The BMW i3 Edition Roadstyle and i8 Ultimate Sophisto Edition
The BMW i3 Edition Roadstyle and i8 Ultimate Sophisto Edition
The BMW i3 Edition Roadstyle and i8 Ultimate Sophisto EditionΠηγή Εικόνας: BMW

Το συνολικό ποσό των 133,2 εκατ. ευρώ καλείται να επιστρέψει το Ελληνικό Δημόσιο σε δύο εγχώριες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων γερμανικών συμφερόντων την Mercedes και την BMW.

Η υπόθεση ξεκίνησε από το Τελωνείο Αθηνών που είχε καταλογίσει πρόστιμα στις δύο αντιπροσωπείες, καταγράφοντας το αδίκημα της λαθρεμπορίας, χρησιμοποιώντας  τεχνάσματα για τη μείωση των φορολογικών τους επιβαρύνσεων κατά τις εισαγωγές χιλιάδων αυτοκινήτων που πραγματοποίησαν στην Ελλάδα την τριετία 2011-2013.

Τα  στελέχη των δύο εταιριών κατέβαλαν εξ’ ολοκλήρου, τον Σεπτέμβριο του 2017, τα  ποσά που τους καταλόγισε το Τελωνείο Αθηνών και επιβεβαιώθηκαν  από την Ανεξάρτητη  Αρχή Δημοσίων Εσόδων, αλλά στη συνέχεια αμφισβήτησαν τους ισχυρισμούς των ελληνικών τελωνειακών αρχών, προσφεύγοντας στα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια και ζητώντας την ακύρωση των πράξεων επιβολής φόρων και προστίμων.

Με τις υπ’ αριθμόν 4352/2018 και 4359/2018 αποφάσεις το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών είχε κάνει δεκτές τις προσφυγές της  MERCEDES  BENZ  HELLAS  και της BMW HELLAS και  απαίτησε από το Ελληνικό Δημόσιο να επιστρέψει στις δύο εταιρίες τα ποσά των 84,4 εκατ. ευρώ και 48,8 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, που τους είχε καταλογίσει.

Το δικαστήριο είχε κάνει ουσιαστικά δεκτούς τους ισχυρισμούς των δύο εταιριών ότι οι πρακτικές που ακολούθησαν και οδήγησαν στη σημαντική μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων επί των εισαγόμενων από την Γερμανία αυτοκινήτων τους κατά την περίοδο 2011-2013 δεν συνιστούν ιδιαίτερο τέχνασμα για την εξαπάτηση του Δημοσίου και τη διάπραξη λαθρεμπορίας αλλά εντάσσονται στην τιμολογιακή πολιτική που αναγκάστηκαν να εφαρμόσουν οι εταιρίες, σε συνεννόηση με τις μητρικές τους στην Γερμανία, για να αποτρέψουν τις δυσμενείς συνέπειες στην βιωσιμότητά τους τις οποίες είχε προκαλέσει η οικονομική κρίση στην Ελλάδα και ειδικότερα για να αντιμετωπίσουν τη σημαντική συρρίκνωση των πωλήσεων και του τζίρου τους που είχαν σημειωθεί την περίοδο 2011-2013 λόγω της απότομης πτώσης της ζήτησης αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Η  Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), προσέφυγε τον Μάρτιο του 2019 στο Συμβούλιο της Επικρατείας (Σ.τ.Ε.) ζητώντας να αναιρεθούν οι αποφάσεις αυτές του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και προβάλλοντας αναλυτική επιχειρηματολογία για να αντικρούσει τους ισχυρισμούς των εκπροσώπων των δύο εταιριών.

Ωστόσο, το Β’ Τμήμα του Σ.τ.Ε. με την υπ’ αριθμόν 685/2020 απόφασή του, επί της υποθέσεως της BMW HELLAS, απέρριψε την αίτηση του Δημοσίου, κάνοντας δεκτούς τους ισχυρισμούς των εκπροσώπων της εταιρίας. Ως εκ τούτου, η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών είναι πλέον εκτελεστέα και το Δημόσιο υποχρεούται να επιστρέψει στην εταιρία τους φόρους και τα πρόστιμα συνολικού ύψους 48,8 εκατ. ευρώ που της επέβαλε. Αντίστοιχη απόφαση – απορριπτική της αιτήσεως αναιρέσεως του Δημοσίου – αναμένεται να δημοσιοποιηθεί από το Σ.τ.Ε. και για την εταιρία MERCEDES  BENZ  HELLAS και το Δημόσιο να κληθεί να επιστρέψει σ’ αυτήν τους φόρους και τα πρόστιμα ύψους 84,4 εκατ. ευρώ που της επέβαλε. Οι σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ αποτελεί βόμβα στα θεμέλια  της φορολογικής διοίκησης για τον τρόπο που ελέγχει και επιβάλλει  πρόστιμα  στις νομικά πρόσωπα αλλά και σε φορολογούμενους. Οι δυο αντιπροσωπείες ενισχύθηκαν οικονομικά και με νομική κάλυψη  από τις μητρικές  εταιρείες ξοδεύοντας  εκατοντάδες  χιλιάδες  ευρώ για να βρουν  το δίκιο τους.