Κρουαζιέρα
ΚρουαζιέραΠηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο σχεδιασμός της επόμενης μέρας για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, που όπως ολόκληρος ο τουριστικός κλάδος δέχθηκε μεγάλο πλήγμα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, βρίσκεται στο επίκεντρο σειράς πρωτοβουλιών που λαμβάνουν οι εμπλεκόμενοι τοπικοί φορείς της Καβάλας.

Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ – ΜΠΕ, το τελευταίο διάστημα, ο Δήμος Καβάλας, το Επιμελητήριο και η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα (ΟΛΚ) ξεκίνησαν σειρά επαφών και συζητήσεων σε μια προσπάθεια αναθέρμανσης του ενδιαφέροντος των μεγάλων τουριστικών πρακτορείων για το επιβατικό λιμάνι «Απόστολος Παύλος».

Δεν πέρασαν πολλά χρόνια που οι κάτοικοι της Καβάλας έβλεπαν το ένα μετά το άλλο τα κρουαζιερόπλοια να καταπλέουν στο λιμάνι της πόλης προσδοκώντας ποίκιλα οφέλη από τη συγκεκριμένη μορφή του θεματικού τουρισμού. Η τετραετία 2013 – 2016 ήταν μία από τις καλύτερες περιόδους της Καβάλας για τον τουρισμό κρουαζιέρας. Στο επιβατικό λιμάνι «Απόστολος Παύλος» κατέπλεαν μέχρι και 26 κρουαζιερόπλοια κατ’ έτος μεταφέροντας περισσότερους από 25.000 επιβάτες που αποβιβάζονταν στην πόλη, σε σύγκριση με τα πέντε ή επτά κρουαζιερόπλοια που κατέπλεαν τα προηγούμενα χρόνια.

Σήμερα, οι ίδιοι φορείς (Δήμος Καβάλας, Επιμελητήριο, Οργανισμός Λιμένα Καβάλας) κάθονται ξανά στο ίδιο τραπέζι σε μια προσπάθεια, όπως τονίζουν οι εκπρόσωποί τους, αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.

Θυσιάδου: «Θα αναδείξουμε τα δυνατά σημεία»

Η νέα διευθύνουσα σύμβουλος του ΟΛΚ Άννα Θυσιάδου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εκτιμά πως η παγκόσμια οικονομία του τουρισμού θα βγει από την οξύτατη κρίση που περνά αυτήν τη στιγμή διαφορετική, καθώς θα προκύψουν νέοι συσχετισμοί δυνάμεων, ενώ και η ίδια η λειτουργία της τουριστικής οικονομίας θα βασιστεί σε νέους μηχανισμούς, προσαρμοσμένους στη συλλογική εμπειρία που βιώνει η ανθρωπότητα τους τελευταίους μήνες.

«Η Καβάλα», επισημαίνει η κ. Θυσιάδου, «έχει τη δυνατότητα και οφείλει να διεκδικήσει κομμάτι της αγοράς του τουρισμού γενικότερα και πολύ περισσότερο αυτού της κρουαζιέρας. Η πόλη, η ιστορία, η λειτουργία, η οικονομία της είναι δεμένες με τη θάλασσα που την περιβάλλει. Αυτή είναι η βασική επιδίωξη των τριών εξ ορισμού εμπλεκόμενων φορέων, του ΟΛΚ, του δήμου μέσω της Δημωφέλεια και του Επιμελητηρίου».

«Με βήματα σταθερά», συνεχίζει, «σχεδιαζόμενα σε βάθος τριετίας και την υιοθέτηση ειδικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης για τη σημερινή κατάσταση. Με τη βοήθεια ειδικών συνεργατών, καταξιωμένων στον χώρο της παγκόσμιας αγοράς της κρουαζιέρας. Θα μελετήσουμε οργανωμένα τις δυνατότητες της πόλης, θα αναδείξουμε τα δυνατά της σημεία και θα βελτιώσουμε τα αδύναμα, ώστε στη συνέχεια να ξεδιπλώσουμε τις δυνατότητες του προορισμού μέσα από ειδικές παρουσιάσεις στις εταιρείες κρουαζιέρας. Στόχος όλων μας είναι η επαναφορά του προορισμού “Καβάλα” στην πρώτη 15άδα στην κατάταξη της ελληνικής επικράτειας με περισσότερες από 25 προσεγγίσεις κάθε χρόνο».

