Η Google Ireland και η Google France συμφώνησαν να πληρώσουν πρόστιμο 1,1 εκατομμυρίων ευρώ (1,34 εκατομμύρια δολάρια) μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι η κατάταξη ξενοδοχείων της Google θα μπορούσε να είναι παραπλανητική για τους πελάτες, όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα το υπουργείο Οικονομικών της Γαλλίας.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το υπουργείο ανέφερε ακόμη ότι η Google έχει τροποποιήσει τις πρακτικές κατάταξης ξενοδοχείων από τον Σεπτέμβριο του 2019.
Έγινε σύγκριση περισσότερων από 7.500 εγκαταστάσεων, “ένας σημαντικός αριθμός περιπτώσεων”, με τη “μοναδική επίσημη κατάταξη που υπάρχει στη Γαλλία και την εκδίδει η Atout France”, η οποία κυμαίνεται από το ένα ως τα πέντε αστέρια, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Από τη σύγκριση φάνηκε ότι η Google “είχε αντικαταστήσει την ταξινόμηση της Atout France με μια ταξινόμηση που είχε γίνει σύμφωνα με τα δικά της κριτήρια”, που “προκαλούσε μεγάλη σύγχυση με την παρουσίασή της και με την πανομοιότυπη χρήση του όρου ‘αστέρια’, σύμφωνα με την ίδια κλίμακα από ένα ως πέντε, για να κατατάξει τα τουριστικά καταλύματα”.
Η πρακτική αυτή, “ιδιαίτερα επιζήμια για τους καταναλωτές, οι οποίοι παραπλανούνταν όσον αφορά το επίπεδο των παροχών τις οποίες θα μπορούσαν να περιμένουν”, κάνοντας κράτηση ενός καταλύματος, ήταν επίσης επιζήμια για τους ξενοδόχους “οι εγκαταστάσεις των οποίων παρουσιάζονταν αδίκως σε λιγότερο καλή θέση στην κατάταξη από αυτήν που είχαν στην επίσημη ταξινόμησή τους από την Atout France”, σύμφωνα με την DGCCRF.
Κρίνοντας ότι αυτό “συνιστά μια παραπλανητική εμπορική πρακτική”, η DGCCRF διαβίβασε στην εισαγγελία του Παρισιού τα συμπεράσματα των ερευνών της, γεγονός το οποίο οδήγησε σε συμβιβασμό. Εφεξής η Google χρησιμοποιεί την επίσημη κατάταξη που έχει εκδοθεί από την Atout France.