«Βουνό» τα αιτήματα από μικρούς και μεγάλους παραγωγούς ενέργειας για σύνδεση στο δίκτυο του ΑΔΜΗΕ συνολικής ισχύος 3 Γιγαβάτ και μπορεί να ξεπεράσει τα 4 Γιγαβάτ τους επόμενους μήνες.
Η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ με την ευκαιρία παρουσίασης των οικονομικών της αποτελεσμάτων κλήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις, αλλά και στις εν γένει αδυναμίες του Οργανισμού να ανταποκριθεί στα εκατοντάδες αιτήματα τα οποία δεν μπορούν να ικανοποιηθούν στο διάστημα των τεσσάρων μηνών που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο του ΥΠΕΝ.
Μεγάλες καθυστερήσεις σε αυτό το στάδιο διαπιστώνει και η διοίκηση της γερμανικής ABO WIND που δραστηριοποιείται στη χώρα μας ως επενδυτής ΑΠΕ.
Ο τεχνικός διευθυντής του ΑΔΜΗΕ κ Ιωάννης Μάργαρης αναγνώρισε το πρόβλημα και την αδυναμία των υπηρεσιών να ανταποκριθούν στον προβλεπόμενο χρόνο και προανήγγειλε ότι το ΥΠΕΝ ετοιμάζει σχετικό νομοσχέδιο, διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Για την κατανόηση του προβλήματος τόνισε ότι ο ΑΔΜΗΕ διαχειρίστηκε αντίστοιχα αιτήματα σύνδεσης τα τελευταία 20 χρόνια και είναι προφανές ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί όταν έχει αναλάβει να αξιολογήσει αιτήματα μικρών παραγωγών που αφορούν συνολικά 3000 έργα.
Ο κ. Μάργαρης διευκρίνισε ότι δεν μπορεί να δοθεί προτεραιότητα σε μία εταιρεία που υλοποιεί έργο μεγάλης ενεργειακής ισχύς καθώς οι αποφάσεις σύνδεσης γίνονται με αριθμό πρωτοκόλλου για λόγους διαφάνειας όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
Αναφερόμενος στη νέα γραμμή μεταφοράς της Πελοποννήσου και στην εμπλοκή που προκάλεσαν οι μοναχές στα Καλάβρυτα , ο κ. Μάργαρης έδωσε μία τεχνική λύση στο θέμα , λέγοντας ότι είναι προτιμότερο να αξιοποιήσουμε τους δύο πυλώνες για την ολοκλήρωση του έργου , και στη συνέχεια να δημιουργήσουμε μία νέα μελέτη για την κατασκευή 5 ακόμη και 6 πυλώνων μεταφοράς ενέργειας. Όταν λάβουμε τις αντίστοιχες εγκρίσεις και φτάσουμε στην υλοποίηση των νέων πυλώνων σε διάστημα περίπου 2 ετών να ακυρωθούν οι δύο που ενοχλούν τις μοναχές.
Το έργο αναβάθμισης του δικτύου μεταφοράς ενέργειας περιλαμβάνει 300 πυλώνες, και επισήμανε ότι η απουσία των δύο πυλώνων ακυρώνει ολόκληρο το έργο.
Η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ συνεχίζει το επενδυτικό πρόγραμμα ενίσχυσης του δικτύου μεταφοράς, αλλά και τις διασυνδέσεις της ηπειρωτικής με την νησιωτική Ελλάδα.
Στα άμεσα σχέδια σύνδεσης είναι η Σαντορίνη, η Σέριφος, η Φολέγανδρος και ορισμένα νησιά των Κυκλάδων. Η σύνδεση της Κρήτης με την Αττική θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2022 που θα επιτρέπει την απομάκρυνση των θερμικών μονάδων από το νησί. Μέχρι τον Ιούνιο θα έχει ποντιστεί και το δεύτερο καλώδιο και θα έχουν γίνει οι σχετικές δοκιμές.