Μελέτη οδικής ασφάλειας πρόκειται να εκπονηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, για πρώτη φορά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να εντοπιστούν τα βασικότερα προβλήματα του οδικού δικτύου στην περιοχή.
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Πάρι Μπίλλια, η μελέτη θα αφορά τις εθνικές οδούς Θεσσαλονίκης- Μουδανιών, Θεσσαλονίκης- Έδεσσας, Θεσσαλονίκης- Πολυγύρου- Αρναίας και Θεσσαλονίκης- Καβάλας καθώς και την παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Κιλκίς.
«Οι δρόμοι αυτοί είναι ουσιαστικά το εθνικό οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και βασικό κριτήριο για την επιλογή τους ήταν το γεγονός ότι συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με το εθνικό δίκτυο και δέχονται τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο», σημείωσε χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ο ίδιος τόνισε ότι «προβλήματα υπάρχουν κατά καιρούς και οφείλονται είτε στην κακή σήμανση, είτε στην προβληματική χάραξη, την κακή κατασκευή και την έλλειψη στηθαίων ασφαλείας- διότι κάτι τέτοιο δεν προβλεπόταν από τις αρχικές μελέτες και τους κανονισμούς που υπήρχαν την εποχή που εκπονήθηκαν αυτές οι μελέτες».
Ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε ότι «για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η πρώτη φορά που θα γίνει μελέτη οδικής ασφάλειας» και υπογράμμισε: «γενικά τα τελευταία χρόνια τέτοιου είδους μελέτες άρχισαν να μπαίνουν στην καθημερινότητα των υπηρεσιών. Από το 2000 ξεκινήσαμε να μιλάμε για οδική ασφάλεια αλλά αρχίσαμε σιγά σιγά να το αντιμετωπίζουμε επιστημονικά μέσα από μελέτες μέσα από πιστοποιημένους ελεγκτές οδικής ασφάλειας μετά το 2010».
«Όπως πάμε σε έναν γιατρό και μας συνιστά μια μαγνητική, μια αξονική τομογραφία ή μια ακτινογραφική εξέταση στην οποία είναι ορατά όλα τα προβλήματα που υπάρχουν, έτσι και οι μελέτες οδικής ασφάλειας αποτυπώνουν συνολικά τα προβληματικά σημεία του οδικού δικτύου και προτείνουν λύσεις για την αντιμετωπισή τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπίλλιας.
Στο πλαίσιο αυτό, η μελέτη οδικής ασφάλειας θα καταγράψει τα προβλήματα ώστε στη συνέχεια να γίνουν οι προϋπολογισμοί των έργων που θα προκύψουν και να ακολουθήσουν οι παρεμβάσεις στα προβληματικά σημεία. «Τώρα η μελέτη βρίσκεται σε φάση διαγωνισμού. Μέχρι την ανάθεσή της θα χρειαστούν γύρω στους 6 με 8 μήνες ενώ θα απαιτηθεί και ένας χρόνος για να ολοκληρωθούν αυτές οι μελέτες, οι οποίες μάλιστα θα παραδίδονται τμηματικά.
Θα δώσουμε εμείς μια ιεράρχηση, ποιο τμήμα πρέπει να μελετηθεί πρώτο και αυτό που θα μελετάται θα παραδίδεται, ώστε να κερδίσουμε λίγο χρόνο. Μετά θα ξεκινήσει ο προϋπολογισμός των έργων που πρέπει να γίνουν, η χρηματοδότηση και θέλω να πιστεύω σε μια τετραετία θα έχουμε παρέμβει σε αυτά τα προβληματικά σημεία», πρόσθεσε ο κ. Μπίλλιας.
Δεν παρέλειψε, μάλιστα, να αναφέρει ότι στη μελέτη οδικής ασφάλειας περιλαμβάνεται και επιθεώρηση στις γέφυρες που υπάρχουν στα συγκεκριμένα οδικά τμήματα ώστε και εκεί να καταγραφούν τυχόν προβλήματα για να δρομολογηθούν μετά παρεμβάσεις και σε αυτές. «Οι γέφυρες είναι κατασκευασμένες -οι περισσότερες απ’ αυτές- από τη δεκαετία του ‘60 ως τη δεκαετία του ‘80. Υπάρχει πρόβλημα γήρανσης και πρέπει να γίνει από μια απλή συντήρηση ίσως και μια πιθανή ενίσχυση, αν απαιτείται, όπως κάνουμε στα σπίτια μας και στα αυτοκίνητά μας», τόνισε.