Με επτά υποψηφιότητες έναντι εννέα που ήταν αρχικά συνεχίζεται η διαδικασία παραχώρησης του λιμένα Ηγουμενίτσας. Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ πέρασε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού δίνοντας δικαίωμα συμμετοχής μόνο για επτά εταιρείες . Οι δύο που αποχώρησαν δεν είχαν ολοκληρώσει με βάση την προκήρυξη το διαγωνισμού ο τυπικό μέρος της διαδικασίας και απουσίαζαν από το φάκελο του κρίσιμα στοιχεία για τη υπόταση της εταιρείας. Η μία που αποχώρησε είχε δηλώσει ως έδρα την Κύπρο και η άλλη από την μακρινή Ινδία.
Μετά το Πάσχα η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στη σύνταξη πρακτικού εμπιστευτικότητας για να είναι σε θέση οι ενδιαφερόμενες εταιρείες να πάρουν τα ακριβή οικονομικά στοιχεία το Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας .
Το λιμάνι της Ηπείρου συνδέει την Ιταλία το οποίο κρίνεται αρκετά προσοδοφόρο και μπορεί να αναπτυχθεί πολύ γρήγορα όταν τον Οργανισμό αναλάβει η ιδιωτική πρωτοβουλία.
Αυτός είναι κι ο λόγος που συγκέντρωσε τις περισσότερες υποψηφιότητες σε σχέση με τους υπόλοιπους διαγωνισμούς που είναι σε εξέλιξη.
Σε ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται ότι τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα, αφού υπογράψουν τις σχετικές Συμβάσεις Εμπιστευτικότητας, θα λάβουν τα τεύχη της Β’ φάσης του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) και θα αποκτήσουν πρόσβαση στην εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (VirtualDataRoom), όπου θα έχουν αναρτηθεί στοιχεία και λοιπές πληροφορίες σχετικά με το περιουσιακό στοιχείο.
Ποιες εταιρείες παραμένουν στο διαγωνισμό.
1)ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
2)PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LTD
3)QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT
4)ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ
5)ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ARCHIRODON GROUP N.V.- ANEK &ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS 6)ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑGRIMALDI EUROMED – MΙΝΩΙΚΕΣΓΡΑΜΜΕΣΑ.Ν.Ε.
Η κάθε συμμετοχή είναι ιδιαίτερη και δεν υπάρχουν πρώτοι και δεύτεροι. Στη λίστα ω ενδιαφερόμενων είναι ηχηρά επιχειρηματικά ονόματα όπως του Δημήτρη Μελισσανίδη μέσω της εταιρείας Αιγαίον ΟΙΛ ΑΕ. Ο Ιταλικός Όμιλος Grimaldi, ένας πολυεθνικός
όμιλος εφοδιαστικής αλυσίδας που ειδικεύεται στη λειτουργία πλοίων roll-on / roll-off, μεταφορών αυτοκινήτων και πλοίων. Ο Grimaldi λειτουργεί ένα δίκτυο περίπου είκοσι τερματικών στην Ευρώπη, την Αίγυπτο και τις ΗΠΑ. Επίσης οι Μινωικές Γραμμές είναι επίσης εταιρεία του Ομίλου Grimaldi με στόλο 6 πλοίων.
Η Portek είναι θυγατρική της Ιαπωνικής Mitsui & Co. Ltd., με έδρα τη Σιγκαπούρη και γραφεία σε περισσότερες από 10 χώρες σε όλη την Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική. Η εταιρεία διαχειρίζεται 7 λιμένες μεσαίου μεγέθους και παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις λιμενικού μηχανολογικού εξοπλισμού και τεχνολογίας σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο.
Η Quintana Infrastructure &Development Είναι αμερικανική, ιδιωτική εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου και διαχείρισης εταιρειών που επικεντρώνεται στους τομείς των ενεργειακών υποδομών, υποδομών δεδομένων και τεχνολογίας, βιομηχανικής αγοράς και διαχείριση πόρων, συμπεριλαμβανομένων θαλάσσιων λιμένων και τερματικών,
μεταφοράς και επεξεργασίας φυσικών πόρων.
Η ANEK Lines είναι μια ελληνική εταιρεία μεταφοράς επιβατών και φορτίου, η οποία κατά κύριο λόγο εξυπηρετεί διεθνή δρομολόγια της Αδριατικής Θάλασσας και εσωτερικά δρομολόγια της Ελλάδας, μέσω του στόλου της 9 ιδιωτικών πλοίων, ελληνικού νηολογίου. Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Η ATTICA SA HOLDINGS (Attica Group) είναι η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών μητρική εταιρεία των Superfast Ferries, Blue Star Ferries και Hellenic Seaways. Η εταιρεία ειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών επιβατών και
φορτηγών στην Ανατολική Μεσόγειο, εξυπηρετώντας 60 προορισμούς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό (διαδρομές Ελλάδα-Ιταλία και Μαρόκο-Ισπανία) μέσω ενός στόλου
32 επιβατικών πλοίων και ταχύπλοων.
O ΟΛΘ είναι οργανισμός διαχείρισης λιμένων που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Βόρειας Ελλάδας, αυτό της Θεσσαλονίκης,βάσει συμφωνίας παραχώρησης με την Ελληνική Δημοκρατία. Ο ΟΛΘ είναι εταιρεία εισηγμένη στο ΧΑ και λειτουργεί υπό τη
διοίκηση της κοινοπραξίας Deutsche Invest Equity Partners GmbH
(DIEP) / Terminal Link / Belterra από το 2018.