Η Κομισιόν και το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) ξεκίνησαν συντονισμένη έρευνα για τις τρέχουσες πρακτικές των αεροπορικών εταιρειών όσον αφορά τις ακυρώσεις, μετά από εξωτερική προειδοποίηση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), καθώς και μια προειδοποίηση που εξέδωσε για πρώτη φορά η Κομισιόν στο πλαίσιο του αναθεωρημένου κανονισμού για τη συνεργασία στην προστασία των καταναλωτών.
Ο διάλογος μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών και του δικτύου θα συντονίζεται από τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών διαφόρων κρατών μελών -στις περισσότερες περιπτώσεις από τη σουηδική υπηρεσία καταναλωτών, αναφέρει η Κομισιόν.
Όπως σημειώνεται, στόχος είναι η συλλογή πρόσθετων πληροφοριών από τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ σχετικά με το πώς ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους ως επιβατών και το πώς χειρίζονται τα αιτήματα επιστροφής χρημάτων.
Η Κομισιόν σημειώνει ότι σε περιπτώσεις που οι αεροπορικές εταιρείες δυσκολεύονται να αποζημιώσουν εγκαίρως όλους τους καταναλωτές, καλούνται να παράσχουν πληροφορίες σχετικά με το τι κάνουν για να αντιμετωπίσουν άμεσα αυτές τις δυσκολίες. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προθεσμία τριών εβδομάδων για να απαντήσουν.
Η Κομισιόν προειδοποιεί ότι εφόσον κριθεί αναγκαίο η παρακολούθηση θα συνεχιστεί, με στόχο το σεβασμό των δικαιωμάτων των καταναλωτών και των επιβατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Επιπλέον, δημοσίευσε απολογιστική έκθεση σχετικά με την οδηγία για τα οργανωμένα ταξίδια, από τον Ιούλιο του 2018 που άρχισε να ισχύει μέχρι σήμερα. Η έκθεση εξετάζει τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο των κρατών μελών και την αξιολογεί στο πλαίσιο της πτώχευσης της Thomas Cook το 2019 και των προκλήσεων που ανέκυψαν κατά την κρίση της COVID-19.
Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι θα διενεργήσει βαθύτερη ανάλυση έως το 2022, αξιολογώντας περαιτέρω το κατά πόσον το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο για τα οργανωμένα ταξίδια εξακολουθεί να διασφαλίζει στιβαρή και ολοκληρωμένη προστασία των καταναλωτών ανά πάσα στιγμή.