Τον κατάλληλο χρόνο για την επιστροφή του αιτήματος αύξησης των διοδίων στην Αττική οδό αναζητά η διοίκηση του Ομίλου Ελλακτωρ, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης σε συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους, όταν ολοκληρώθηκε η Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων. Ακόμη ανέφερε ότι θα ζητήσει αποζημίωση από το κράτος για το lockdown που επιβλήθηκε τον περασμένο Μάρτιο και η σχετική διεκδίκηση θα κατατεθεί επισήμως, όταν κλείσει ο κύκλος των δυσμενών επιπτώσεων στην οικονομία από τον COVID-19.
Κατέστησε σαφές ότι δεν θα ζητηθεί παράταση του χρόνου της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής οδού που, να σημειωθεί, λήγει το 2024.
Κατά τη συζήτηση με τους δημοσιογράφους επανήλθαν τα θέματα της γενικής συνέλευσης αλλά συζητήθηκε και η στάση του Λεωνίδα Μπόμπολα να καταψηφίσει το 6ο θέμα που ήταν η επαναγορά μετοχών, όπως και το 7ο που ήταν η διάθεση μετοχών στα μέλη του ΔΣ, στα στελέχη και στο προσωπικό της εταιρείας, το οποίο να σημειωθεί δεν πέρασε και θα συζητηθεί στην επαναληπτική γενική συνέλευση στις 15 Σεπτεμβρίου.
Σχολιάζοντας τη στάση του κ. Μπομπόλα είπε ότι ο καθένας αντιμετωπίζει κάποια θέματα με τα δικά του συμφέροντα και διευκρίνισε ότι ψήφισε τα άλλα θέματα της ΓΣ που ήταν και πιο ουσιώδη για τον όμιλο.
Ο διευθύνων σύμβουλος χαρακτήρισε φιλική τη στάση των τραπεζών έναντι του ομίλου Ελλάκτωρ αλλά διευκρίνισε ότι κρατούν αποστάσεις από την εταιρεία Άκτωρ που σήμερα αναζητεί ρευστότητα περίπου 50 εκατ. ευρώ, διότι η προηγούμενη διοίκηση είχε δημιουργήσει συσσωρευμένες ζημιές ύψους 470 εκατ. ευρώ από τον κατασκευαστικό κλάδο και τον τομέα των φωτοβολταϊκών.
Τόνισε ότι είναι ο όμιλος έχει προετοιμαστεί για το κακό σενάριο και το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί μέσα στο 2021. Αναγνώρισε την στήριξη της αγοράς στα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο Άκτωρ με τις υποχρεώσεις του να φθάνουν στα 100 εκατ. ευρώ. Ως αντιστάθμισμα των πιέσεων που δέχεται η εταιρεία η Άκτωρ δικαιώθηκε από διεθνές δικαστήριο Διαιτησίας για αποζημίωση ύψους 42 εκατ. δολαρίων από οδικό έργο που είχε αναλάβει στην Αλβανία και το παρέδωσε ολοκληρωμένο.
Η πορεία του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Για τις βασικές δραστηριότητες του ομίλου είπε πως αυτή την περίοδο συμμετέχει σε διαγωνισμούς 3,5 δισ. ευρώ για έργα παραχώρησης ή Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων ο κ. Καλλιτσάντσης ρωτήθηκε αν είναι εφικτό να τηρηθεί τα χρονοδιάγραμμα για παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι τον Απρίλιο του 2023 όπως έχει δεσμευτεί και ο πρωθυπουργός. Απάντησε πως για να τηρηθεί το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα πρέπει εντός διμήνου να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Πολιτισμού για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου.
Όσο για τον διαγωνισμό που αφορά το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεϊκού – Γουδή) της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας είπε πως σε δέκα ημέρες αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) επί των προσφυγών που είχαν καταθέσει οι δύο διεκδικητές (οι κοινοπραξίες με επικεφαλής τις ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ).
Υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να ασχοληθεί ο όμιλος με το συγκεκριμένο έργο αν δεν είμαστε καθολικός ανάδοχος» δίνοντας μια σαφή απάντησή στα σενάρια που κυκλοφορούν περί πολιτικών παρεμβάσεων ώστε να προχωρήσει το έργο. Για τις χθεσινές δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών ώστε να αποφευχθούν οι άσκοπες προσφυγές στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, ύψους 1,8 δισ. ευρώ με τον ΦΠΑ, ώστε να προχωρήσει πιο γρήγορα, απάντησε πως ο όμιλος αποφεύγει να καταθέσει προσφυγές χωρίς λόγο.
Για την μαρίνα Αλίμου, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις υπέγραψε πρόσφατα σύμβαση παραχώρησης, καθυστερεί συνεχώς η παράδοσή της από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ). Η παράδοση είχε προγραμματιστεί για χθες αλλά τελικά μετατέθηκε για τις 30 Οκτωβρίου διότι αρκετές εκκρεμότητες που συνδέονται με αυθαίρετες κατασκευές και με συμβάσεις ελλιμενισμού σκαφών που είναι αίολες.
Διαβάστε ακόμα: