Γιάννης Τσακίρης
Γιάννης Τσακίρης
Γιάννης ΤσακίρηςΠηγή Εικόνας: mindev.gov.gr

Μέχρι το τέλος του χρόνου, θα ξεκινήσει νέα δράση του ΕΣΠΑ που θα αφορά αποκλειστικά στην ψηφιακή ανάπτυξη επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου.

Αυτό γνωστοποίησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης στο πλαίσιο του 31ου ετήσιου συνέδριου “Greek Economic Summit” του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Στο μεταξύ, στο ίδιο συνέδριο ανακοινώθηκε και η συνεργασία της Google Ελλάδος, με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για δωρεάν ομαδικά διαδικτυακά σεμινάρια, αλλά και κατ’ ιδίαν διαδικτυακή συμβουλευτική, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης που ενδιαφέρεται να αναπτύξει την παρουσία της στο διαδίκτυο, προκειμένου να λειτουργεί ψηφιακά.

Σκοπός του προγράμματος είναι η υποστήριξη των επιχειρήσεων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο, προκειμένου να λειτουργούν ψηφιακά. Η πρωτοβουλία αυτή από την Google περιλαμβάνει δωρεάν ομαδικά διαδικτυακά σεμινάρια, αλλά και κατ’ ιδίαν διαδικτυακή συμβουλευτική, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Επιπλέον, έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς την ανοιχτή δράση «Εργαλειοθήκη ανταγωνιστικότητας για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ), του ΕΣΠΑ 2014-2020, του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μέσω της οποίας επιχειρήσεις στους τομείς μεταποίησης, παροχής υπηρεσιών κ.α. μπορούν να επενδύσουν στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό τους.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων: «Με δεδομένες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος του λιανικού εμπορίου σε αυτό το δεύτερο κύμα της πανδημίας, είναι πραγματικά ζωτική η ανάγκη προσαρμογής των μικρών, κυρίως, επιχειρήσεων του λιανεμπορίου στην ψηφιακή πραγματικότητα. Το πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων της Google, σε συνδυασμό και με τη δυνατότητα επιλογής των επιδοτούμενων σχετικών δαπανών της δράσης του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να σχεδιάζουν ιστοσελίδες προβολής των υπηρεσιών τους, να μάθουν τις αρχές δημιουργίας μιας διαδικτυακής επιχείρησης και ενός e-shop, να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το ψηφιακό μάρκετινγκ, καθώς και να προωθούν τα προϊόντα τους μέσω διαδικτύου.

Η ανάγκη της ψηφιακής λειτουργίας των επιχειρήσεων υπαγορεύεται και από τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας της ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία σημειώνεται στη χώρα μας σημαντική και σταθερή άνοδος στις ηλεκτρονικές αγορές. Πλέον, ένας στους δύο χρήστες (50%) του διαδικτύου κάνει τις αγορές του ηλεκτρονικά, όταν η αντίστοιχη αναλογία το 2019 ήταν ένας στους πέντε (21%). Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την Eurostat, μόλις το 11% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα πραγματοποιούν πωλήσεις διαδικτυακά, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να κυμαίνεται στο 20%. Η πανδημία εξελίσσεται σε ψηφιακό επιταχυντή για το ελληνικό εμπόριο, καθώς σύμφωνα με έρευνα από το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ σε 500 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σχεδόν μία στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις (6%) απέκτησε e-shop».

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης, δήλωσε: «Συναντιόμαστε σήμερα με την Google Ελλάδος, για ακόμη μία φορά, σε μια άτυπη, αλλά ουσιαστική σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, που συμβάλλει στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, και ιδίως των μικρών, οι οποίες πλήττονται ιδιαιτέρως από τις δυσμενείς επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19, καθώς όμως και στην προαγωγή της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητάς τους. Οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να επιδοτηθούν, μεταξύ άλλων, για τη δημιουργία και τη διαχείριση του ηλεκτρονικού τους καταστήματος, καθώς και την ψηφιακή τους παρουσία, μέσω της σημαντικής δράσης του ΕΠΑνΕΚ, στην οποία μάλιστα δώσαμε πρόσφατα νέα παράταση για επιπλέον δύο μήνες, και παράλληλα να εκπαιδευτούν δωρεάν από την Google ώστε να επιτύχουν το βέλτιστο δυνατό και επιθυμητό αποτέλεσμα. Σε αυτήν την κοινή μας προσπάθεια, έρχεται να προστεθεί, έως το τέλος του χρόνου, και η νέα δράση του ΕΣΠΑ που ήδη σχεδιάζουμε και θα αφορά αποκλειστικά στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και στην ψηφιακή τους ανάπτυξη».

Από την πλευρά της, η Πέγκυ Αντωνάκου, γενική διευθύντρια της Google Ν.Α. Ευρώπης, δήλωσε: «Το πρόγραμμα Grow Greece with Google αποτελεί μια φιλόδοξη, μακρόπνοη πρωτοβουλία που σχεδιάστηκε και υλοποιείται για να συμβάλλει αποτελεσματικά στην επιτάχυνση της ανάκαμψης της χώρας μέσα από την τεχνολογία. Κατά τη διάρκεια του lockdown του περασμένου Μαρτίου συνεργαστήκαμε με το υπουργείο Τουρισμού και εκπαιδεύσαμε χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου σε ψηφιακές δεξιότητες. Σήμερα, σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοινώνουμε τη συνέχεια του προγράμματός μας, που απευθύνεται στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου – ενός κλάδου ιδιαίτερα σημαντικού για την ελληνική οικονομία, ώστε να τις βοηθήσουμε να αναπτύξουν τη διαδικτυακή τους παρουσία και να επωφεληθούν από την αυξητική τάση στις ηλεκτρονικές αγορές για να επιταχύνουν την ανάκαμψη τους».

Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση του ΕΠΑνΕΚ «Εργαλειοθήκη ανταγωνιστικότητας για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις», του ΕΣΠΑ 2014-2020, του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων την 31η Ιανουαρίου 2021, μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι στη σελίδα http://www.antagonistikotita.gr/epanek/prokirixeis.asp?id=42&cs

Τέλος, για εγγραφή και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το δωρεάν πρόγραμμα ομαδικών εκπαιδεύσεων και κατ’ ιδίαν συνεδριών από την Google Ελλάδος οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν τη σελίδα https://learndigital.withgoogle.com/digitalworkshop-el/f2f