Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ισχυρός «κυκλώνας» αναμένεται να ξεσπάσει στον Πειραιά και αναμένεται να έχει ως επίκεντρο τη νέα διοίκηση του ΟΛΠ, καθώς, όπως φαίνεται, θέλει να ανοίξει… πανιά για τη δημιουργία ναυπηγείου, βάζοντας απέναντι 500 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, που μαζί με τις δορυφορικές ξεπερνούν τις 2000.

Με το νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ κ. Zhang Anming, που ανέλαβε μετά την αποχώρηση του captain FU Chengqiu από τον περασμένο Ιούλιο, οι Κινέζοι της Cosco εμφανίζονται πιο πρόθυμοι να ανοίξουν το κεφάλαιο ναυπηγεία, όταν μάλιστα το περιβάλλον ευνοεί αντίστοιχες δραστηριότητες. Παραδείγματα αποτελούν η αλλαγή σελίδας στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και η αναγγελία εκκίνησης πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Πάντως, οι εργαζόμενοι στις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις είναι έτοιμοι να σηκώσουν  το… γάντι που έριξε η διοίκηση του ΟΛΠ, με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας κ. Βασίλη Κανακάκη να λέει ότι θα πνεύσουν πολλά μποφόρ στον Πειραιά και δεν αποκλείει να φθάσουν μέχρι το Μαξίμου στην περίπτωση που η Cosco θέλει να υλοποιήσει σχέδια που δεν προβλέπονται από την αρχική συμφωνία παραχώρησης, όπως μονάδα ναυπηγείου.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων ανοίγει το θέμα των επενδύσεων στον ΟΛΠ βάζοντας στο τραπέζι τί είναι επενδύσεις, η συντήρηση υποδομών και από πού χρηματοδοτούνται τα έργα.

Ο ίδιος τονίζει ότι η διοίκηση του ΟΛΠ προβάλλει την επένδυση των 136 εκατομμυρίων για τους προβλήτες κρουαζιέρας, αλλά αποκρύπτει ότι το 95% των κεφαλαίων είναι χρήματα του ΕΣΠΑ και μόλις το 5% ίδια κεφάλαια.

Ακόμη, αναφέρει ότι και τα μεγαλεπήβολα επενδυτικά σχέδια συνολικής αξίας άνω των 500 εκ. ευρώ θα στηριχθούν από ευρωπαϊκά κονδύλια. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχει χρηματοδοτήσει τον ΟΛΠ με 170 εκατ. ευρώ, με συνέπεια η συμφωνία παραχώρησης να ανοίγει το δρόμο στην Cosco να χρηματοδοτείται με το φθηνό ευρώ.

Ο πρόεδρος κ. Κανακάκης υποστηρίζει ότι κάποιες επενδύσεις που ήταν υποχρεωτικές, απορρέουν από τη σύμβαση, όπως είναι η Πλωτή Δεξαμενή Πειραιάς ΙΙΙ.

Πάντως, τα οικονομικά μεγέθη του ΟΛΠ χτυπήθηκαν από τον COVID-19, καθώς χάθηκαν  σημαντικά έσοδα από τον τομέα της Κρουαζιέρας που ήταν μειωμένα κατά 83,9%. Η ακτοπλοΐα σημείωσε απώλειες εσόδων κατά 32,8% και από τη διακίνηση αυτοκινήτων κατά 28,3%.

Ωστόσο, ο κύκλος εργασιών μειώθηκε μόλις κατά 5% και υποχώρησε στα 66,5 εκατ. ευρώ  από 70,6 εκατ. πέρυσι. Οι απώλειες εσόδων από τους παραπάνω τομείς αντισταθμίστηκαν από την ενίσχυση κατά 17,8% των εσόδων από τη δραστηριότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.

Τα κέρδη προ φόρων στο εξάμηνο ανέρχονται σε 20,9 εκατ. έναντι  21,9 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2019, μειωμένα κατά 4,7 % και τα κέρδη μετά από φόρους  έφθασαν σε 15,5 εκατ., μειωμένα κατά 2,2 % σε σχέση με τα 15,9  εκατ. το εξάμηνο του 2019.