Ένα σχέδιο νόμου στον προϋπολογισμό της Γαλλίας μπορεί να αναγκάσει τους αγοραστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν τις αγορές μοντέλων Porsche, Ferrari ή Lamborghini που χρησιμοποιούν μεγάλη ποσότητα βενζίνης για να κινηθούν.
Στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη μετά τη Γερμανία, η κυβέρνηση της Γαλλίας σχεδιάζει να υπερδιπλασιάσει το «malus» (ποινή). Οι καταναλωτές πρέπει να πληρώσουν με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων 50.000 ευρώ το 2022, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Η πρόταση θα αυξήσει τους ήδη ακριβότερους φόρους της ηπείρου για τα ρυπογόνα επιβατικά οχήματα.
«Αυτό θα ήταν σχετικά άσχημα νέα για τα supercars, τα πολυτελή, αποκλειστικά οχήματα ειδικών προδιαγραφών και μια τροχοπέδη για τα εισαγόμενα από το εξωτερικό αυτοκίνητα», δήλωσε ο Felipe Munoz, αναλυτής της JATO Dynamics.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο ακολουθούν μια σειρά από ενέργειες και αποφάσεις για να επιταχύνουν την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η Καλιφόρνια ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδια για την απαγόρευσή τους έως το 2035. Η κυβέρνηση της Κίνας έχει διαθέσει πάνω από 30 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων. Οι επιδοτήσεις στην Ευρώπη είχαν σαν αποτέλεσμα να εισέλθουν στην αγορά περισσότερα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που λειτουργούν εξ ολοκλήρου με μπαταρίες, αυτό το καλοκαίρι.
Εάν περάσει, ο νόμος στη Γαλλία, θα προστεθούν πιέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία από το Σχέδιο Στόχων για το Κλίμα του 2030 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο καλεί το μπλοκ να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 55% από τα επίπεδα του 1990 και όχι το 40% που είχε προγραμματιστεί προηγουμένως.
Για να το επιτύχει αυτό, η Επιτροπή θεωρεί ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει σταδιακά να σταματήσουν σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να μειώσουν κατά το ήμισυ περίπου τις εκπομπές CO2 από τους στόχους του 2021.
Ενώ άλλες χώρες στην ΕΕ εφαρμόζουν επίσης ειδικό φόρο στα επιβατικά αυτοκίνητα σε σχέση με τις εκπομπές CO2 τους, κανένα κράτος δεν χρεώνει σχεδόν όσο η τρέχουσα μέγιστη εισφορά της Γαλλίας των 20.000 ευρώ, σύμφωνα με τη βιομηχανική ένωση ACEA. Συγκριτικά, η κορυφαία τιμή στο Βέλγιο και την Ιταλία είναι 2.500 ευρώ.
Σύμφωνα με το τελευταίο πρόγραμμα της Γαλλίας για το κακόβουλο πρόγραμμα, το ελάχιστο όριο για ένα αυτοκίνητο που πληροί τις προϋποθέσεις για φόρο με βάση τις εκπομπές θα μειωθεί τα επόμενα δύο χρόνια και θα επιβληθούν κυρώσεις, σύμφωνα με έγγραφο του προϋπολογισμού του υπουργείου Οικονομικών.
Αυτοκίνητα που εκπέμπουν περισσότερα από 225 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο θα φορολογούνται με μέγιστο συντελεστή 40.000 ευρώ το επόμενο έτος και 50.000 ευρώ το 2022. Η εισφορά περιορίζεται στο μισό κόστος ενός οχήματος.
Τα σπορ αυτοκίνητα Lamborghini, Ferrari και Porsche, μαζί με τα μοντέλα Bentley, Rolls-Royce και Mercedes-Benz συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων που θα μπορούσαν να επιβληθούν με το ανώτατο όριο εισφοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg Intelligence.
Τα μοντέλα που υπόκεινται στο πλήρες ποσό φόρου περιλαμβάνουν το Urus και το Aventador της Lamborghini, Portofino της Ferrari και 812 Porsche 718 Spyder και 911, Rolls-Royce’s Ghost και Cullinan, τα αυτοκίνητα Bentley’s Flying Spur και AMG και G-Class της Mercedes.
Οι υψηλότεροι φορολογικοί συντελεστές δημιουργούν επίσης κινδύνους για SUV μεγάλου όγκου που συγκαταλέγονται στα πιο κερδοφόρα μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η Porsche σχεδιάζει για περισσότερες από τις μισές παγκόσμιες πωλήσεις της να τροφοδοτούνται πλήρως ή μερικώς με μπαταρία έως το 2025 και η Daimler ανακοίνωσε σχέδια αυτή την εβδομάδα για να λανσάρει το πρώτο της ηλεκτροκίνητο μοντέλο AMG το επόμενο έτος.