Daimler: Μεγάλο το κόστος από το σκάνδαλο ντίζελ
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler
Daimler: Μεγάλο το κόστος από το σκάνδαλο ντίζελΠηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το ολοκαίνουργιο McLaren Artura σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου για την πρωτοποριακή εταιρεία κατασκευής πολυτελών supercar.

Το πρώτο Hybrid supercar μαζικής παραγωγής της McLaren αξιοποιεί την εμπειρία και την τεχνογνωσία της εταιρείας στους αγώνες πάνω από μισό αιώνα. Το νέο supercar συνδυάζει την πρωτοποριακή τεχνολογία και την αφοσίωση της McLaren στη προσπάθεια να αυξηθεί η οδηγική ευχαρίστηση.

Η συμβολή του για την προστασία του περιβάλλοντος περιλαμβάνει και την ικανότητά του να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά χωρίς εκπομπές ρύπων έως 30 χλμ.

Ένα απαιτητικό πρόγραμμα μείωσης του βάρους εφαρμόστηκε σε κάθε τμήμα του McLaren Artura. Η πλατφόρμα του πλαισίου είναι καινούργια. Κάνει το ντεμπούτο της η νέα αρχιτεκτονική ελαφρού βάρους McLaren Carbon (MCLA). Στο συμπαγές σύστημα κινητήρα HPH καθώς και στο βάρος της καλωδίωσης που χρησιμοποιείται στο ηλεκτρικό σύστημα, επιτεύχθηκε μείωση βάρους 10%. Το αποτέλεσμα δικαιώνει τις προσπάθειες των μηχανικών, αφού το βάρος χωρίς την προσθήκη του υβριδικού συστήματος περιορίσθηκε στα 1.395 κιλά.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, το συνολικό βάρος των υβριδικών εξαρτημάτων είναι μόλις 130 κιλά, το οποίο περιλαμβάνει μια μπαταρία 88 κιλών και E-motor 15,4 κιλών. Το συνολικό βάρος του Artura έφτασε τα 1.498 κιλά, που είναι ισοδύναμο με συγκρίσιμα supercars που δεν έχουν υβριδικούς κινητήρες, δίνοντάς του ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά το βάρος.

Στην καρδιά του κινητήρα του Artura βρίσκεται ο ολοκαίνουργιος βενζινοκινητήρας V6 με διπλό turbocharged της McLaren. Με ισχύ εξόδου 585 ίππους – σχεδόν 200 ίπποι ανά λίτρο – και ροπή 585 Nm, ο κινητήρας αλουμινίου ξηρού κάρτερ είναι συμπαγής και ελαφρύς. Ζυγίζει μόλις 160 κιλά, 50 κιλά λιγότερο από ένα McLaren V8 και είναι σημαντικά μικρότερο σε διαστάσεις, ενισχύοντας την αρχιτεκτονική και την οριοθέτηση των χώρων του αμαξώματος.

Η υψηλή απόδοση του συστήματος παραγωγής ενέργειας εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3΄΄, 0-200χλμ./ώρα σε 8,3΄΄ και 0-300χλμ./ώρα 21,5΄΄. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 330 χλμ./ώρα.