Ο νέος γραμματέας της Κ.Ο της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης στην πρώτη πανηγυρική συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κόμματος, στη Βουλή , Αθήνα, Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019.
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Σχέδια για υποδομές με επίκεντρο τη Βόρεια Ελλάδα συνολικού προϋπολογισμού 13 δισ. ευρώ ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών. Μέρος των σχεδίων είδαν το φώς της δημοσιότητας μέσα από το Συνέδριο της Prodexpo.  Για τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο υφυπουργός Εσωτερικών Μακεδονίας Θράκης κ. Σταύρος Καλαφάτης.

«Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται μπροστά σε μια ιστορική ευκαιρία, έπειτα από μια υπερδεκαετή οικονομική κρίση και την πανδημική που ακολούθησε, ετοιμάζεται για μια νέα εποχή, με όραμα και σχέδιο που ανοίξει νέες αναπτυξιακές προοπτικές και καλύτερες συνθήκες για όλους»

Ο   υφυπουργός επισήμανε ότι έχει δρομολογηθεί ήδη μια σειρά μεγάλων έργων υποδομής, ενώ σχεδιάζονται και πρόσθετες παρεμβάσεις «που θα βελτιώσουν και τη λειτουργικότητα αλλά και την καθημερινότητα όλων» και «ευελπιστούμε ότι θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα της πόλης». Σε όλα αυτά, όπως πρόσθεσε, σημαντική είναι η  σύμπραξη της περιφέρειας, του δήμου αλλά και του ιδιωτικού τομέα.

Ενδεικτικά, σε ότι αφορά τα έργα, ανέφερε:

-Την ανάπλαση της ΔΕΘ, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ήδη θετική απόφαση του ΣτΕ και παράλληλα διενέργεια διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού

– Το  γήπεδο του ΠΑΟΚ . «Μετά τη θετική έγκριση του ΚΕΣΥΠΟΘΑ μπαίνουμε στο τελευταίο στάδιο εγκριτικών διαδικασιών , προκειμένου η πόλη και ο σύλλογος να αποκτήσουν ένα γήπεδο κόσμημα

-Σύνδεση ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο σε συνδυασμό με επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΘ που θα το αναβαθμίσει σε  σύγχρονο, ανταγωνιστικό και εξωστρεφές λιμάνι

-Το Μουσείο ολοκαυτώματος. Προωθείται λύση για να ξεμπλοκάρει το έργο ιδιαίτερης σημασίας για την πόλη

-Το Μετρό Θεσσαλονίκης. Σχετικά ο κ. Καλαφάτης είπε ότι αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ για να ολοκληρωθεί το πολύπαθο έργο εντός χρονοδιαγράμματος , ενώ την ίδια στιγμή προωθούνται τα σχέδια για επεκτάσεις προς τα δυτικά αλλά και προς την ανατολική με σαφή προγραμματισμό.

– Η δημιουργία του ThessIntec, του τεχνολογικού πάρκου 4ης γενιάς αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για την κυβέρνηση.

– Σημαντική προτεραιότητα για την πόλη έχει και η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, έργο που πρόκειται να προσδώσει ένα νέο brand στην πόλη σε μια διαδρομή 40 χλμ

– Το fly over, που θα δώσει ανάσα στην καταπονημένη περιφερειακή οδό. Έργο ΣΔΙΤ που ήδη πέρασε από τη διυπουργική επιτροπή και προχωράει ο διαγωνισμός .

-Το μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά. Ένα εμβληματικό έργο που θα αποδώσει έναν πνεύμονα πρασίνου και αναψυχής σε μια περιοχή που το έχει ανάγκη. Προχωρούν οι διαδικασίες.

-Το Παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο.

