Το ολοκαίνουργιο Audi e-tron GT αντικατοπτρίζει όλο το πάθος της μάρκας, χρησιμοποιώντας ειδικά εξελιγμένες νέες τεχνολογίες. Είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κατασκευάζεται στη Γερμανία, ενώ η παραγωγή του θα ξεκινήσει στο τέλος του 2020.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ενέργεια που θα χρησιμοποιείται για την παραγωγή του Audi e-tron GT θα προέρχεται 100% από ανανεώσιμες πηγές, με το βιοαέριο να παρέχει κλιματικά ουδέτερη θερμότητα.
Η καμπίνα επιβατών του ηλεκτρικού Gran Turismo είναι κατασκευασμένη σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής, ενώ το εξωτερικό είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Τα αμαξώματα μεταφέρονται μέσα στο εργοστάσιο από 20 οχήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό, με το καθένα να διανύει απόσταση περίπου 23 χιλιομέτρων κάθε εργάσιμη ημέρα. Προσανατολίζονται αυτόματα με τη βοήθεια δύο σαρωτών λέιζερ μπροστά και πίσω, διασφαλίζοντας ότι κάθε όχημα μεταφοράς γνωρίζει την ακριβή θέση του ανά πάσα στιγμή.
Η νέα γραμμή συναρμολόγησης περιλαμβάνει 34 ρομπότ που την καθιστούν κατά περίπου 85% αυτοματοποιημένη. Στην γραμμή συναρμολόγησης κάθε αμάξωμα του Audi e-tron GT περνά από το ίδιο σημείο δύο φορές. Αυτή είναι μία τεχνική που ονομάζεται «εφαρμογή πλαισίου διπλού δρόμου», κάτι που κρίθηκε αναγκαίο για εξοικονόμηση χώρου και χρόνου.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου περάσματος, τοποθετούνται και συγκολλούνται με τη χρήση ρομπότ τα εσωτερικά πλαϊνά πάνελ, ενώ τα εξωτερικά πάνελ στερεώνονται κατά τη διάρκεια της δεύτερης διέλευσης. Κατά την πρώτη διέλευση του αμαξώματος, εγκαθίσταται επίσης το εσωτερικό του e-tron GT. Αυτό ακολουθείται από το πάντρεμα των συναρμολογημένων σωμάτων με την μπαταρία, τους ηλεκτροκινητήρες και την ανάρτηση.
Επίσης, νέα είναι η ενσωματωμένη διαδικασία μέτρησης της ακρίβειας της εργασίας στη συναρμολόγηση. Στο τέλος της γραμμής συναρμολόγησης, δύο οπτικές κεφαλές μέτρησης με ρομπότ, ελέγχουν την ακρίβεια στις διαστάσεις του αμαξώματος. Το κάνουν καταγράφοντας και συγκρίνοντας 150 σημεία κατά το πρώτο πέρασμα και ακόμη 200 κατά το δεύτερο, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Στα τελευταία στάδια της συναρμολόγησης, το ηλεκτρικό μοντέλο υποβάλλεται σε δοκιμή στεγανότητας στο θάλαμο βροχής, ο οποίος προσομοιώνει τις βροχές των μουσώνων. Για οκτώ λεπτά, το νερό εκτοξεύεται στο αυτοκίνητο μέσω 40 ακροφυσίων, καθένα από τα οποία μπορεί να ψεκάσει έως και 25 λίτρα ανά λεπτό σε πίεση 60 bar. Για περιβαλλοντικούς λόγους το νερό κυκλοφορεί σε κλειστό κύκλο, υποβάλλεται σε επεξεργασία και επαναχρησιμοποιείται από εσωτερικές αντλίες.
Όπως με κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έτσι και στο e-tron GT υπάρχει υποχρεωτικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης. Ένα μεγάφωνο τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος του οχήματος εκπέμπει τον ήχο AVAS. Σε χαμηλή ταχύτητα και μετά τα 20 χλμ/ώρα για την ΕΕ και τα 32 χλμ/ώρα για τη Βόρεια Αμερική, γίνεται σταδιακά πιο αθόρυβο και δεν ακούγεται καθόλου μετά τα 60 χλμ/ώρα.
Οι τελικοί σταθμοί στη γραμμή παραγωγής είναι αφιερωμένοι στον έλεγχο λειτουργίας του. Οι εργαζόμενοι οδηγούν το αυτοκίνητο πάνω από τα δυναμόμετρα όπου και οι βάσεις βαθμονόμησης για την ανάρτηση, τους προβολείς, τα συστήματα υποβοήθησης και τα συστήματα πέδησης. Μετά από αυτό, το Audi e-tron GT ολοκληρώνει τα πρώτα χιλιόμετρά του στο δρόμο και είναι έτοιμο για ένα ταξίδι 40 χιλιομέτρων σε δημόσιους δρόμους, που περιλαμβάνει οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στην αστική κίνηση. Κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών, οι οδηγοί επικεντρώνονται και στις μικρότερες λεπτομέρειες, προκειμένου το μοντέλο να παραδοθεί σε άριστη κατάσταση και χωρίς το παραμικρό ψεγάδι.