Μουριάδης: «Βασικός πόλος ανάπτυξης το λιμάνι»

Ο δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημειώνει ότι ο θαλάσσιος τουρισμός θα χτυπήσει ξανά την πόρτα της Καβάλας και πρέπει οι τοπικοί φορείς να είναι έτοιμοι να τον υποδεχθούν σωστά, όπως το έπραξαν ως τοπική κοινωνία το 2011.

«Όλα αυτά τα χρόνια», υπογραμμίζει ο δήμαρχος, «έγιναν σημαντικά και ουσιαστικά βήματα τόσο από τον δήμο όσο από το επιμελητήριο και τον ΟΛΚ. Το συμπέρασμα που αποκομίσαμε είναι ότι αν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς κάνουν μια πιο συστηματική δουλειά πάνω στον τομέα του θεματικού τουρισμού, τότε τα αποτελέσματα αυτής της κοινής προσπάθειας είναι ορατά στο λιμάνι της πόλης. Το Καλοκαίρι του 2011, όταν έγινε μια ανάλογη προσπάθεια, τα αποτελέσματα φάνηκαν στις επόμενες καλοκαιρινές σεζόν, όταν στο “Απόστολος Παύλος” έδεναν μέχρι και 26 κρουαζιερόπλοια το χρόνο. Κι αυτό έγινε μετά από προσπάθεια, οργάνωση και δουλειά. Τώρα λοιπόν, μετά τη λήξη της πανδημίας, πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας και να είμαστε καθόλα έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις καινούργιες προκλήσεις».

«Το επιβατικό λιμάνι της Καβάλας “Απόστολος Παύλος”», συμπληρώνει ο κ. Μουριάδης, «αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης ολόκληρης της ανατολικής Μακεδονίας καθώς υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης των λιμενικών και τουριστικών υποδομών. Ωστόσο, εκείνο που μετράει για τους τουρίστες κρουαζιέρας δεν είναι μόνο οι λιμενικές εγκαταστάσεις αλλά τα όσα θα δουν και θα τους προσφερθούν όταν θα πατήσουν το πόδι τους στην πόλη της Καβάλας».

Δέμπας: «Οι προσπάθειες απέδωσαν καρπούς»

Από τη μεριά του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μάρκος Δέμπας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπογραμμίζει ότι στόχος της κοινής προσπάθειας είναι να τεθούν οι βάσεις για την ενίσχυση του τουρισμού κρουαζιέρας στην περιοχή. «Ανάλογες προσπάθειες», επισημαίνει, «είχαν γίνει και πριν από μερικά χρόνια και είναι αλήθεια πως απέδωσαν καρπούς. Έτσι, η Καβάλα μπήκε στο διεθνές ημερολόγιο ως ένας σημαντικός τουριστικός σταθμός των ταξιδιών που εκτελούσαν τα κρουαζιερόπλοια στο Αιγαίο».

«Σε αυτό το πρώτο στάδιο», συνεχίζει, «γίνεται μια έρευνα και μελέτη για το πώς μπορούν να αναπτυχθούν όλα εκείνα τα βήματα και οι προτάσεις που θα ενίσχυαν τον τουρισμό κρουαζιέρα και θα κάνουν την Καβάλα να γίνει προορισμός. Στη συνέχεια θα υπάρξουν συναντήσεις με ταξιδιωτικούς πράκτορες και εξειδικευμένα γραφεία κρουαζιέρας στο εξωτερικό ώστε να ετοιμαστεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο προβολής της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής. Βέβαια, οι συνθήκες δεν είναι οι ευνοϊκότερες λόγω της πανδημίας του κορονοϊού ωστόσο μπορούν να γίνουν πολλά βήματα προετοιμασίας και οργάνωσης ώστε να υπάρχει ετοιμότητα για τις επόμενες καλοκαιρινές σεζόν. Η πανδημία κάποια στιγμή να περάσει και νομίζω ότι ο τουρισμός κρουαζιέρας θα ανακτήσει έδαφος».

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου εκτιμάει ότι από τα τέλη Καλοκαιριού, αρχές Φθινοπώρου, οπότε και χαλάρωσαν τα υγειονομικά μέτρα, φάνηκε εκ νέου η προοπτική ανάπτυξης του τουρισμού κρουαζιέρας. «Το επόμενο Καλοκαίρι», συμπληρώνει, «θα είναι για μας μια περίοδος εντατικής προετοιμασίας και επαφών ώστε το Καλοκαίρι του 2022 να είμαστε σε θέση να υποδεχθούμε ξανά τα πρώτα κρουαζιερόπλοια και να φιλοξενήσουμε τους ταξιδιώτες που θα μας επισκεφθούν».