Τη δική τους πρόταση για τη βόρεια επέκταση της γραμμής 1 του μετρό έχουν υποβάλει στη διοίκηση της Αττικό Μετρό εδώ και λίγες εβδομάδες πολίτες της Κηφισιάς.
Μεταξύ των νέων έργων που εξετάζει η Αττικό Μετρό, όπως δήλωσε και στο τρίτο Athens Investment Forum την περασμένη Παρασκευή ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Κουρέτας, είναι η επέκταση προς βορρά της γραμμής 1.
Η πρόταση που έχει υποβληθεί στην εταιρεία και η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί και στον υπουργό Υποδομών, προβλέπει την επέκταση της γραμμής κατά 4,75 χιλιόμετρα και την κατασκευή δύο νέων σταθμών στη Νέα Ερυθραία και το Καστρί.
Ο προϋπολογισμός του προτεινόμενου έργου ανέρχεται σε 440 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας τουλάχιστον έξι νέων τρένων τα οποία θα εξυπηρετήσουν το σύνολο της γραμμής 1, προκειμένου οι συχνότητες των δρομολογίων να διαμορφωθούν σε τρία λεπτά.
Το έργο θα μπορούσε να ξεκινήσει με τη σταδιακή υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το σταθμό του ΚΑΤ και την ολική υπογειοποίηση του σταθμού της Κηφισιάς.
Με την παρέμβαση αυτή θα απελευθερωθεί ο χώρος με μήκος περίπου ενός χιλιομέτρου ο οποίος βρίσκεται μεταξύ των δύο σταθμών.
Ο διάδρομος που θα δημιουργηθεί θα μπορούσε να αξιοποιηθεί με αστικές αναπλάσεις και με τη δημιουργία χώρων πρασίνου. Με την υπογειοποίηση του σταθμού της Κηφισιάς θα είναι εφικτή η απευθείας κίνηση αυτοκινήτων προς τη λεωφόρο Κηφισίας μέσω των οδών Τατοϊου και Γρηγορίου Λαμπράκη, οι οποίοι θα διέρχονται πάνω από το σημείο που βρίσκεται σήμερα ο σταθμός.
Με την υλοποίηση του έργου θα απελευθερωθεί και η υπόλοιπη έκταση των περίπου 6.000 τμ που καταλαμβάνει σήμερα ο σταθμός, προκειμένου να γίνουν εκτεταμένες πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις για την αναβάθμιση της περιοχής.
Σύμφωνα με την πρόταση που έχει στα χέρια της η Αττικό Μετρό, ο σταθμός της Νέας Ερυθραίας θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου και Χαριλάου Τρικούπη.
Στη διασταύρωση της κεντρικής οδού Θησέως με την οδό Αγίων Σαράντα σε ελεύθερο οικόπεδο, θα κατασκευαστεί ο νέος τερματικός σταθμός στο Καστρί, στον οποίο θα δημιουργηθούν εγκαταστάσεις μετεπιβίβασης λεωφορείων από όλες τις γειτονικές περιοχές.
Από το νέο σταθμό θα είναι εύκολη η πρόσβαση στην Εθνική Οδό λόγω της εγγύτητας του σημείου με τη γέφυρα της Βαρυμπόμπης.
Εάν τεθούν σε λειτουργία έως το 2030, οι τρεις νέοι σταθμοί θα μπορούσαν να εξυπηρετούν τουλάχιστον 50.000 επιβάτες την ημέρα κάνοντας αναγωγές με βάση την επίσημα μετρημένη επιβατική κίνηση του σταθμού της Κηφισιάς τα τελευταία χρόνια.
Το έργο θα έχει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, καθώς με συντηρητικές προβλέψεις περίπου 5.600 αυτοκίνητα λιγότερα θα κυκλοφορούν στην περιοχή, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 41 τόνους την ημέρα.
Οι νέοι σταθμοί της γραμμής 1 θα μπορούσαν να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό σε περίπου δέκα χρόνια υπό την προϋπόθεση ότι θα ξεκινήσουν το επόμενο έτος οι απαραίτητες τοπογραφικές αποτυπώσεις και γεωλογικές έρευνες, ενώ θα πρέπει παράλληλα να ξεκινήσει και η μελέτη κόστους – οφέλους προκειμένου να είναι εφικτή η ένταξη του έργου στα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα.
Για τη χρηματοδότηση της επέκτασης της γραμμής θα χρειαστούν περίπου 375 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε 440 εκατομμύρια ευρώ με την προμήθεια τουλάχιστον έξι νέων συρμών.