«Στην πρώτη γραμμή προτεραιότητας της κυβέρνησης είναι η εξέλιξη μεγάλων έργων υποδομής με έντονα αναπτυξιακό πρόσημο με προφανή στόχο την περαιτέρω αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας», είπε ο κ. Καλαφάτης.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Καλαφάτης επεσήμανε ότι ο μεταρρυθμιστικός οίστρος και το πρόγραμμα της κυβέρνησης συνεχίστηκε παρόλο που είχε να διαχειριστεί τις πολλαπλές κρίσεις της πανδημίας, της οικονομικής κρίσης «που είναι δίδυμη αδερφή της πανδημίας» και της κρίσης σε επίπεδο εξωτερικής πολιτικής . Δεν αποτέλεσε τροχοπέδη ώστε να τρέξουμε έργα υποδομών όπως φαίνεται και από τα χρονοδιαγράμματα που τηρούνται με θρησκευτική ευλάβεια. Δύσκολα αλλά αποτελεσματικά διεξήλθαμε το θέμα της πανδημίας σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των έργων,  τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, από την πλευρά του, είπε ότι η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη κατέχουν κεντρική θέση στο ρεαλιστικό πλάνο έργων συνολικού ύψους συνολικά 13 δισ. ευρώ που έχει εκπονήσει το υπουργείο Υποδομών. Όπως είπε πρόκειται για το μεγαλύτερη πλάνο μετά τους Ολυμπιακούς.

Όπως τόνισε, αναφερόμαστε τόσο σε μεγάλα και εμβληματικά έργα «που τα βρήκαμε μπλοκαρισμένα εδώ και πάρα πολλά χρόνια και με συστηματική δουλειά καταφέραμε και τα ξεμπλοκάρουμε, όσο και με νέα έργα που προωθούμε και ωριμάζουμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα».  Αναφέρθηκε σε οδικά αλλά και σιδηροδρομικά έργα, όπως το έργο Θεσσαλονίκη – Τοξότες, έργο άνω του 1 δισ. ευρώ.

Για τα έργα στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι στόχος είναι να αποτελέσει ένα νέο πόλο έλξης και ιδιωτικών επενδύσεων, να μετατραπεί από συμπρωτεύουσα σε κέντρο οικονομικής αναφοράς για όλα τα δυτικά βαλκάνια.

Σχετικά με το Μετρό, τόνισε ότι προχωράμε σε μια τεχνική λύση που εξασφαλίζει και μετρό και αρχαία για να έχουν οι Θεσσαλονικείς μετρό το 2023. «Το έργο προχωράει, περιμένουμε και την απόφαση από το ΣτΕ», είπε ενώ σημείωσε ότι το μετρό θα αυξήσει και την αξία των ακινήτων. Για το Fly over είπε ότι είναι έργο πνοής, ύψους 370 εκατ. που θα αποσυμφορήσει  όλη την πόλη θα ανεβάσει επίπεδα ασφάλειας και παράλληλα «προστατεύει το περιβάλλον».

Αναφέρθηκε όμως και σε μικρότερα έργα, αναγκαία που υλοποιούνται στην πόλη και τα οποία θα αλλάξουν συνολικά τις μετακινήσεις. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στη σύνδεση 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με την ΠΑΘΕ, στο ορφανό χιλιόμετρο της Ποτίδαιας στη Χαλκιδική, στις επεμβάσεις οδικής ασφάλειας στο κομμάτι Θέρμη –Γαλάτιστα.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Κώστας Γιουτίκας, επεσήμανε από την πλευρά του ότι το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ που συνδυαστικά θα φέρουν στην οικονομία της Ελλάδας 72 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια και θα αποτελέσουν κινητήριο δύναμη για μετασχηματισμό της εθνικής οικονομίας. Ταυτόχρονα όμως αποτελούν και τον πολιορκητικό κριό για να αναχαιτίσουμε τα δεκάδες προβλήματα που συσσώρευσε η πανδημία, τόνισε. Αναφέρθηκε στην πρόκληση του να κινηθούμε γρήγορα, ενώ σημείωσε ότι ο καλύτερος τρόπος για να είμαστε αποτελεσματικοί σε σύντομο χρονικό διάστημα είναι η ενεργός συμμετοχή και εμπλοκή στην εθνική προσπάθεια των περιφερειών και των δήμων. Αναφέρθηκε συνοπτικά στα όσα έγιναν από την Περιφέρεια τους τελευταίους 13 μήνες «για την αντιμετώπιση των νέων αναγκών που έφεραν οι συνθήκες της πανδημίας», ενώ ειδική μνεία έκανε σε 1.000 μικρά, μεσαία και μεγάλα έργα τα οποία πραγματοποιεί η ΠΚΜ, συνολικής αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.