Η αγορά των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων μπορεί να χωριστεί σε δύο κύριες κατηγορίες.
Τα ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα (ECV) περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα πλήρους μπαταρίας και υβριδικά plug-in, και τα δύο απαιτούν κατάλληλη υποδομή επαναφόρτισης.
Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταριών (BEV) τροφοδοτούνται πλήρως από έναν ηλεκτρικό κινητήρα, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μια ενσωματωμένη μπαταρία που φορτίζεται συνδέοντας το ηλεκτρικό δίκτυο.
Τα plug-in υβρίδια (PHEV) διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (λειτουργεί με βενζίνη ή ντίζελ) και ηλεκτρικό κινητήρα με μπαταρία. Ο κινητήρας καύσης υποστηρίζει τον ηλεκτροκινητήρα όταν απαιτείται, και η μπαταρία επαναφορτίζεται συνδέοντας στο δίκτυο.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEVs) τροφοδοτούνται από κινητήρα εσωτερικής καύσης (λειτουργεί με βενζίνη ή ντίζελ), αλλά διαθέτουν επίσης ηλεκτρικό κινητήρα με μπαταρία που χρησιμεύει για τη συμπλήρωση του συμβατικού κινητήρα. Ο ηλεκτρισμός τους παράγεται εσωτερικά από αναγεννητικό φρενάρισμα και από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, επομένως δεν χρειάζονται υποδομή επαναφόρτισης Το επίπεδο υβριδισμού κυμαίνεται από ήπια έως πλήρη.
Οι πωλήσεις οχημάτων με ηλεκτρική χρέωση (ECVs) αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια.
Πέρσι σχεδόν ένα στα 10 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικό. Εκτιμάται ,όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις αρχίσουν να πραγματοποιούν μεγαλύτερες επενδύσεις σε υποδομές. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκτιμούν ότι θα απαιτηθούν 1 εκατομμύριο δημόσια σημεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε ολόκληρη την ΕΕ, το 2024 και 3 εκατομμύρια το 2029. Με αυτές τις προϋποθέσεις, το μερίδιο αγοράς των ECV θα είναι 3,9% έως το 2025 και 5,4% έως το 2030.