Συμβιβαστική λύση βρέθηκε ανάμεσα στον ΔΕΣΦΑ και την Motor Oil, έτσι ώστε να ενταχθεί η επένδυση της δεύτερης εταιρείας, που υλοποιεί η θυγατρική «Διώρυγα Gas», να συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΔΕΣΦΑ 2021-2030.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Motor Oi πρόσφατα είχε κυκλοφορήσει non paper στα δημοσιογραφικά γραφεία, εκφράζοντας την αντίδραση της για το αποκλεισμό της από το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ. Η «Διώρυγα Gas» επιθυμεί να υλοποιήσει επένδυση για την εισαγωγή φυσικού αερίου αλλά η επένδυση θα είχε νόημα μόνοι όταν οι ποσότητες διοχετεύονταν μέσα από το δίκτυο του διαχειριστή.
Αρχικά ανάμεσα στις δύο εταιρείες υπήρξε ανταλλαγή επιστολών αλλά η ενδιαφερόμενη εταιρεία δεν έλαβε σχετική απάντηση διότι και ο διαχειριστής είχε ζητήσει τις προϋποθέσεις ένταξης που όμως δεν έλαβε ποτέ, με συνέπεια η Motor Oil να θεωρεί τον αποκλεισμό της ως δεδομένο και απάντησε με το non pepper που κατηγορούσε τον ΔΕΣΦΑ για μονοπωλιακές πρακτικές
Επίσης η εταιρεία απευθύνθηκε στη ΡΑΕ διατυπώνοντας τις αντιδράσεις της.
Η λύση δόθηκε μετά από παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με τις δύο εμπλεκόμενες πλευρές να συμφωνήσουν σε μια φόρμουλα ώστε να συμπεριληφθεί το έργο «Διώρυγα Gas» στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΔΕΣΦΑ 2021-2030
Η ένταξη της υποδομής θα γίνει μέσω των τροποποιήσεων στις οποίες θα προβεί ο ΔΕΣΦΑ, με βάση τις υποδείξεις της ΡΑΕ, από τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων στη δημόσια διαβούλευση. Ως αποτέλεσμα, στην εγκεκριμένη εκδοχή του Προγράμματος, θα δίνει το «παρών» και το FSRU στους Αγίους Θεοδώρους Κορίνθου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι δυο πλευρές έχουν συναινέσει στους όρους και τις προϋποθέσεις συμπερίληψης του πλωτού σταθμού στο Πρόγραμμα, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες. Έτσι, με τη δημοσιοποίηση του εγκεκριμένου Προγράμματος, θα γνωστοποιηθεί και η ακριβής φόρμουλα ένταξης.
Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη αυτή δίνει τέλος στη διελκυστίνδα αναφορικά με τον αποκλεισμό του έργου.
Η ένταξη του επενδυτικού προγράμματος της Motor Oil στο πρόγραμμα τον κάνει πιο ισχυρό στον ενεργειακό τομέα και διαθέτει στη αγορά προμηθευτή ενέργειας και συγκεκριμένα την NRG.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο της «Διώρυγα Gas» αφορά στην κατασκευή μίας πλωτής μονάδας αεριοποίησης και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), η οποία θα αγκυροβοληθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου του Ομίλου στην Κόρινθο. Με αυτό τον τρόπο, θα προστεθεί μία ακόμη «πύλη» εισόδου φυσικού αερίου στο εγχώριο σύστημα, με εκτιμώμενη δυνατότητα παροχής 2-3 bcm/έτος, το οποίο θα καταφθάνει ακτοπλοϊκώς στη μονάδα με τη μορφή LNG.
Η νέα υποδομή θα καταστήσει ανταγωνιστικότερη την τιμή φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά, με προφανή οφέλη για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. Παράλληλα, θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς, δίνοντας επιπλέον τη δυνατότητα εισαγωγής ποσοτήτων φυσικού αερίου πλησίον των μεγαλύτερων σημείων κατανάλωσης φυσικού αερίου στο Νότο και των σχεδιαζόμενων μελλοντικών επεκτάσεων του ΕΣΦΑ στην Πελοπόννησο.