Κατά της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ βάλλει ο μέχρι πρότινος διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου και νυν διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος του Ελλάκτωρ κ. Άρης Ξενόφος, ο οποίος διαπιστώνει από τη νέα του θέση, ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν λειτουργεί προς το συμφέρον του συνόλου.
Η διοίκηση του Ελλάκτωρ με ασφαλιστικά μέτρα κατά του ΤΑΙΠΕΔ απαιτεί να δώσει παράταση του διαγωνισμού για την μακροχρόνια παραχώρηση της Εγνατίας οδού.
Η διοίκηση του Ταμείου σήμερα 1 Απριλίου έχει ζητήσει την κατάθεση δεσμευτικών οικονομικών προσφορών από τους συμμετέχοντες του διαγωνισμού ενώ αποκλείστηκε η εταιρεία ΑΚΤΩΡ θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ διότι είχε καταθέσει συμμετοχή ως κοινοπραξία μαζί με την εταιρεία «ROADIS Transportation Holding S.L.U., η οποία όμως αποχώρησε με αποτέλεσμα να διαλύεται η κοινοπραξία με συνέπεια να μένουν μόλις δύο κοινοπραξίες στο διαγωνισμό.
Η διοίκηση του Ελλακτωρ κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα κατά του ΤΑΙΠΕΔ τα οποία θα δικαστούν σήμερα στο ΣτΕ στο αρμόδιο τμήμα αναστολών και η απόφασή του θα καθορίσει την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Στην περίπτωση που η απόφαση του αρμόδιου Δικαστηρίου είναι αρνητική για τον ΑΚΤΩΡ το ΤΑΙΠΕΔ θα παραλάβει τις δεσμευτικές προσφορές ενώ εάν θετική και υπέρ του ΑΚΤΩΡ θα οριστεί νέα ημερομηνία για την κατάθεση των προσφορών. Στο διαγωνισμό συμμετέχουν η « VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESIONES S.A.S – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε» και η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.– EGIS PROJECTS S.A.
Οικονομικά αποτελέσματα του Ελλάκτωρ
Βούλιαξαν τα έσοδα της Αττικής Οδού εξαιτίας του COVID 19
Η πανδημία και τα αυξημένα μέτρα που έθεσε σε εφαρμογή η κυβέρνηση όπως ήταν ο περιορισμός των μετακινήσεων «πλήγωσε» την «χρυσοτόκο όρνιθα» που είναι η Αττική Οδός , η οποία παρουσίασε κάμψη κατά 50% στην κερδοφορία και αποτελούσε τη βασική πηγή ρευστότητας του ομίλου. Πιο συγκεκριμένα τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν σε 30 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 60,4 εκατ. ευρώ το 2019 Η μείωση των εσόδων κατά τη χρήση 2020 οφείλεται στη μειωμένη κυκλοφορία (Αττική Οδός -24%, Μορέας -23%) ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων μετακίνησης.
Τα έσοδα του κλάδου των Παραχωρήσεων υποχώρησαν σε 202 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 15,8%, έναντι εσόδων 240 εκατ. το 2019. Το EBITDA του Κλάδου διαμορφώθηκε σε 120 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 21,6% σε σχέση με το 2019 που είχε διαμορφωθεί στα 152 εκατ.
Ο Όμιλος Ελλάκτωρ ανακοίνωσε EBITDA 30 εκατ. ευρώ το 2020 από 81 εκατ. ευρώ το 2019. Επηρεάστηκαν αρνητικά από τον κλάδο των κατασκευών στο οποίο οι ροές ήταν αρνητικές φθάνοντας τα 155 εκατ. ευρώ από 127 εκατ. πρόπερσι. Για το 4ο τρίμηνο 2020 το ΕBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε σε ζημία €81 εκατ., έναντι ζημιάς €70,5 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, και συμπεριλαμβάνει μη επαναλαμβανόμενα έξοδα μετασχηματισμού της Κατασκευής €16,6 εκατ. Το αποτέλεσμα του 4ου τριμήνου 2020 επηρεάστηκε κυρίως από το κλάδο της Κατασκευής, που πραγματοποιεί ζημιά €112 εκατ.
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο πρότεινε στους μετόχους της Εταιρείας να πραγματοποιηθεί Αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους €120,5 εκατ. Από το ποσό αυτό τα €100 εκατ. θα διοχετευτούν στον κλάδο της Κατασκευής, καλύπτοντας το χρηματοδοτικό κενό του κλάδου, το οποίο προήλθε κυρίως από τις ζημιές του εξωτερικού και πιο συγκεκριμένα από το κλάδο των φωτοβολταϊκών πάρκων. Τα υπόλοιπα €20 εκατ. θα χρησιμοποιηθούν από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων στον κλάδο των ΑΠΕ.