Στην τελική ευθεία η σύμβαση ΟΣΕΘ-ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης
Στην τελική ευθεία η σύμβαση ΟΣΕΘ-ΚΤΕΛ ΘεσσαλονίκηςΠηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τέσσερα σημαντικά θέματα, που «τρέχει» ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), συζητήθηκαν -μεταξύ άλλων- στη διάρκεια χθεσινής σύσκεψης στην Αθήνα, στην οποία συμμετείχαν η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, η διοίκηση του ΟΣΕΘ και στελέχη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.

Τα τέσσερα βασικά θέματα που βρέθηκαν -μεταξύ άλλων- στο «τραπέζι» αφορούσαν τη δημιουργία του πολυτροπικού τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης, σε έκταση περίπου 12 στρεμμάτων στη Νέα Ελβετία, την υλοποίηση του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου για λεωφορεία, μετρό και άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, την ένταξη στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης περίπου 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα εντός της επόμενης διετίας και την ανάληψη πρωτοβουλιών για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία.

Αναλυτικότερα, στη διάρκεια της σύσκεψης, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, του υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη και των αρμόδιων γενικών γραμματέων, επιβεβαιώθηκε ότι ο ΟΣΕΘ αναλαμβάνει -με την «Κοινωνία της Πληροφορίας»- πρωτοβουλίες για την υλοποίηση ενιαίου, αυτόματου συστήματος κομίστρου («έξυπνο εισιτήριο») της αστικής συγκοινωνίας αλλά, και τη διερεύνηση για την ένταξη σε αυτό και Μετρό Θεσσαλονίκης, ενόψει της ολοκλήρωσης του.

Τερματικός σταθμός μετεπιβίβασης: Προωθούνται μελέτες κι απαλλοτριώσεις για τη διάνοιξη της Μ. Ψελλού

Ως προς τον τερματικό σταθμό στη Νέα Ελβετία, για τον οποίο έγινε σύσκεψη εργασίας, επισημάνθηκε ότι θα υπάρχουν υπαίθριοι χώροι στάσης, στάθμευσης και μετεπιβίβασης σε Μετρό, λεωφορεία, ταξί. Μάλιστα, για τη χωροθέτηση, οργάνωση και υλοποίηση του σταθμού, σε έκταση περίπου 12 στρεμμάτων, προχωρά ήδη με ταχύ βηματισμό η συνεργασία φορέων της Θεσσαλονίκης και προωθούνται οι διαδικασίες μελετών και απαλλοτριώσεων, που αφορούν στη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού. Σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΣΕΘ, στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας θα παρέχεται πλήρης εξυπηρέτηση των επιβατών όλων των μέσων μεταφοράς.

Επιπλέον, συζητήθηκαν τα βήματα που θα γίνουν προκειμένου να ενσωματωθούν στην προσεχή διετία στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης περί τα 100 οχήματα μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (ηλεκτρικά λεωφορεία), στο πλαίσιο του σχεδιασμού ενόψει μεγάλου διαγωνισμού του Υπουργείου για το νέο στόλο αστικών λεωφορείων.

Αποφασίστηκε επίσης η ανάληψη επιπλέον πρωτοβουλιών από τον ΟΣΕΘ για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο αυτό «ο Οργανισμός θα προχωρήσει σε ολοκληρωμένη προσέγγιση της διερεύνησης κόστους – οφέλους του δημοφιλούς αυτού μέσου μεταφοράς» όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕΘ.

Οι συμμετέχοντες επανέλαβαν επίσης την πρόθεσή τους για άμεση αξιοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου (Ν. 4764/2020), που δίδει δυνατότητες για τη συνέχιση της υποστήριξης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), μέσω συμπράξεων με τΑ ΚΤΕΛ, με στόχο την υλοποίηση αυξημένου συγκοινωνιακού έργου στην περιαστική ζώνη της Θεσσαλονίκης.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης οι γενικοί γραμματείς Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Σταθόπουλος και Γιώργος Καραγιάννης αντίστοιχα, ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Καλογερούδης και ο διευθύνων σύμβουλος, Γιάννης Τόσκας, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και ο διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης Μίλτος Μπούγαλης.