Ένα πολύ σημαντικό έργο για την Καρδίτσα, βρίσκεται σε εξέλιξη και δεν είναι άλο από την παράκαμψη Συκεώνας στον δρόμο Καρδίτσας – Λάρισας.
Το έργο «Κατασκευή τμήματος Παράκαμψη Συκεώνας», προϋπολογισμού 33.770.000,00 ευρώ, εντάχθηκε στον Άξονα 4 «Ανάπτυξη – Εκσυγχρονισμός – Συμπλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη» και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ). Δικαιούχος του έργου είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας και Φορέας Υλοποίησης η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας.
Τι αλλάζει με την παράκαμψη
Ο δρόμος από το Δέλτα Αγίων Θεοδώρων μέχρι και την Λάρισα, είναι άριστος και το μόνο κελανό σημείο – ταυτόχρονα και το ποιο επικίνδυνο – ήταν στο Δ.Σ. της Συκεώνας. Με την οκολήρωση και της παράκαμψης, πλέον η μετάβαση στη Λάρισα θα είναι πλέον ποιό γρήγορη, αλλά το κυριώτερο ασφαλής.
Ειδικά τους χειμερινούς μήνες, με την πρώτη παγωνιά η διέλευση είναι πολύ επικίνδυνη και στο σημείο αυτό έχουν σημειωθεί πολλά δυστυχήματα και πολύ περισσότερα ατυχήματα.
Σήμερα, μετακινούνται καθημερινά στον δρόμο αυτό, χιλιάδες αυτοκίνητα και πολλοί Καρδιτσιώτες μεταβαίνουν στη Λάρισα καθημερινά για εργασία.
Επίσης, η Λάρισα είναι έδρα περιφέρειας, έδρα του εφετείου και η ανάγκη μετάβασης ατόμων πό την Καρδίτσα στη Λάρισα είναι καθημερινή για τους Καρδιτσιώτες.
Οι δρόμοι όμως δεν είναι μόνο για να φεύγουμε, αλλά θα λειτουργήσει θετικά και στην έλευση προς τον νομό Καρδίτσας επισκεπτών από τη Λάρισα.
Ένας καφές ή ένα γεύμα στη Λίμνη Πλαστήρα, ενώ μέχρι τώρα ήταν ελκυστικό, τώρα θα γίνει εύκολο και ασφαλές.
Το έργο
Πρόκειται για ένα σημαντικό οδικό έργο με προϋπολογισμό ύψους 33 εκατομμυρίων ευρώ, οι εργασίες στο οποίο αφορούν την κατασκευή σύγχρονου και ασφαλούς οδικού τμήματος σε νέα χάραξη και μήκος 4,5 χλμ., με το σύνολο των συνοδευτικών έργων, για την παράκαμψη του οικισμού Συκεώνας (από την περιοχή της λιμνοδεξαμενής μέχρι πριν τα Βούναινα).
Η παράκαμψη Συκεώνας, εξελίσσεται με γρήγορο ρυθμό, παρουσιάζει υψηλή απορροφητικότητα και πλέον είναι ορατή η χάραξη του νέου οδικού άξονα που ολοκληρώνει τον σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο Λάρισας -Καρδίτσας.
Δηλώσεις Αγοραστού
Όπως δηλώνει στην ΑΛΗΘΕΙΑ ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Η παράκαμψη Συκεώνας είναι ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα που χρηματοδοτεί και κατασκευάζει η Περιφέρεια Θεσσαλίας, συνολικού προϋπολογισμού 33 εκατομμυρίων ευρώ. Επιχειρούμε σε όλο το έργο και το τοπίο έχει αλλάξει. Με την παράκαμψη Συκεώνας ολοκληρώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση Λάρισας-Καρδίτσας αλλά και η σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε65, που αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Πρόκειται για ένα κομβικό έργο πνοής, που λύνει το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας σε ένα επικίνδυνο σημείο και ευνοεί τις συνθήκες ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Στοιχεία του έργου
Με την παράκαμψη, όπως σημειώνεται και στη σκοπιμότητα του έργου, κατασκευάζεται το οδικό τμήμα της παράκαμψης Συκεώνας (σ.σ. από την έξοδο Λάρισας έως τη σύνδεση με Ε65 στον κόμβο «Δέλτα») και θα αντικατασταθεί το υφιστάμενο της Εθνικής Οδού Λάρισας – Καρδίτσας μήκους 4,5 χλμ. «που λειτουργεί υπό δυσμενείς συνθήκες και υποβαθμισμένα σε σχέση με τα υπόλοιπα τμήματα της εν λόγω οδού, η οποία συνδέει τον Ε65 και την Καρδίτσα με τη Λάρισα και τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.
Το εν λόγω οδικό τμήμα βελτιώνει την ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση Λάρισας – Καρδίτσας, καθώς και τη σύνδεση με τον Ε65 που αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με τη Λάρισα βελτιώνεται αφενός παρακάμπτοντας τμήμα της οδού με σημαντικό αριθμό τροχαίων ατυχημάτων και αφετέρου αυξάνοντας την ταχύτητα κυκλοφορίας. Με την υλοποίηση του έργου διευκολύνονται οι μετακινήσεις των οχημάτων, προάγεται η οδική ασφάλεια τόσο σε υπερτοπικό όσο και σε τοπικό επίπεδο λόγω των σαφώς αναβαθμισμένων λειτουργικών και γεωμετρικών στοιχείων, έναντι της υφιστάμενης παλαιάς χάραξης που περνά μέσα από τον οικισμό Συκεώνας. Επίσης βελτιώνονται οι δυνατότητες κυκλοφορίας και οι περιβαλλοντικές συνθήκες της ευρύτερης περιοχής». Σημαντική παράμετρος του έργου θεωρείται το γεγονός ότι θα κατασκευασθεί παράπλευρος αγροτικός δρόμος, καθιστώντας ασφαλείς τις μετακινήσεις και μεταφορές στις παρόδια υφιστάμενες αγροτικές εκμεταλλεύσεις.
Στα τεχνικά, τέλος, χαρακτηριστικά του έργου, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων. Ενός «μεγάλου κυκλικού κόμβου επί της αρτηρίας στην αρχή της χάραξης (ο οποίος θα εξυπηρετεί την πρόσβαση της Συκεώνας για αυτούς που κινούνται από και προς Καρδίτσα) και ενός μικρού στο τέλος της χάραξης, εκτός αρτηρίας, για τη σύνδεση τοπικής παράπλευρης οδού και της εξόδου από την αρτηρία με την υφιστάμενη οδό που οδηγεί δυτικά προς τη Συκεώνα». Προβλέπεται επίσης κατασκευή της γέφυρας του ποταμού Ενιπέα όπως και κατασκευή κάτω διάβασης οδού Συκεώνα – Μικρό Βουνό.
[το άρθρο δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα Αλήθεια Καρδίτσας και το alithianews.gr και στην EURACTIV.gr στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή Δίπλα μας»και αναδημοσιεύεται στο economix.gr στο πλαίσιο της συνεργασίας περιεχομένου των δύο ΜΜΕ]