“Δίνουμε στους πολίτες και τους επαγγελματίες περισσότερες ψηφιακές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, μέσω των οποίων θα κερδίσουν χρόνο και θα γλιτώσουν ταλαιπωρία και έξοδα».
Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις που έκανε, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Στύλιος, ο οποίος επισκέφθηκε την Πάτρα, με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του 7ου κτηματολογικού γραφείου της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Επίσης, όπως ανέφερε ο Γιώργος Στύλιος, «πολίτες και επαγγελματίες, όπως μηχανικοί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι και δικαστικοί επιμελητές θα μπορούν εύκολα, γρήγορα και εύχρηστα από τον χώρο τους να έχουν πρόσβαση σε αυτές τις ψηφιακές υπηρεσίες».
«Επιπλέον», συνέχισε ο υφυπουργός, «μειώνουμε το λειτουργικό κόστος», διότι όπως εξήγησε, «σήμερα έγινε η ανακήρυξη του διαγωνισμού για τη μίσθωση νέου κτιρίου για το κτηματολογικό γραφείο της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με έδρα την Πάτρα».
Σε αυτό το σημείο, ο Γιώργος Στύλιος επεσήμανε ότι «επιταχύνουμε τις διαδικασίες κτηματολογίου, ανεβάζουμε ταχύτητα, ολοκληρώνουμε την κτηματογράφηση και τρέχουμε, ώστε να έχουμε ένα σύγχρονο κτηματολόγιο που θα το δώσουμε στους πολίτες, αλλά και στους επενδυτές, ώστε να γίνουν επενδύσεις και να έχουμε ανάκαμψη, την οποία την χρειαζόμαστε και την θέλουμε όλοι».
Ακόμη, ο Γιώργος Στύλιος ευχαρίστησε εκ μέρους του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, την διοίκηση του Κτηματολογίου «για τις υπηρεσίες της και την εργασία που έκανε, ώστε να φθάσουμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα».
Μιλώντας στην συνέχεια για to κτηματολογικό γραφείο της Πάτρας, είπε ότι «θα μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται 500.000 ιδιοκτησίες, όπου οι πολίτες θα έχουν την δυνατότητα να κάνουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά και παράλληλα θα παρέχονται ηλεκτρονικά τα πιστοποιητικά».
Επίσης, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ είπε πως «οι συμβολαιογράφοι και οι δικηγόροι θα μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικές καταχωρίσεις και εγγραφές, ενώ το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα υπογραφεί μία κοινή υπουργική απόφαση με τον υπουργό Δικαιοσύνης, ώστε να δώσουμε στους επαγγελματίες και τους πολίτες μια πιο ανοικτή και πιο ελεύθερη πρόσβαση στα δεδομένα».
Στην συνέχεια ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοίνωσε ότι «προγραμματίζουμε, με την συνδρομή της διοίκησης του Κτηματολογίου, να λειτουργήσει μέσα στον Απρίλιο το υποκατάστημα του Αιγίου και μέσα στον χρόνο να λειτουργήσουν τα υποκαταστήματα σε Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Πύργο και Αμαλιάδα».
Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε αυτό το σημείο, «θέλουμε να αλλάξουμε την εικόνα και εκεί που πιστεύαμε ότι το κτηματολόγιο είναι περισσότερη γραφειοκρατία, να απλοποιηθούν όλες οι διαδικασίες και ο κόσμος να αντιληφθεί, με την χρήση του και την εφαρμογή του, ότι υπάρχει ένα πολύ καλό εργαλείο».
Όσον αφορά στην ψηφιοποίηση των υποθηκοφυλακείων, ο Γιώργος Στύλιος είπε «ότι ετοιμαζόμαστε μέσα στον μήνα να γίνει ένας διαγωνισμός, μία μεγάλη μεταρρύθμιση 200 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή ένα μεγάλο έργο, το οποίο έχει ενταχθεί στο ταμείο Ανάκαμψης».
Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η λειτουργία του κτηματολογικού γραφείου είναι μία εξέλιξη που αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την εμπέδωση και την ολοκλήρωση της ψηφιακής διακυβέρνησης».