Συνέντευξη για τις εξελίξεις στον κλάδο των μεταφορών έδωσε στο newmoney.gr o υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Ειδικότερα, σε ερώτηση για τους μεγάλους διαγωνισμούς για τα 1.300 λεωφορεία, ο υφυπουργός Μεταφορών δήλωσε πως «οι αστικές συγκοινωνίες έχουν πολύ γηρασμένο στόλο και είναι επιτακτική η ανάγκη ανανέωσής του, προκειμένου να καλυφθούν και οι ανάγκες, τουλάχιστον, της επόμενης δεκαετίας. Ο πρώτος από τους δύο μεγάλους διαγωνισμούς αφορά σε 800 λεωφορεία και είμαστε σχεδόν έτοιμοι.
Σύντομα θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις από τον Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή, ο οποίος έχει προαναγγείλει ότι ένα σημαντικό μέρος των νέων λεωφορείων θα είναι ηλεκτρικά και αερίου (CNG) νέας τεχνολογίας. Σε επόμενη φάση θα διενεργηθεί και ο δεύτερος διαγωνισμός για άλλα 500 νέα λεωφορεία.
Ενώ, σχετικά με τα 300 λεωφορεία leasing, μετά την ακύρωση των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε πως «καταρχάς να υπενθυμίσουμε ότι μέσω αυτής της διαδικασίας του leasing προσδοκούμε να αυξήσουμε σε 1.500 τα οχήματα της ΟΣΥ στην Αθήνα και σε περίπου 600 στη Θεσσαλονίκη. Η ΟΣΥ που τρέχει τον σχετικό διαγωνισμό για την Αθήνα έχει αναλάβει τις πρέπουσες ενέργειες ώστε να προσαρμόσει τις προδιαγραφές στις απαιτήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου και προσδοκάμε ότι οι σχετικές διαδικασίες θα τελεσφορήσουν το συντομότερο δυνατό».
Υδροπλάνα ίσως και μέσα στο 2021
«Η πανδημία αναχαίτισε το επενδυτικό ενδιαφέρον, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι αν οι συνθήκες το επιτρέψουν, το 2021 μπορεί να δούμε τα υδροπλάνα να πετούν και η πατρίδα μας να αποκτήσει ένα νέο μεταφορικό μέσο» εκτίμησε ο υφυπουργός Μεταφορών.
Πρώτη φορά μπαίνουν κανόνες για τα πατίνια
Σχετικά με το σχέδιο νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και τη Μικροκινητικότητα, που τίθεται προς ψήφιση την επόμενη εβδομάδα, επεσήμενε πως «πρώτη φορά μπαίνουν κανόνες για τα πατίνια και τα Ελαφρά Ήπια Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) που έχουν κατακλύσει τις πόλεις.
Ταυτόχρονα, με τα (ΣΒΑΚ) οι δήμοι και οι Περιφέρειες θα ακολουθούν ένα ενιαίο μοντέλο προκειμένου να υλοποιήσουν αστικές παρεμβάσεις στις πόλεις, διεκδικώντας με καλύτερους όρους ευρωπαϊκή χρηματοδότηση».
Προχωρούν τα έργα του ΒΟΑΚ και του Αεροδρομίου στο Καστέλι
Τέλος, σχετικά με την πορεία των έργων του ΒΟΑΚ και του Αεροδρομίου στο Καστέλι, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε πως «είμαι περήφανος που συμμετέχω σε μια κυβέρνηση που προχωρά με ρεαλισμό στην υλοποίησή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που θα βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας και θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη του νησιού μας. Μέσα σε 18 μήνες ανατέθηκαν 14 μελέτες και κατατέθηκε για έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη.
Αυτό είναι το πιο σημαντικό βήμα προόδου που έχει γίνει εδώ και δεκαετίες για τον ΒΟΑΚ και θα προχωρήσουμε με τον ίδιο γρήγορο ρυθμό. Είναι ένα έργο εθνικής σημασίας, γιατί θα ενταχθεί στον συνολικό χάρτη των αυτοκινητοδρόμων της Ελλάδας.
Το ίδιο ισχύει και για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η κατασκευή του οποίου προχωρά σε όλα τα επίπεδα, καθώς η σημερινή πολιτική ηγεσία, με την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Καραμανλή ανέλαβε και σε αυτή την περίπτωση σημαντικές πρωτοβουλίες» κατέληξε.