Le Monde Group Headquarters, Paris - αρχιτεκτονικό γραφείο Snøhetta
Πηγή Εικόνας: αρχιτεκτονικό γραφείο Snøhetta

Η παγκόσμια αγορά διαχείρισης εγκαταστάσεων (Facility Management) διέρχεται έναν σημαντικό μετασχηματισμό, καθοδηγούμενη από την τεχνολογική καινοτομία, τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα, τα καινούργια value propositions, και τις νέες, δημιουργικές προσφορές υπηρεσιών. Σε πολλά μέρη του κόσμου, οι υπηρεσίες Facility Management γίνονται αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας των επιχειρήσεων, ενώ υπάρχει ανάγκη για καινοτομία και νέες προτάσεις που προσδίδουν αξία, προκειμένου οι προμηθευτές να αποφύγουν το ενδεχόμενο επιπλέον χρέωσης.

Σημαντικά στοιχεία που θα διαμορφώσουν την αγορά του Facility Management στο προσεχές μέλλον αποτελούν η εμπειρία χρήστη, η βιωσιμότητα, η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική τεχνολογία. Επιπλέον, οι αλλαγές που έχει επιφέρει η πανδημία στο εργασιακό μοντέλο καθώς και στους χώρους εργασίας θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο Facility Management, και θα αναδείξουν ακόμα περισσότερο την ανάγκη ενός μοντέλου συνεργασίας με τους παρόχους.

Η δυναμική μετάβαση από την εστίαση στο κόστος στην παροχή συνολικών συμβουλευτικών υπηρεσιών στις επιχειρήσεις και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας, θα στηρίξει τους βασικούς μετασχηματισμούς του κλάδου τα επόμενα χρόνια. Η καινοτομία πρέπει να επικεντρώνεται στην ψηφιοποίηση των κτιρίων, τη βελτιστοποίηση του χώρου εργασίας, τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα με επίκεντρο τον πελάτη, την εμπειρία των χρηστών και τις ολιστικές λύσεις παραγωγικότητας.

Στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων προκύπτουν διαρκώς νέες και αυξανόμενες ανάγκες. Έτσι, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του Facility Management, ως σημαντικός τους συνεργάτης, καλούνται να εξελιχθούν για να ανταποκριθούν στο νέο και ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο. Συγκεκριμένα, μέσα από την υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων και καινοτόμων πρακτικών, ο κλάδος θα πετύχει τη μείωση του κόστους της ενέργειας και γενικότερα της συντήρησης κτηριακών δομών, αλλά και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και της μακροβιότητας της κάθε επιχείρησης, πετυχαίνοντας το μέγιστο επίπεδο ασφάλειας.

Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του Facility Management καλούνται να αναγνωρίσουν τις παραπάνω προκλήσεις και να αναζητούν συνεχώς καινοτόμες πρακτικές και τεχνολογικά εργαλεία, με σκοπό να παρέχουν όχι μόνο ολοκληρωμένες αλλά και ποιοτικές υπηρεσίες Facility Management. Οι σύγχρονες αυτές υπηρεσίες ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων, ώστε να απεμπλακούν οι τελευταίες από τη διαχείριση και τη συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων και να έχουν τη δυνατότητα να αφοσιωθούν στη βασική επιχειρηματική τους δραστηριότητα.

Μία επιχείρηση που έχει καταφέρει με επιτυχία να ανταποκριθεί στον μετασχηματισμό της παγκόσμιας αγοράς Διαχείρισης Εγκαταστάσεων, μέσα από την υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων και ψηφιακών υπηρεσιών που συμβάλλουν στην αυτοματοποίηση διαδικασιών και διευκολύνουν την πρόσβαση στην πληροφορία, αποτελεί ο Όμιλος UNISON, ο οποίος δραστηριοποιείται στην Ελλάδα για περισσότερα από 40 χρόνια (ως ISS).

Μεταξύ των καινοτόμων πρακτικών που υιοθετεί η UNISON αποτελεί και η ψηφιακή πλατφόρμα διαχείρισης έργων. Πρόκειται για ένα Facility Management Software, που στοχεύει στην live παρακολούθηση πολλαπλών έργων και εγκαταστάσεων, την αναλυτική καταγραφή εξοπλισμού και την καταχώρηση βλαβών των πελατών. Συγκεκριμένα, το σύστημα αυτό απευθύνεται στην τεχνική υποστήριξη και τα soft services των πελατών, οι οποίοι χρειάζονται άμεση, online επίβλεψη για τις βλάβες, τις επισκευές και τη συντήρηση του εξοπλισμού τους μέσω αυτοματοποιημένης διαδικασίας, η οποία εξοικονομεί χρόνο, χρήματα αλλά και ανθρώπινους πόρους. 

Η συνεχής ανάπτυξη του Ομίλου UNISON αντανακλά την ηγετική του θέση στον κλάδο, ως στρατηγικός συνεργάτης βιώσιμης ανάπτυξης στο πλευρό της κάθε ελληνικής επιχείρησης. Τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία που υιοθετεί, καταδεικνύουν τις τάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον του Facility Management στην Ελλάδα.

 

Λίγα λόγια για τον Όμιλο UNISON

Η εταιρεία (ως ISS) έχει δυναμική παρουσία στον κλάδο του Facility Management στην εγχώρια αγορά από το 1977. Σήμερα, ως UNISON πλέον, κατέχει την ηγετική θέση που έχει κατακτήσει εδώ και τέσσερις δεκαετίες, παραμένοντας αποκλειστικός συνεργάτης της ISS. Αξιοποιώντας την εμπειρία, την τεχνογνωσία και τις καινοτόμες πρακτικές του Ομίλου, αλλά και την εξειδικευμένη ομάδα των 2.000 ανθρώπων του, παρέχει ολοκληρωμένες και κορυφαίου επιπέδου υπηρεσίες Facility Management αλλά και ανθρώπινου δυναμικού, καθώς η UNISON Human Resources αποτελεί μέλος του Ομίλου και την πρώτη Εταιρεία Προσωρινής Απασχόλησης στην Ελλάδα. 

Ο Όμιλος καλύπτει τις ανάγκες και απαιτήσεις κάθε Οργανισμού με ολοκληρωμένα συστήματα υπηρεσιών (Integrated Facility Services), εξασφαλίζοντας ένα καθαρό, υγιές και φιλόξενο περιβάλλον εργασίας, την επίβλεψη, διαχείριση αλλά και συντήρηση τόσο των εσωτερικών όσο και των εξωτερικών χώρων μίας επιχείρησης, μέχρι τη φύλαξη & ασφάλεια, αξιοποιώντας σύγχρονες και δοκιμασμένες τεχνολογίες, πλήρως ευθυγραμμισμένες με τον ανθρώπινο παράγοντα.

Στόχος είναι η ουσιαστική στήριξη των πελατών της, ώστε οι επιχειρήσεις να απεμπλακούν από τη διαχείριση και τη συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων και να έχουν τη δυνατότητα να αφοσιωθούν στη βασική επιχειρηματική τους δραστηριότητα.