Μια επιλογή από την αγορά, μαχόμενο μηχανικό, με εμπειρία και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, επιλέγει για την κρίσιμη θέση του νέου Γενικού Γραμματέα Μεταφορών ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής.
Είχε προηγηθεί η παραίτηση, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών, για προσωπικούς λόγους του πρώην πλέον Γενικού Γραμματέα Νίκου Σταθόπουλου.
Επιλογή Καραμανλή αποτελεί ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Γιάννης Ξιφαράς, ο οποίος καλείται να προσφέρει από τη νέα θέση που αναλαμβάνει τις επιτελικές αλλά και πρακτικές γνώσεις του στα θέματα της ηλεκτροκίνησης, της βιώσιμης κινητικότητας, των έξυπνων δικτύων και των σύνθετων μεταφορικών έργων, την ανάπτυξη έξυπνων εφαρμογών για τη βέλτιστη απόδοση ευφυών συστημάτων κ.ά.
Και αυτό γιατί, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του economix, τα τελευταία δύο χρόνια περίπου ασχολείται ως σύμβουλος διοίκησης στην ΕΡΓΟΣΕ με έμφαση στην ολοκλήρωση σύνθετων συγχρηματοδοτούμενων έργων αλλά και στον σχεδιασμό νέων σιδηροδρομικών υποδομών με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Ιδιαίτερη ενασχόληση έδειξε στα θέματα διαχείρισης έργων και στην προετοιμασία δημοπράτησης μεγάλων έργων. Νωρίτερα, ως άνθρωπος της αγοράς, ασχολήθηκε ειδικά με το σημαντικό project των έργων αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων που έχει αναλάβει η Fraport, ως υπεύθυνος της INTRAKAT για τα έργα εγκατάστασης και λειτουργίας των Συστημάτων Ελέγχου & Διαχείρισης Αποσκευών. Επίσης, ανάμεσα σε άλλα, ήταν υπεύθυνος και για την εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος στάθμευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο έργο των Σταθμών Παρακολούθησης & Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου του ΔΕΣΦΑ, σε έργα ΑΠΕ και τηλεμετρήσεων κλπ. Νωρίτερα, για δύο χρόνια απασχολήθηκε ως Επιβλέπων Μηχανικός σε Νέα Έργα Μεταφοράς Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ.
Έχει επίσης συμμετάσχει με ερευνητικά και ακαδημαϊκά καθήκοντα σε έργα του ΕΚΕΤΑ στη Θεσσαλονίκη και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών).
Είναι διπλωματούχος μηχανικός της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του ΔΠΘ, μέλος του ΤΕΕ εκλεγμένος επί σειρά ετών στα όργανα διοίκησης και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής από το 2019. Έχει μεταπτυχιακό στην Επιστήμη Υπολογιστών, Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων και στη Διοικητική των Επιχειρήσεων με Διεθνή Προσανατολισμό (MBA-international) από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Υπηρετεί ως εκπρόσωπος του ΤΕΕ στο Τεχνικό Συμβούλιο Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής αλλά και στο Τεχνικό Συμβούλιο του Υπουργείου Εξωτερικών τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ από το 2015 συμμετέχει στη Συμβουλευτική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Εκρηκτικών της Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων. Έχει θητεύσει επίσης για δύο χρόνια στο Τεχνικό Συμβούλιο Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ενώ συμμετείχε στην επιτροπή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) για τις τεχνικές προδιαγραφές των συστημάτων x-Rays για φορτηγά, εμπορευματοκιβώτια και εμπορικούς συρμούς.
Η επιλογή του τεχνοκρατικού προφίλ στο συγκεκριμένο στέλεχος, που ταιριάζει με τις επιλογές στελεχών που θέλει να κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, στη συγκεκριμένη περίπτωση ταιριάζει και με το πολιτικό του προφίλ, καθώς είναι γνωστό σε ορισμένους κύκλους γαλάζιο στέλεχος και μάλιστα της νεότερης γενιάς. Είναι, σύμφωνα με τις πληροφορίες, συγγενής του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΠΑ – και επίσης μ’έλους της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ – Κώστα Ξιφαρά.
Και μπορεί να είναι σαφώς γαλάζιο το προφίλ του Γιάννη Ξιφαρά, αφού ήταν όχι μόνο Δαπίτης στα φοιτητικά του χρόνια και μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της ΟΝΝΕΔ αλλά και για χρόνια στην ισχυρή ομάδα της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών στο ΤΕΕ, αλλά μόνο για σκληρός δεξιός δεν μπορεί να κατηγορηθεί. Άλλωστε από τα φοιτητικά του χρόνια αλλά και στο ΤΕΕ οι συνάδελφοί του τον ξεχώριζαν, μας λένε, για τις επαφές και συναναστροφές του με τους άλλους χώρους του κέντρου, κυρίως ΠΑΣΠ-ΠΑΣΟΚ, και την επιρροή του εκεί, με ειλικρινή διάλογο και καλές προσωπικές σχέσεις.
Εμείς πάντως τον θυμόμαστε ως συνδικαλιστή στην πρώτη γραμμή των διαδηλώσεων των ελεύθερων επιστημόνων κατά του ασφαλιστικού Κατρούγκαλου – το γνωστό «κίνημα της γραβάτας» – και ξέρουμε και κάτι φωτογραφίες που κυκλοφόρησε τότε το ΤΕΕ: φοράει κράνος και είναι χωρίς γραβάτα….