αυτοκίνητα που πριν λίγα χρόνια ήταν περιζήτητα, αποτελούσαν το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας και οι κάτοχοι το χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά για μέσα στην πόλη πλέον δεν μπορούν να δώσουν κέρδος στους κατασκευαστές.
Ήδη η Opel ανακοίνωσε ότι διακόπτει την παραγωγή των μικρών μοντέλων Adam και Karl. Ο όμιλος Volkswagen και ο όμιλος PSA μειώνουν τις παραγωγές, ενώ παρόμοιες αποφάσεις έχουν πάρει και άλλες εταιρείες.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ο όγκος των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων της κατηγορίας Α φέτος αναμένεται να περιορισθεί περισσότερο από το αναμενόμενο κυρίως λόγω πανδημίας.
Την θέση των μικρών αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες παίρνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου σαφώς και υπάρχουν μοντέλα με τις ίδιες διαστάσεις, όμως φέρουν πάνω τους προηγμένη τεχνολογία, η οποία ανεβάζει το κόστος κτήσης και δίνει το αναμενόμενο κέρδος στις αυτοκινητοβιομηχανίες.